ابطحی: آمریکا بعد از 4 ماه از برجام خارج می‌شود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موضع‌گیری ترامپ و چند شرطی که برای حفظ برجام گذاشته است مانند اینکه توان موشکی ایران هم باید وارد مباحث هسته‌ای شود مشخص است که سرانجام برجام چه خواهد شد. شک نکنید که بعد از 4 ماه، آمریکا علناً و با اعلام قبلی از برجام خارج می‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موضع‌گیری ترامپ و چند شرطی که برای حفظ برجام گذاشته است مانند اینکه توان موشکی ایران هم باید وارد مباحث هسته‌ای شود مشخص است که سرانجام برجام چه خواهد شد. شک نکنید که بعد از 4 ماه، آمریکا علناً و با اعلام قبلی از برجام خارج می‌شود.

سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تصمیم شب گذشته دونالد ترامپ مبنی بر تمدید لغو تحریم‌های ایران در چارچوب برجام تا 4 ماه دیگر، اظهار کرد: بهترین حالت برای آمریکا همین است که با موضوع برجام کج دار و مریض رفتار کند به طوری که هم برجام را به قول خودشان قبول نداشته باشند، اما آن را نگه دارند و از طرف دیگر تحریم‌ها را عملاً لغو نکنند و تحریم‌های جدید را هم اضافه کنند. از همان اول معلوم بود که آمریکا سیاست شیطانی و خبیثانه خود را در مورد برجام اعمال می‌کند.

وی افزود: اعتقاد دارم اگر همچنان چشم امید داشته باشیم که یک روزی گشایشی ایجاد می‌شود و دولت آمریکا مفاد برجام را اجرا می‌کند این خوابی است که تعبیر نمی‌شود چرا که ترامپ و اوباما با هم فرقی ندارند. برخی فکر می‌کنند اگر اوباما هنوز رییس جمهور بود اوضاع فرق می‌کرد. در حالی که همان‌ها مانند جان کری در جریان اغتشاشات اخیر خواهان اعمال تحریم علیه ایران شدند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پس فرقی نمی‌کند چه کسی رییس جمهور آمریکا باشد چراکه سیاست خارجی آمریکا را صهیونیست‌ها تعیین می‌کنند و آن‌ها هم دشمنی آشکار با کیانِ ملت و نظام اسلامی ایران دارند.

ابطحی تصریح کرد: بنابراین راه چاره این است که بدون توجه به اینکه سرانجام برجام چه خواهد شد اقدام کنیم. باید مبحث پیمان‌های دو جانبه پولی با دیگر کشورها را که اخیراً به اتفاق نماینده شاهین‌شهر طرح آن را دادیم و در برنامه ششم توسعه هم تصویب شد را کلید بزنیم تا بتوانیم رابطه‌مان را کم‌کم با دلار قطع کنیم و پیمان‌های منطقه‌ای را گسترش دهیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص افزود: این موضوع سبب می‌شود که به توانایی‌های داخلی خودمان اتکا کنیم. راه‌هایی را داریم که از سرمایه، سرمایه گذاران ایرانی در خارج از کشور استفاده کنیم، البته با مشوق‌هایی که برای آنان قایل می‌شویم. برای مثال می‌توانیم به این سرمایه‌گذاران زمین بدهیم و بگوییم که پول زمین را وقتی کارخانه‌شان به مرحله سود دهی رسید پرداخت کنند یا 10 سال مالیات ندهند. در این صورت مطمئن باشید در ایران سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه همه ما این تجربه را پیدا کرده‌ایم که اعتماد به آمریکا کار صحیحی نیست، ادامه داد: با توجه به موضع‌گیری ترامپ و چند شرطی که برای حفظ برجام گذاشته است مانند اینکه توان موشکی ایران هم باید وارد مباحث هسته‌ای شود مشخص است که سرانجام برجام چه خواهد شد. شک نکنید که بعد از 4 ماه، آمریکا علناً و با اعلام قبلی از برجام خارج می‌شود.

ابطحی با بیان اینکه با تدوین لایحه بودجه 1397 که امیدواریم کمیسیون تلفیق هم کمک کند تا رویکرد لایحه بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: با جذب اعتماد مردم و ایرانیان خارج از کشور و کمک گرفتن از سرمایه داخلی می‌توانیم حرکتی را در جهت ترمیم اقتصاد کشور که به پاشنه آشیل تبدیل شده است انجام دهیم تا این اعتماد ملی ضربه خورده باز هم احیا شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین از هم‌اکنون مسئولان باید برای زیرساخت‌های هسته‌ای کشور تلاش کنند و طبق قول آقایان صالحی و عراقچی که در صورت لغو برجام به خانه اول بر می‌گردیم، امیدواریم این قول عملی شود.

به گزارش ایسنا؛ دونالد ترامپ شب گذشته تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای 4 ماه تمدید کرد، اما اعلام کرد این آخرین بار است که تعلیق تحریم ها را تمدید می‌کند مگر این‌که مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران آغاز و محدودیت‌های هسته‌ای ایران که قرار بود 10 سال باشد، دائمی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار