عراقی زاده: تصمیم گیری در کادر تیم گیتی پسند بعد از مشخص شدن بودجه

قائم مقام باشگاه گیتی پسند گفت: بعد از جلسه هیئت رییسه و مشخص شدن بودجه سال آینده تیم در خصوص وضعیت کادر و بازیکنان تیم تصمیم گیری می‌کنیم.

قائم مقام باشگاه گیتی پسند گفت: بعد از جلسه هیئت رییسه و مشخص شدن بودجه سال آینده تیم در خصوص وضعیت کادر و بازیکنان تیم تصمیم گیری می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، محمد حسین عراقی زاده در گفت وگو با رادیو ورزش درخصوص کیفیت این فصل لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: در حال حاضر لیگ برتر فوتسال با 14 تیم برگزار می‌شود. از نظر ما اشکالاتی در نحوه برگزار لیگ وجود دارد، این که در نیم فصل دوم رقابت‌ها با توجه به اینکه یک تیم از ایران در جام باشگاههای آسیا شرکت می‌کند، 3 تیم برای رسیدن به قهرمانی خود را از دیگر تیم‌ها جدا می‌کنند و 4 تیم هم در پایین جدول برای عدم سقوط با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این میان 7 تیم باقیمانده بی انگیزه می‌شوند و این کار را سخت کرده است.
وی افزود: این موضوع یکسری مشکلاتی را به وجود می‌آورد که پیشنهاد ما این است که برای فصل بعد با برگزاری جلسات کارشناسانه با حضوراهل فن و مدیران باشگاهها برای تغییر سیستم برگزاری مسابقات لیگ برتر راهکارها و تدابیری اندیشیده شود.وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای کمیته فوتسال در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر این است که دوستان در هیئت رییسه سازمان لیگ فضا و بستری را فراهم کنند که جذب اسپانسر بیشتری برای لیگ داشته باشیم، به عنوان مثال می‌توان برنامه ریزی کرد تا تیم‌های پرطرفداری همچون استقلال، پرسپولیس همانند قدیم دوباره در لیگ برتر حضور داشته باشند تا علاوه افزایش جذابیت لیگ و رقابت‌ها صدا وسیما و رادیو هم وارد ماجرا شود این کمک می‌کند تا اسپانسرهای بیشتری هم ورود کنند.
قائم مقام باشگاه گیتی پسند تصریح کرد: بحث دیگر حرفه‌ای کردن باشگاهها است. مشکلی که امسال داشتیم این بود که تعدادی از تیم‌ها از پشتوانه مالی خوبی برخوردار نبودند. این موجب می‌شود که اواسط مسابقات چه در نیم فصل اول یا دوم و حتی نیم ساعت قبل از مسابقه اعلام می‌کنند که به دلیل مشکل مالی از حضور در بازی انصراف می‌دهیم؛ این برای لیگ برتر فوتسالی که داعیه سومی جام جهانی و آقایی آسیا را دارد خوب نیست. یک تیم در مقابل تیمی که در کورس قهرمانی است حضور پیدا نمی‌کند و یا نیم ساعت قبل بازی با 7 نفر می‌رود و باعث می‌شود در نتیجه قهرمانی و جدول تغییرات زیادی ایجاد شود و تاثیرگذاری زیادی دارد، باید راهکاری اندیشیده شود که تیم‌ها تا آخر مسابقات را ادامه دهند.
وی خاطر نشان کرد: اگر لیگ ایران را همانند روسیه و اسپانیا و یا لیگ‌هایی که در دنیا طراز اول هستند الگو برداری کنند و یا به صورت پلی آف کنند سطح مسابقات افزایش می‌یابد. البته پلی آف یکسری مشکلات و محاسنی دارد. یکی از مشکلات این است که اگر تیم‌های لیگ برتری را حرفه‌ای نکنیم شاید این تیم‌ها به مشکل برخورد کنند، اما حسن مساله این است که تیم‌های 7 تا 10 جدول تا پایان فصل برای رسیدن به پلی آف و جایگاه بهتر می‌جنگند و این از لحاظ کیفیت سطح مسابقات را بالا می‌برد.
وی تاکید کرد: این مساله همچنین موجب می‌شود سلامت مسابقات نیز افزایش پیدا کند تا صحبت‌هایی که در خصوص تبانی گفته می‌شود از بین برود، اینکه تیمی برای تیم دیگر جنگید و یا تیم‌ها بر اساس رفاقت بازی می‌کنند. بهر جهت برگزاری مسابقات بصورت پلی آف خوب است اما با برنامه ریزی و باید کارشناسی شود تا یک لیگ پویا وبا کیفیت داشته باشیم.
عراقی زاده همچنین در خصوص وضعیت تیم گیتی پسند در نیم فصلا وتغییراتی که در کادرتیم داشتند، گفت: با توجه به اینکه 3 دوره تجربه حضور در جام باشگاههای آسیا را داشتیم به عنوان نماینده ایران بالطبع انتظارات از ما بالا است. سال قبل نیز قهرمان ایران شدیم و امسال در مسابقات جام باشگاههای آسیا در ویتنام بودیم. بهر جهت انتخاب‌هایی که می‌کنیم هر چند آدمهای بزرگ در لیگ ایران زیاد هستند اما مجبور هستیم با وسواس خاصی تیم را ببندیم. امسال نیز به همین صورت بود کادری که داشتیم قبلاً سابقه قهرمانی با ما را داشتند و هم سابقه قهرمانی در آسیا؛ اما به هر جهت شرایطی رخ داد که در نیم فصل مجبور به تغییر سرمربی شدیم.
وی افزود: بعد از آمدن شمس ما شرایطی داشتیم که امتیازاتی از ابتدای نیم فصل و همچنین پایان فصل از دست دادیم و موفق نبودیم و در جایگاه سوم قرار گرفتیم. طی هفته آینده یا هفته بعد از آن برای بستن بودجه جلسه هیئت رییسه را خواهیم داشت و بعد از آن در این مورد فکر خواهیم کرد که برای تمدید قرارداد کادر فعلی مذاکره کنیم و اینکه تغییراتی داشته باشیم. قائم مقام باشگاه گیتی پسند همچنین در خصوص وضعیت تیم فوتبال این باشگاه گفت: در لیگ دسته دو تیم داشتیم که به دلیل تمرکزی که می‌خواستیم بر روی فوتسال داشته باشیم با حفظ نام گیتی پسند آن را به اسپانسر دیگری دادیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار