هوشیاری و بصیرت مردم مانع از تحرک ضد نظام دراین منطقه شد

فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: هوشیاری و بصیرت مردم این شهرستان مانع از تحرک عناصر ضد نظام در روزهای گذشته در سطح این شهرستان شد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: هوشیاری و بصیرت مردم این شهرستان مانع از تحرک عناصر ضد نظام در روزهای گذشته در سطح این شهرستان شد.
به گزارش ایرنا، علی رحمانی روز شنبه در شورای اداری شهرستان تیران و کرون افزود: ناآرامی در برخی از نقاط کشور در 2هفته گذشته با حمایت منافقان و افراد ضد نظام اتفاق افتاد که با بی اعتنایی مردم شهرستان تیران و کرون مواجه شد و هیچ اتفاقی دراین منطقه روی نداد.
وی بیان کرد: دولت با مطالبه گری مردم هیچ مخالفتی ندارد اما تخریب اموال عمومی را هیچ نظام و دولتی نمی پذیرد و باید مطالبه گری در چهارچوب قانون انجام شود.
فرماندار شهرستان تیران و کرون با انتقاد از اینکه برخی رسانه ها و افراد صاحب تریبون مردم را نسبت به مسئولان و نظام نا امید می کنند، تصریح کرد: اطلاع رسانی دقیق از وضعیت جامعه نباید توام با ایجاد احساس نا امیدی باشد بلکه باید با اقدامات صورت گرفته و چالش ها هر دو بیان شود.
وی همچنین خواهان نظارت بر بازار و رصد قیمت ها گفت: دستگاه های نظارتی و اداری وضعیت بازار را رصد کنند که طرح موضوع افزایش حامل های انرژی در بودجه 97 زمینه را برای افزایش قیمت توسط افراد سودجو فراهم نسازد.
رحمانی از آغاز طرح مطالعاتی آمایش سرزمینی در شهرستان تیران و کرون خبرداد و گفت: این طرح مطالعاتی با حضور کارشناسان برنامه ریزی استان اصفهان و مسئولان شهرستانی در حال انجام است تا با موقعیت یابی وظرفیت سنجی در شهرستان ، جانمایی فعالیت های اقتصادی و اجتماعی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: نبود آمایش سرزمینی و موقعیت یابی ها ؛ استان اصفهان و کشور را با مشکلاتی از جمله خشکسالی و آلودگی هوا روبرو ساخته و برخی از سرمایه گذاران در برخی مناطق به دلیل ناهماهنگی بین اقلیم و نوع طرح دچار شکست اقتصادی شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به مسئولیت این اداره کل در بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب گفت: تاکنون 6 هزاراسکان موقت در شهرستان در شهرستان پل ذهاب توسط بنیاد مسکن با مشارکت خیران انجام شده و چهار هزار واحد مسکونی تعمیر شده است.
غلامحسین خانی ادامه داد: 2 هزار و 300 واحد مسکونی زلزله زده تخریب و آوار برداری شده و مراحل اداری آن ها جهت بازسازی در حال انجام است که پیمانکاران استان کرمانشاه و استان اصفهان برای بازسازی وارد عمل شده اند.
وی اضافه کرد: برخی منازل مسکونی که در زلزله کمتر خسارت دیده اند اما بر اساس اصول مهندسی احداث نشده اند نیز تخریب شده و بر اساس اصول مهندسی بازسازی می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: 85 درصد از مالکان منازل مسکونی برای بازسازی منازل خود خواستار اجرای پروژه با استفاده از اسکلت فلزی به جای تیرچه و بلوک هستند.
مرمت و بازسازی بیش از 14 هزار باب خانه آسیب دیده از زلزله در سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان انجام می شود.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار