اگر حقوق بازداشتی‌ها رعایت نشود از طریق کمیسیون اصل ۹۰ قابل پیگیری است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر حقوق بازداشتی‌ها رعایت نشود از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و سوال از وزیر دادگستری می‌توان آن را بررسی کرد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر حقوق بازداشتی‌ها رعایت نشود از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و سوال از وزیر دادگستری می‌توان آن را بررسی کرد.

حجت الاسلام صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اختیارات مجلس برای بررسی حقوق بازداشت شدگان حوادث اخیر و نظارت بر زندان‌ها، اظهار کرد: این موضوع هنوز در دستور کار مجلس نیامده است، اما به صورت عادی نمایندگان این حق را دارند که بر طبق قانون از زندان‌ها بازرسی کنند. نمایندگان بر تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای وابسته به حکومت می‌توانند نظارت کنند. البته نظارت مجلس بیشتر بر دوایر دولتی است و اگر نیاز باشد به مباحث قضایی هم ورود می‌کند.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس افزود: دسترسی نمایندگان برای نظارت بر مباحث قضایی باید از طریق وزیر دادگستری انجام شود. تمام مسائل کشور را باید اولویت‌بندی کرد چراکه همه مسائل را هم‌زمان نمی‌توان پیگیری کرد. هم‌اکنون اولویت اول مجلس بررسی بودجه ۹۷ است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص فوت یکی از بازداشت شدگان اخیر در زندان اوین، گفت: در جریان جزئیات این موضوع نیستم، اما اگر کوتاهی انجام شده است باید کمیسیون قضایی مجلس در این خصوص ورود کند و اگر حقوق بازداشتی‌ها رعایت نشود از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و سؤال از وزیر دادگستری می‌توان آن را بررسی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار