نبود فرهنگ‌سازی مشکل بوم‌گردی در افوس

مدیران ادارات دولتی شهرستان بویین میاندشت با دعوت فرماندار و با حضور در شهرداری افوس با اعضای شورای اسلامی افوس و شهردار این شهر دیدار و گفتگو کردند

حمید رفیعی-اصفهان امروز: مدیران ادارات دولتی شهرستان بویین میاندشت با دعوت فرماندار و با حضور در شهرداری افوس با اعضای شورای اسلامی افوس و شهردار این شهر دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که باهدف حل مشکلات مردم شهر افوس برگزار شد اعضای شورای اسلامی شهر افوس مشکلات و معضلات این شهر را عنوان کرده و از مدیران دولتی خواستار رفع این مشکلات شدند. فرماندار بویین میاندشت در این جلسه گفت: تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی با شهرداری‌ها بسیاری از مشکلات مردم در شهرها را حل می‌کند. ماشاا... طحانیان زاده افزود: هدف از تشکیل این جلسات برطرف کردن مشکلات مردم است.

طرح تجمیع سرچشمه شهر افوس

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان بویین میاندشت در این نشست با اشاره به اجرای طرح تجمیع سرچشمه شهر افوس گفت: این طرح بیش از سه سال سابقه پیگیری و مکاتبه دارد. بازدیدهای متعددی درروند اجرای این منطقه انجام‌شده، اما به مشکلی برخورده که به دلیل حساسیت‌های که در این حوزه وجود دارد مشکل پابرجا است و امیدواریم بزودی حل شود. محمدتقی فرهادی ادامه داد: طرح مجتمع دامداری در شهر افوس پروژه دیگری است که منتظر مکان نمایی زمین و معرفی آن زمین به اداره جهاد کشاورزی هستیم که زودتر به نتیجه برسد. وی با اشاره به پیشنهاد تأسیس مرکز ترویج خدمات کشاورزی در شهر افوس تصریح کرد: استقرار این مرکز پیشنهادشده اما در حال بازنگری است که مستلزم پیگیری برای به سرانجام رسیدن است.

بهره‌برداری ضعیف از مرتع ها

در ادامه این نشست مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان بویین میاندشت نیز با اشاره به ملی شدن بخشی از اراضی شهر افوس گفت: با اصلاح هندسی ۳۳۷ هکتار از زمین‌های بدون اعتراض مردمی به مستثنیات اضافه‌شده است و باقی در کارگروه ویژه حل می‌شود، در این حوزه نگاه ما بر احقاق حق مردم است. رفیعی افزود: مقدار بسیار زیادی پروانه چرای دام در شهر افوس وجود دارد که بسیاری نیاز به تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت و تمدید دارند. وی ادامه داد: بهره‌برداری از مرتع ها در شهرها بسیار ضعیف است و با توجه به مرتع های با وضعیت بسیار خوب، نیاز به برنامه‌ریزی و بهره‌برداری بیشتر است. وی خاطرنشان کرد: در شهر افوس گونه‌های مختلف گیاهی که در معرض انقراض بودند، به‌صورت نامحسوس توسط اداره منابع طبیعی کشت‌شده که رشد خوبی دارند. از طرف دیگر این ظرفیت موجود باعث شد تا کلاس‌های ترویج کشت گیاهان دارویی در شهر برگزار شود.

توسعه منطقه گردشگری

مدیر اداره راه و شهرسازی فریدن و بویین میاندشت در این نشست اظهار کرد: دوبانده شدن جاده شهر افوس طبق مصوبه در حال انجام است و شهرداری مجری این پروژه است. فرجی ادامه داد: پس از خرید ۵ هکتار زمین پیست اسکی توسط شهرداری افوس آمادگی تحویل ۵ هکتار دیگر برای توسعه منطقه گردشگری افوس را داریم، درباره تحویل زمین به افراد کم‌درآمد هم بزودی این مهم پس از تغییر کاربری انجام خواهد شد.

حوزه بوم گردی نیازمند فرهنگ‌سازی

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین میاندشت با ارائه پیشنهاد‌هایی در حوزه طرح‌های گردشگری و هدفمند کردن این حوزه گفت: تنها مشکل ما در حوزه بوم گردی عدم فرهنگ‌سازی و حضور مردم است که نیازمند اطلاع‌رسانی است. فرهادی با تشکر از شهرداری افوس برای ترمیم و بازسازی حمام قدیمی شهر افوس تصریح کرد: جهت ثبت ملی آن، کارهای ابتدایی انجام‌گرفته است و بزودی به سرانجام می‌رسد. وی ادامه داد: درباره برگشت اعتبارات گردشگری نیز باید پیگیری‌هایی انجام شود که امیدواریم ثمربخش باشد. فرهادی در بخش دیگر از صحبت‌هایش با تأکید بر اهمیت حوزه صنایع‌دستی ابراز داشت: در حوزه صنایع‌دستی نیز در شهر افوس کارگاه ملیلیه سازی و مینا شکل گرفته و در حال انجام است که امیدواریم حمایت هایی از این عزیزان انجام بگیرد و بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.

فرسودگی مدارس در افوس

نماینده اداره آموزش و پرورش بویین میاندشت با اشاره به فرسودگی مدارس شهر افوس گفت: بیش از ۷۰ درصد مدارس ما بیشتر از ۳۰ سال قدمت دارند و در زمینه بازسازی مدارس نیز فعالیت هایی انجام‌شده است. کیخایی ادامه داد: اگر تجهیزاتی در اختیار این اداره قرار بگیرد حتما تجهیز مدارس افوس را انجام خواهیم داد، اما متأسفانه به دلیل مشکلات مالی در اداره آموزش و پرورش نتوانستیم کاری برای مدارس شهر افوس انجام بدهیم. کیخایی با اشاره به کم بودن اعتبارات اداره آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که گشایشی در این زمینه صورت بگیرد.

افوس نیازمند توسعه روشنایی شهری

مدیر اداره برق شهرستان بویین میاندشت نیز ضمن به حق دانستن پیشنهادات اعضای شورای اسلامی و شهردار افوس گفت: از سال ۹۴ اولویت اول ما شهر افوس بوده چراکه گردشگرپذیر بوده و شرایط آب و هوایی خاصی دارد؛ حجم اعتبارات هزینه شده در این شهر بیش از ۵۵۰ میلیون تومان بوده است. حجازی به نیاز به توسعه روشنایی در سطح شهر تاکید و اظهار کرد: اعتبارات این حوزه در سطح شهرستان بسیار پایین است، اما تلاش ما برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه است. مدیر اداره برق با اشاره به کم بودن اعتبارات گفت: رویه و مشی ما به نحوی بوده که در حد توان، نیاز های مردمی برطرف و به شهر کمک شود. وی یادآور شد: در شهر افوس تبدیل سیم مسی به کابل در خیابان بسیج و بلوار ورودی افوس در دستور کار است که بزودی انجام می‌شود.

گشت روزانه

نماینده نیروی انتظامی شهرستان بویین میاندشت نیز گفت: باوجود وسیع بودن حوزه شهرستان گشت روزانه در شهر افوس برقرار است و با همکاری بسیج پوشش خوبی داده‌شده است. سرگرد گلشاهی ادامه داد: درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگاه‌های خوبی در مدارس برپاشده و امکان تداوم برگزاری این کلاس‌ها وجود دارد و ما آمادگی داریم در این کلاس‌ها حاضر شویم.

تعریف مسیرهای گردشگری

ریاست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فریدن و بویین میاندشت گفت: در صورت تمایل شهرداری توانایی همکاری با این اداره را داریم. محمدیان ادامه داد: با پیشنهاد ساخت جاده افوس به راه ارتباطی آقاگل مقندر می‌توان مسیرهای گردشگری را تعریف کرد. ریاست اداره آب و فاضلاب شهری بویین میاندشت نیز با تشکر از حمایت‌های شهرداری گفت: در شهر افوس ۱۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام‌شده و ۷ کیلومتر دیگر نیاز است. میکلانی با پیشنهاد ساخت منبع آب 2 هزار مترمکعبی اظهار کرد: با انجام این کار خرده مشکلات موجود در شهر حل می‌شود.

فرماندار بویین میاندشت نیز در پایان این نشست سه ساعته ضمن تشکر از مدیران اجرایی جهت حضور در شهرداری افوس گفت: امیدواریم ۶۲ مورد مصوبه‌ای که در این جلسه مطرح شد در سطح شهرستان و استان پیگیری و اجراشده و موجبات توسعه بیش از بیش شهر افوس فراهم شود. ماشاا... طحانیان زاده ادامه داد: ما آمادگی داریم در جلسه کمیته برنامه‌ریزی از اعتبارات پایدار منابعی را در نظر گرفته و سعی شود مشکلات مردم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد حل شود. وی با دعوت از مسئولان برای کمک به مردم تاکید کرد: درصورتی‌که کاری را برای حل مشکلات مردم انجام دهیم کسی از ما بازخواست نمی‌کند لذا مطالبات مردم را با همین نگاه دنبال کنیم. فرماندار بویین میاندشت که ریاست این جلسه را بر عهده داشت با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر کشور اظهار داشت: بیایید سعی کنیم تنش‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم. امروزه همه می‌دانیم ما در حوزه معیشت مردم و بیکاری مشکل‌داریم و دشمنان خارجی مسائل و مشکلاتی را به ما تحمیل کرده‌اند و همه ما باید درراه کاهش مشکلات اجتماعی تلاش کنیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار