کمک 19میلیارد تومانی حامیان برای ایتام ومحسنین اصفهانی

کودکانی هستند که دست نوازشگر پدر را ندارند؛ پدرانی که آسمانی شدند و پدرانی که توانایی تامین زندگی مادی این بچه‌های دوست داشتنی را ندارند و با بغض روزگار می‌گذرانند. اما مردمانی هم هستند که همین یک بغض هم از نگاهشان دور نمی‌ماند.

کودکانی هستند که دست نوازشگر پدر را ندارند؛ پدرانی که آسمانی شدند و پدرانی که توانایی تامین زندگی مادی این بچه‌های دوست داشتنی را ندارند و با بغض روزگار می‌گذرانند. اما مردمانی هم هستند که همین یک بغض هم از نگاهشان دور نمی‌ماند.
به گزارش تسنیم ، کودکانی هستند که دست تقدیر دستان پدر را از زندگی‌شان گرفته است. کودکانی که به هر دلیلی پدر خود را از دست داده و یا کودکانی که پدر توانایی کار کردن و تامین مخارج زندگی‌شان را ندارد. مردم فهیم و نوع دوست ایرانی نیز با ایجاد طرح اکرام ایتام و محسنین در این سال‌ها سعی کرده‌اند هر کس به اندازه توان کودک یا کودکانی را به صورت معنوی و از راه دور سرپرستی کند.

این سرپرستی شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی است که آنها با هماهنگی کمیته امداد آن را در اختیار کودک تحت حمایت خود قرار می‌دهند. طرحی که مورد استقبال خانواده‌های ایرانی قرار گرفت و هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

کمک خیران و محسنین به این کودکان علاوه بر اینکه سبب استحکام خانواده و روابط خانوادگی می‌شود، می‌تواند فرزندان با نشاط و موفق‌تری نیز به جامعه تحویل دهد. کودکانی که شاید هرگز ندانند که دست چه کسی یاری‌گرشان بوده اما بدون شک قدردان تمام خوبی‌های خیران هستند. همین لبخندی که یک کودک منتظر بر لب می‌نشاند برای جبران تمام این خوبی‌ها که از نظرها پنهان نمی‌ماند کافیست.

کمک 19میلیارد تومانی حامیان برای ایتام ومحسنین اصفهانی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به کمک حامیان به ایتام اصفهان گفت: حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در 9 ماهه امسال 19میلیارد و 303میلیون تومان به صورت نقدی و غیر و نقدی به فرزندان معنوی خود در استان اصفهان کمک کردند.

حمیدرضا شیران با اشاره به اینکه حامیان طرح «اکرام ایتام» 13میلیارد و 729میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند، اظهار داشت: 36 هزار 416 حامی طرح اکرام همواره با کمک‌های معنوی، نقدی و غیر نقدی خود برای رفع مشکلات و نیازهای اصلی ایتام تحت حمایت تلاش می‌کنند.

حمایت از 6713 یتیم در اصفهان

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اصفهان حمایت 6 هزار و 713 یتیم را بر عهده دارد، بیان کرد: کمیته امداد به‌تنهایی قادر به تأمین همه نیازهای محرومان و رفع مشکلات آن‌ها نیست و حامیان با کمک‌های خود در قالب طرح اکرام و ایتام نقش بسزایی در ساختن آتیه‌ای روشن و درخشان کودکان دارند.

شیران با بیان اینکه 5 میلیارد و 573 میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی نیز در قالب طرح «محسنین» به فرزندان خانوار تحت حمایت این استان کمک شده، افزود: طرح «محسنین» یکی از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای یاری‌رسانی و دستگیری از مددجویانی است که به دلیل ازکارافتادگی، کهولت سن و بیماری سرپرست خانوار، تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

فعالیت بیش از 23 هزار و 500 حامی در اصفهان

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 23هزار و 738 حامی در قالب طرح «محسنین» فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از 9 هزار مددجو مشمول طرح محسنین هستند و با کمک خیران و نیکوکاران بخشی از مشکلات آنها بر طرف می‌شود.

یتیم به کسی می‌گویند که سایه پدر را از دست داده است، کسی که به تنهایی قادر به تامین مخارج زندگی نیست و نیازمند کمک است. این انسان‌ها مانند همه از تمام حقوق والای انسانی برخوردارند. عزت نفس بالا و کمالات و توانایی‌های بسیاری نیز دارند که بدون شک با بروز و ظهور آن آینده‌ای درخشان خواهند داشت.

یاریگر دستانی باشیم که طعم تنهایی کمی لرزانشان کرده است. حامی ایتام بودن قبل از اینکه سبب شادی آنها شود روح روان و حتی جسم و جان خودمان را جلا می‌بخشد و تازه می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار