مگر اصفهان چند سینما دارد که دست به تخریب آنها بزنیم؟

مسئول امور سینمایی حوزه هنری اصفهان از تخریب سینما ایران از سوی گروهی ناشناس خبر داد.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری اصفهان از تخریب سینما ایران از سوی گروهی ناشناس خبر داد.

مصطفی حسینی در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: صبح امروز عده ای ناشناس دست به تخریب سینما ایران زدند و در مواجه با اعتراض مسئولان حوزه هنری که مالک اصلی سینما است، مدعی شدند که از سوی بانک دی مجوز تخریب سینما را به عنوان مالک اصلی آن دارند اما تا این لحظه حکمی مبنی بر اینکه از سوی چه ارگانی موظف به تخریب این سینما شده اند ارایه نکرده اند.

وی با تاکید بر اینکه شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر تاکنون حمایت همه جانبه خود را برای پیشگیری از تخریب سینما ایران اعمال کرده اند، گفت: متاسفانه تخریبگران مدعی هستند که مالک این سینما بوده و قادر به دخل و تصرف در آن هستند.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری اصفهان اظهار کرد: قرار است با کمک و پیگیری شهرداری اصفهان این تخریب متوقف شود، چرا که مالک اصلی سینما ایران حوزه هنری است و بانک دی اگر مشکلی با بنیاد شهید بر سر مالکیت این سینما دارد باید آن را رفع کند.

وی ادامه داد: تغییر کاربری سینما جریانی پیچیده است که باید میان بانک دی و بنیاد شهید حل و فصل شود. متاسفانه برخی از متولیان فرهنگی به راحتی دست به تخریب اماکن فرهنگی می زنند در حالی که مالکیت سینما ایران طبق دستور مقام معظم رهبری از بنیاد شهید استان به حوزه هنری واگذار شده و دیگر نباید بر علیه این حکم اقدامی صورت گیرد. چند نامه هم از دفتر مقام معظم رهبری آمده است که بر طبق آن سینما ایران به حوزه هنری واگذار می شود، بنابراین بانک دی و بنیاد شهید موظف هستند اختلافات درونی خود را در این خصوص حل کنند و دست به تخریب سینما نزنند.

حسینی خاطرنشان کرد: با وجود این همه معضلات فرهنگی که در جامعه وجود دارد چرا باید برای تخریب همین چند سینما اقدام شود؟ مگر اصفهان چند سینما دارد که دست به تخریب آنها بزنیم؟ متاسفم که به جز شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر دیگر مسئولان دیگر هیچ اقدامی در جهت جلوگیری از این مسئله ندارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار