چهره‌های جدید در صف شورا

با آغاز اعلام نتایج احراز صلاحیت داوطلبان شورای شهر اخبار ضد و نقیضی در مورد رد یا تایید صلاحیت برخی چهره ها شنیده می شد. اکثر چهره های شاخص اصلاح طلب همچون فتح الله معین، مهدی مقدری، کوروش محمدی، احمد زندآور و اصغر برشان در میان تایید صلاحیت شدگان هستند. از حزب اعتدال و توسعه صحبت از تایید دو نفر ار اعضا یعنی آقایان نیکبخت و اسماعیلی شده است با این حال بیشترین رد صلاحیت در میان احزاب اعتدالی و اصلاح طلب نسبت به زنان صورت گرفت و تنها نام ندا واشیانی پور در میان تایید صلاحیت شدگان دیده می شد. تعدادی از نیروهای جوان اصلاح طلب نیز رد صلاحیت شدند. مجمع اصولگرایان اعلام کرد که هر 26 نفری که برای کاندیداتوری شورای شهر در نظر داشته تایید شده اند که از جمله آنها چهره هایی همچون عباس حاج رسولیها، رضا امینی و کمال حیدری هستند. در میان اعضای فعلی شورای شهر نیز مهدی باقربیگی و رسول جزینی رد صلاحیت شدند و افرادی همچون غلامرضا شیران، احمد عاملی و عبدالرسول جانثاری در انتخابات شرکت نکردند.

چهره‌های جدید در صف شورا

میلاد مرتجی: با اعلام پایان بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در روزهای گذشته اخبار فراوانی در مورد تایید یا رد صلاحیت شدن برخی افراد در این زمینه شنیده شده که در برخی، خبر از رد صلاحیت یک چهره و در برخی دیگر صحبت از تایید صلاحیت شدن همان فرد داشت. در اردوگاه اصلاح‌طلبان نیز اکثر افراد تایید صلاحیت شده بودند و افراد شاخصی همچون فتح‌الله معین، علیرضا نصر اصفهانی، مهدی مقدری، کوروش خسروی، اصغر برشان و کوروش محمدی در میان آنها دیده می‌شد. حیدر علی حجتی در گفتگو با اصفهان‌امروز در مورد وضعیت رد صلاحیت شدگان جبهه اصلاحات در اصفهان گفت: این افراد اعتراض خود را تنظیم کرده‌اند و درصدد هستند که بتوانند تایید صلاحیت خود را کسب کنند. وی در پاسخ به این سؤال که گمانه‌زنی شده عموم رد صلاحیت شدگان از بانوان اصلاح‌طلب بوده است، اظهار کرد: تا حدی این حرف درست است و بانوان زیادی رد صلاحیت شده‌اند که آنها هم اعتراض خود را اعلام کرده‌اند و امیدواریم در ادامه تایید صلاحیت شوند. مهدی مقدری در گفتگو با اصفهان‌امروز از تایید شش نفر از اعضای سازمان عدالت و آزادی در انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: کوروش خسروی، پیام نیک‌نشان، محمدمهدی توکلی، عارف سپهری، امیر تاکی، مهدی مقدری و مهدی جوادزاده از اعضای حزب تایید صلاحیت شده‌اند و چهار نفر که عبارت‌اند از خانم وکیلی و آقایان فرزانه خو، احسان طاهری و صادقیان رد صلاحیت شده‌اند. همچنین محمد کیهانی، دبیر حزب ندای ایرانیان اصفهان در گفتگو با اصفهان‌امروز با بیان اینکه شش نفر از اعضای این حزب تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: آقایان مسعود صیفی، مهدی مزروعی، علی مقتدری و همایون شیرازی، سید علی موسوی و حمیدرضا حیدری تایید شده‌اند؛ اما آقایان عادل دهدشتی و حسین قلع‌ریز رد صلاحیت شدند.


احزاب دیگر اصلاح‌طلب


قدرت‌الله نوروزی، رئیس ستاد شوراهای شهر اصلاح‌طلبان اصفهان در گفتگو با اصفهان‌امروز در مورد تایید و رد صلاحیت شدن اصلاح‌طلبان اصفهان گفت: تعدادی از ثبت‌نام کنندگان رد صلاحیت شدند ولی آمار دقیقی دراین‌باره نیست. خانم‌ها بیشتر از سایرین رد صلاحیت شدند. خانم‌های بهمنی، جعفری، فاطمی و روشن رد صلاحیت شدند. همچنین آقایان راعی و صادقیان نیز از افرادی هستند که رد صلاحیت شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که از حزب اعتماد ملی، محمد شریعتی، فرماندار سابق فریدن و فاتح کبیری تایید صلاحیت شده‌اند. از حزب کارگزاران سازندگی نیز حمزه شفیع پور و علیرضا روحانی تایید شده‌اند. احمد زندآور و کوروش محمدی از مردم‌سالاری تایید شده‌اند و حسین یارمحمدیان نیز از بنیاد امید ایرانیان تایید شده است.


اعتدال و توسعه


بر اساس پیگیری‌هایی که اصفهان‌امروز انجام داد، اخبار حاکی از تایید صلاحیت تنها دو عضو حزب اعتدال و توسعه اصفهان یعنی آقایان نیکبخت و رضا اسماعیلی داشت و مسئولان حزب اعتدال و توسعه ترجیح دادند در برابر سؤال در این زمینه سکوت کنند.


وضعیت اعضای فعلی


همچنین خبرگزاری ایسنا طی مصاحبه‌هایی از اعضای فعلی شورای شهر اصفهان تایید یا رد صلاحیت شدن آنها را جویا شده است. از این میان محمدرضا فلاح،‌ عبدالرسول جان‌نثاری، احمدعلي عاملي،‌ غلامرضا شيران و كريم داوودي،‌ پنج عضو كنوني شوراي شهر اصفهان هستند كه براي حضور دوباره در انتخابات شوراها ثبت‌نام نكردند. غلامحسين صادقيان، فتح‌الله معين، عليرضا نصراصفهاني، ندا واشياني پور، عباس حاج رسوليها و رسول جهانگيري تاييد صلاحيت خود را تاييد كرده‌اند و صلاحيت رضا اميني رئیس شوراي شهر اصفهان نيز به گفته يكي از همكارانش تاييد شده است. وحید فولادگر در گفت‌وگو با ايسنا از تاييد و يا عدم تاييد صلاحيت خود اظهار بی‌اطلاعی كرده است. علاوه بر اين عضو فعلي شوراي شهر اصفهان، عدنان زادهوش و ابوالفضل قرباني نيز گفته‌اند نتيجه بررسي‌ها را پیگیری نکرده‌اند.


احراز صلاحیت تمامی منتخبین مجمع اصولگرایان اصفهان


همچنین حجت‌الاسلام‌ علیرضا باطنی در گفتگو با کانال مجمع اصولگرایان اصفهان از احراز صلاحیت تمامی منتخبین مجمع اصولگرایان اصفهان خبر داد و گفت: تمامی ۲۶ نفر منتخب در مجمع احراز صلاحیت شده‌اند و مجمع تا چند روز آینده لیست نهایی ۱۳ نفره خود را اعلام خواهد کرد. با این حساب راضیه امام‌جمعه، احمد امین پور، رضا امینی، مهدی آقاجان فشارکی، زینب ایزدیان، محمد بیک، مصطفی بهبهانی، عباس حاج رسولیها، کیومرث حاج رحیمیان، سید مرتضی حسام‌نژاد، بابک حیدری، کمال حیدری، عدنان زادهوش، رحیم زهتاب، غلامحسین صادقیان، نورالله صلواتی، وحید فولادگر، ابوالفضل قربانی، منصور کاشانی، ابوالقاسم گلستان نژاد، فضل‌الله محلوجی، محمود محمودزاده، منوچهر مهروی‌پور، رسول میرباقری، کریم نصر اصفهانی و سید حمید هاتف‌الحسینی تایید صلاحیت شده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار