مدیریت شرکت هلدینگ «بن‌لادن» در قبضه بن‌سلمان

منابعی در عربستان فاش کردند مقام‌های دولتی این کشور به‌زودی مدیریت شرکت هلدینگ بن‌لادن را به دست می‌گیرند.

منابعی در عربستان فاش کردند مقام‌های دولتی این کشور به‌زودی مدیریت شرکت هلدینگ بن‌لادن را به دست می‌گیرند.
‌به گزارش تسنیم، منابعی به «رویترز»، روز گذشته اعلام کردند که دولت عربستان سعودی مدیریت «گروه بن‌لادن» را برعهده می‌گیرد و در حال رایزنی برای انتقال سهام این شرکت هلدینگ به دولت است.
مقام‌های سعودی پیشتر رئیس شورای مدیریتی «گروه بن‌لادن» و برخی از اعضای خانواده بن‌لادن را بازداشت کرده بودند.
گروه بن لادن، که در اوج فعالیت خود بیش از 100 هزار نیرو داشت، یک شرکت هلدینگ و خوشه‌ای عربستان است که تمرکز اصلی آن در زمینه ساخت و ساز بناها و ساختمان‌های تجاری، توسعه زیرساخت‌های شهری، راه‌سازی و احداث فرودگاه، همچنین ساخت نیروگاه و کارخانجات صنعتی معطوف می‌باشد. این شرکت پس از فاجعه منا، که در پی آن بیش از یک‌هزار تن از حجاج جان‌شان را از دست دادند، مقصر شناخته شد و به صورت موقت از عقد قراردادهای جدید با دولت دور ماند.
منابعی در دو بخش بانکی و صنعتی، که خواسته‌اند هویت‌شان به دلیل حساسیت سیاسی و تجاری این موضوع فاش نشود، تصریح کردند که دولت سعودی دست خود را بر روی گروه بن‌لادن گذاشته است تا این اطمینان حاصل شود که این گروه در راستای برنامه‌های توسعه عربستان فعالیت می‌کند.
مقام‌های سعودی دز اوایل اکتبر گذشته ده‌ها شاهزاده و وزیر و مسئولان سابق این کشور را در چارچوب کمپین مبارزه با فساد بازداشت کرده‌اند. برخی از این بازداشت‌‌شده‌ها پس از واگذاری بخشی از دارایی‌های‌شان به حکومت، آزاد شده‌اند ولی باقیمانده‌ها 3 روز پیش به زندان بسیار امنیتی الحائر منتقل شدند.
ارزیابی‌ها درباره موج بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی، که از سطوح بالای این جامعه سلطنتی صورت می‌گیرد، این است که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد با این اقدام، از یک‌سو درصدد حذف مخالفان و منتقدانش است و از سوی دیگر، می‌خواهد با مصادره اموال این بازداشت‌شده‌های ثروتمند خزانه حکومت را پر کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار