باغ فین مورد توجه ویژه گردشگران است

رئیس میراث فرهنگی کاشان گفت: باغ فین از مکان‌های مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است به نوعی که در ۹ ماه امسال از میان ۹ بنای تاریخی رتبه نخست را به دست آورد.

رئیس میراث فرهنگی کاشان گفت: باغ فین از مکان‌های مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است به نوعی که در ۹ ماه امسال از میان ۹ بنای تاریخی رتبه نخست را به دست آورد.

محسن جاوری در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: شهرستان کاشان بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد تاکنون ۳۲۰ بنای تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۴۷۵ ‌هزار و ۴۲۶ گردشگر داخلی و خارجی از مکان‌های تاریخی کاشان بازدید کردند، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۶ نفر گردشگر داخلی بودند و از ۹ بنای تاریخی بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی کاشان با بیان اینکه ۱۴۰ هزار و ۳۲۸ نفر آنها از این تعداد گردشگران از خارج کشور به این شهرستان سفر کردند، ابراز داشت: باغ تاریخی فین کاشان که در سال ۱۳۹۰ در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری کاشان است به نوعی که بیشترین آمار بازدید را در میان دیگر ابنیه تاریخی داشته است.

نمایش آثار تاریخی مخزن موزه کاشان و موزه تزئینی در باغ فین

وی با اشاره به بازدید گردشگران از موزه باغ تاریخی فین ابراز داشت: چندین اثر تاریخی که در مخزن موزه ملی کاشان و موزه هنرهای تزئینی اصفهان نگهداری می شد در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین به نمایش گذاشته شده است.

جاوری اضافه کرد: پرده های مخمل نقره دوزی شده مربوط به قرن ۱۳، قالیچه‌های سجاده‌ای متعلق به قرن ۱۳ از اصفهان و تبریز، قالیچه طرح لچک و ترنج متعلق به قرن چهاردهم بافت اصفهان برای نمایش در موزه ملی کاشان از موزه هنرهای تزئینی اصفهان به موزه ملی کاشان منتقل شده است .

وی تاکید کرد: همچنین تن‌پوش‌هایی مربوط به دوره زندیه و قاجار از جنس زربفت و گلابتون و پارچه‌هایی از جنس مخمل متعلق به قرن چهاردهم نیز که در مخزن موزه ملی کاشان نگهداری می شد برای بازدید گردشگران به سالن موزه ملی در باغ فین کاشان منتقل شده است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار