مچ اندازی زمستانه کرانچار با قلعه‌نویی

هفته نوزدهم لیگ برتر تحت تأثیر شهرآورد فوتبال اصفهان است. دو تیم قدیمی فوتبال ایران بعدازظهر فردا در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که این دیدار سنتی بازی برگشت آنها در لیگ هفدهم محسوب می‌شود.

امیرحسین احتشامی - اصفهان امروز: هفته نوزدهم لیگ برتر تحت تأثیر شهرآورد فوتبال اصفهان است. دو تیم قدیمی فوتبال ایران بعدازظهر فردا در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که این دیدار سنتی بازی برگشت آنها در لیگ هفدهم محسوب می‌شود. بازی رفت در ورزشگاه نقش‌جهان با برتری دو بر صفر طلایی پوشان همراه شد و همین شکست تلخ حساسیت این بازی را دوچندان کرده است. شواهد و ظواهر امر هم نشان می‌دهد سبزها و در رأس آنها امیر قلعه‌نویی، عزم خودشان را برای تلافی نتیجه بازی رفت جزم کرده‌اند. البته سپاهانی‌ها هم بدون شک باانگیزه‌های ویژه‌ای به میدان خواهند آمد تا بلکه با عبور از سد رقیب همشهری حال و هوایی بهاری در دل زمستان پیدا کنند.
شهرآورد فوتبال اصفهان از سال 50 کلید خورد
نخستین و جالب‌توجه‌ترین نکته بازی عصر فردا بازی سنتی این دو رقیب به شمار می‌رود. دو باشگاهی که سابقه تأسیس آنها به نیم‌قرن و بیشتر می‌رسید. باشگاه سپاهان در سال 1332 متولد شد و هرچند تا همان ابتدای دهه پنجاه با نام شاهین شناخته می‌شد اما اواسط دهه چهل به سپاهان تغییر نام داد. باشگاه ذوب‌آهن به فاصله کوتاهی پس از راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن در اواسط دهه چهل هویت یافت. اما رقابت فوتبالی این دو باشگاه از سال 50 و جام تخت جمشید شکل شهرآورد واقعی پیدا کرد و تاکنون 62 مرتبه این دو تیم باهم روبرو شده‌اند. بازی فردای آنها شصت و سومین شهرآورد فوتبال اصفهان محسوب می‌شود.
دگرگونی‌ها تأثیرگذار نیم‌فصل دوم
دو تیم لیگ برتری فوتبال اصفهان نیم‌فصل موفقی را در پشت سر نگذاشتند و با بازی‌های دور از انتظار به نیمه نخست لیگ هفدهم رسیدند. این در حالی بود که هر دو تیم با تدارک کافی و استخدام مربیان و بازیکنان اسم‌ورسم‌دار لیگ را استارت زدند. رتبه‌های نهمی و دوازدهمی که ذوب‌آهن و سپاهان در پایان نیم‌فصل کسب کردند چنان هواداران این دو تیم محبوب شهر اصفهان را ناامید کرد که حتی کسب سهمیه آسیایی در خوش‌بینانه‌ترین حالت هم دور از انتظار به نظر می‌رسید. تنها دل‌خوشی هواداران به چاره‌اندیشی مدیران و مربیان باشگاه در نیم‌فصل دوم بازمی‌گشت که تاکنون و با یک ارزیابی زودهنگام می‌توان گفت تغییرات ایجادشده در دو تیم تا حدودی نتایج را بهتر کرده است. ذوبی‌ها در نیم‌فصل دوم از سه بازی هفت امتیاز کاسب شده‌اند؛ درحالی‌که سپاهانی‌ها از همین تعداد بازی پنج امتیاز به دست آورده‌اند.
تقابل پرافتخارترین مربیان لیگ
شهرآورد اصفهان میان ذوب‌آهن و سپاهان تقابل اندیشه‌های دو مربی قهرمان فوتبال ایران در سال‌های گذشته است؛ مسابقه‌ای که می‌تواند جذابیت‌های ویژه خود را داشته باشد. قلعه‌نویی و کرانچار هر دو خاطرات خوبی از شهر اصفهان دارند و حالا به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن و سپاهان در این شهر حضور دارند. سرمربی کنونی ذوب‌آهن که پرافتخارترین مربی لیگ برتر هم محسوب می‌شود، دو جام از مجموع پنج جام لیگ برتری خود را با سپاهان کسب کرده و فردا مقابل کرانچاری قرار می‌گیرد که یک‌بار در لیگ و یک‌بار در جام حذفی با سپاهان قهرمان شده است. این دو مربی حالا به یاد روزهایی که جام‌های فوتبال ایران را درو می‌کردند، مقابل هم قرار می‌گیرند. البته شرایط کنونی آنها نسبت به آن دوران متفاوت است. سپاهان در لیگ هفدهم با کرانچار هرگز نتوانسته روزهای خوب گذشته را تکرار کند و ذوب‌آهن نیز اگرچه با قلعه‌نویی در هفته‌های گذشته موفق شده حداکثر امتیازات را جمع کند اما هنوز با صدر جدول فاصله زیادی دارد. بااین‌وجود قلعه‌نویی و کرانچار هردو تیمشان را باهدف برد وارد زمین خواهند کرد. سپاهان برای جبران ناکامی‌های گذشته در شهرآورد حاضر می‌شود و ذوب‌آهن نیز برای ادامه روند خوب خودش به میدان خواهد آمد. از این گذشته شهرآورد اصفهان همواره نبرد جذابی از آب درآمده و از شهرآوردهای فوتبال ایران است که معمولاً نتیجه تساوی در آن رقم نمی‌خورد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار