وداع با مرد نیایش‌های پرشور اصفهان

مراسم تشییع پیکر مطهر حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری صبح دیروز با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار اصفهان در مسجد سید اصفهان برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری صبح دیروز با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار اصفهان در مسجد سید اصفهان برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا، اقامه نماز به امامت آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان بر پیکر حجت‌الاسلام مهدی مظاهری صورت گرفت. محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه اصفهان در این مراسم حضور داشتند. پس‌ازآن بخش‌هایی از روضه‌خوانی حجت‌الاسلام مظاهری پخش شد و پیکر این عالم بزرگ بر دوش مردم ولایت‌مدار به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مظاهری از اساتید حوزه علمیه اصفهان و چهره ماندگار تبلیغ این استان پنجشنبه‌شب دعوت حق را لبیک گفت. این عالم جلیل‌القدر، از یک هفته پیش به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستان میلاد اصفهان بستری‌شده بود. وی به دلیل کهولت سن و تشدید وضعیت بیماری پنجشنبه‌شب در بیمارستان میلاد اصفهان به رحمت ایزدی پیوست. حجت‌الاسلام مظاهری در سال 1310 در اصفهان متولد و از سال 1320 در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شد. وی در سال 1389 به‌عنوان چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان انتخاب و در مراسمی از او تجلیل شد. آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان روز چهارشنبه هفته جاری به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب، از حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مظاهری عیادت کرد. برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در طول بیش از 60 سال، تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، رئیس و مؤسس دارالقرآن الکریم استان اصفهان، تلاش برای تأسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان(عج) و مؤسسه خیریه ابابصیر اصفهان، فعالیت‌های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی، تحمل زندان و مبارزه با رژیم شاهنشاهی ازجمله فعالیت‌های این چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان است.

آیت‌ا... مظاهری: خدمات خالصانه مرحوم مظاهری ماندگار است

آیت‌ا...‌العظمی حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان نیز گفت: خدمات خالصانه حجت‌الاسلام مهدی مظاهری، هیچ‌گاه از ذهن و یاد مردم قدرشناس اصفهان محو نخواهد شد. این مرجع عالی‌قدر در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مظاهری چهره ماندگار تبلیغ این استان را تسلیت گفت. در پیام آیت‌ا... مظاهری آمده است: عالم خدوم و خطیب توانا، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج شیخ مهدی مظاهری «رحمت‌الله ‌علیه» دار فانی را وداع گفته و به دیدار پروردگار متعال شتافت. این روحانی با فضیلت، یکی از شخصیت‌های مبرّز و با اخلاصی بودند که ده‌ها سال با خدمات والای اجتماعی و معنوی خود، موقعیت دینی و مذهبی شهر اصفهان را ارتقا بخشیده و همواره با خطابه‌ها و نوای گرم دعا و نیایش خود و همچنین با ایفای نقشِ برجسته و اثربخش در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی نظیر تأسیس دارالقرآن و دانشگاه معارف قرآن و مساجد و خیریه‌ها و مراکز درمانی و نظایر آن، در ترویج دین و خدمت به اهل ایمان، اهتمامی والا داشتند و این خدمات خالصانه هیچ‌گاه از ذهن و یاد مردم قدرشناس اصفهان محو نخواهد شد. سالیان آخر عمر با برکت ایشان همراه با آزمایش الهی بیماری و مرارت سپری شد و این عالم با اخلاص، همواره با صبر و شُکر، آن را پشت سر می‌نهاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان نیز گفت: حجت‌الاسلام مظاهری فردی مؤمن و با برکت بود، همچنین زندگی خود را در راستای خدمت و برکت به خلق خدا گذراند. آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در حاشیه مراسم خاکسپاری پیکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مظاهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجت‌الاسلام مظاهری از روحانیان عالیقدری بود که عمر با برکت خود را در راستای هدایت و آشنایی مردم با دعا و نیایش خداوند گذراند. وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام مهدی مظاهری روحانی مبلغی بود که در عمر خود اقدامات بسیار و شایانی انجام داد، افزود: ایشان به بیشتر خیران در راستای انجام کارهای خیر و نیز افراد بی‌بضاعت کمک می‌کرد. نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان پیرامون شخصیت این روحانی مبلغ تصریح کرد: حجت‌الاسلام مظاهری فردی مومن و با برکت بود همچنین زندگی خود را در راستای خدمت و برکت به خلق خدا گذراند.


پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام مظاهری

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر، حجت‌الاسلام «مهدی مظاهری» را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: «درگذشت روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر، حجت‌‌الاسلام آقای حاج مهدی مظاهری رحمه‌الله علیه را به همه‌ دوستداران و ارادتمندان و تربیت‌شدگان منابر مؤثر آن مرحوم و بالاخص به خاندان مکرم و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. زمزمه‌ معنوی دعا و نیایش آن مرحوم در شب‌های جمعه و سحرهای ماه مبارک رمضان در سال‌های طولانی در شمار یادگارهای معنوی شهر عزیز اصفهان است و امید است همواره برقرار باشد.»

سیّد علی خامنه‌ای

22 دی‌ماه 1396


تسلیت رئیس‌جمهور برای درگذشت شیخ مهدی مظاهری

رئیس‌جمهور نیز درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مظاهری را تسلیت گفت. حسن روحانی در پیامی با تسلیت درگذشت عالم پر تلاش و چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مظاهری، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر مسئلت کرد. در متن پیام روحانی آمده است: «رحلت عالم پر تلاش و چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای مهدی مظاهری، موجب تأثر فراوان شد. این روحانی خدوم، در طول عمر با برکت خود در کنار فعالیت‌های ارزنده آموزشی و تبلیغ معارف دینی و اهتمام خالصانه به ترویج آموزه‌های قرآنی و با انجام خدمات مختلف عام‌المنفعه، کارنامه پر باری از عمل خیر برجای گذاشت. اینجانب این ضایعه را محضر علما و فضلای حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوستداران، مردم شریف استان اصفهان و بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر مسئلت دارم.» معاون اول رئیس‌جمهور هم در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر و روحانی پارسا و مردمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ مهدی مظاهری را تسلیت گفت. متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح ذیل است: «خبر تأسف‌انگیز درگذشت عالم جلیل‌القدر و روحانی پارسا و مردمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ مهدی مظاهری که عمر بابرکت خود را در راه نشر و ترویج معارف اسلامی و قرآنی و نیز خدمت به مردم صرف نمود، موجب تألم و تأثر گردید. این ضایعه غمبار را به حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان اصفهان و به‌ویژه به بیت مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»

استاندار اصفهان: جای خالی حجت‌الاسلام مظاهری هیچ‌گاه پر نمی‌شود

استاندار اصفهان نیز در پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام مهدی مظاهری، روحانی وارسته و چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان را تسلیت گفت و فقدان این روحانی را خلایی ژرف برای بهره‌مندان از محضر ایشان دانست. در پیام محسن مهرعلیزاده آمده است: ارتحال عالم جلیل‌القدر حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری؛ از علمای بنام و صاحب‌نفس و اساتید اخلاق اصفهان که با سابقه بیش از نیم‌قرن تبلیغ اسلامی در حوزه‌های مختلف به‌عنوان اولین چهره تبلیغی استان اصفهان برگزیده گردید، موجب تاسف و تأثر فراوان شد. استاندار اصفهان افزود: بی‌تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پربرکت خود را صرف اعتلای اسلام و نشر و ترویج معارف دینی نمود و با تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس ستاد اقامه نماز استان و بیش از 20 سال فعالیت قرآنی، گام عظیمی را در راه علم‌آموزی و روشنگری دینی برداشت، خلأیی ژرف برای بهره‌مندان از محضر ایشان به شمار می‌آید. وی در این پیام با اشاره به برگزاری مراسم احیای دعای ابوحمزه ثمالی در سحرهای ماه مبارک رمضان توسط مرحوم حجت‌الاسلام مهدی مظاهری اضافه کرد: یاد، نام و نقش ارزشمند و همچنین نوای دل‌نشین ایشان در مراسم احیای دعای ابوحمزه ثمالی در سحرهای ماه مبارک رمضان در طول حیات این عالم بزرگوار به نیکی و بزرگی در اذهان مردم مومن و متدین اصفهان ماندگار خواهد شد. استاندار اصفهان ارتحال این عالم بزرگوار را به رهبر معظم انقلاب و مردم متدین استان اصفهان تسلیت عرض کرد و از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بیت شریف ایشان مسألت کرد.

حجت‌الاسلام مظاهری همواره مدافع نظام و انقلاب بود

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تسلیت درگذشت روحانی گفت: حجت‌الاسلام مهدی مظاهری پیش و پس‌از انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن همواره مدافع نظام و انقلاب بود.

وی افزود: حجت‌الاسلام مهدی مظاهری پیش و پس‌از انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن همواره مدافع نظام و انقلاب بود. این شخصیت، دارای چهره‌ای شاخص در موضوع تبلیغ و انجام وظایف روحانیت بود. وی با بیان اینکه ایشان در وعظ، خطابه، منبر، دعا، مناجات و سلوک و ارتباط باخدا شخصیتی والا داشتند، گفت: مردمی بودن، مشکل‌گشا بودن بین مردم و تأثیرگذاری در امور خیر از دیگر ویژگی‌های حجت‌الاسلام مظاهری بود. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام مهدی مظاهری پیش و پس‌ از انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن همواره مدافع نظام و انقلاب بود. وی اظهار داشت: این‌که مردم در یک روز کاری این‌گونه برای تشییع پیکر ایشان حضور پیدا می‌کنند نشان از ویژگی‌های برجسته حجت‌الاسلام مظاهری دارد. فولادگر با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار این روحانی خدمتگزار، اظهار داشت: فعالیت‌های حجت‌الاسلام مظاهری در اصفهان اثرگذار و بنیادین بوده است، دارالقرآن، دانشگاه و فعالیت‌های قرآنی، همکاری در راه اندازی انجمن خیریه ابابصیر ویژه نابینایان، انجمن مددکاری و حمایت از ایتام، خیریه‌های درمانی، کمک به جبهه‌های دوران دفاع مقدس، استمرار و تداوم ایشان در مسائل عبادی از نکات حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام مظاهری استاد علم و اخلاق بودند

احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد شخصیت مرحوم مظاهری گفت: حجت‌الاسلام مظاهری ۶۰ سال جوانان این مملکت به ویژه جوانان اصفهان را هدایت کرد. شخصیت حجت‌الاسلام مظاهری در چند بعد قابل دقت است، یکی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که همراه انقلابیون و در راستای خط امام خمینی (ره) فعالیت داشته و تلاش کردند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. وی افزود: نکته بعد شخصیت علمی این روحانی و اشراف بر آیات و روایات و مسائل قرآنی است که باید گفت ایشان یک استاد علم و اخلاق بودند. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از نکات توجه به مسئله معرفتی و عرفانی بود و در طول عمر خود در راستای دعاها و ادعیه تلاش گسترده‌ای کردند که مصداق آن را می‌توان برگزاری بیش از 60 سال دعای کمیل در کل کشور دانست که بی‌نظیر بود. وی با بیان اینکه دعای ابوحمزه و دعاهای ندبه ایشان بی‌نظیر بود، گفت: روح معنویت و نورانیت قرآن و آیات و روایات را با هدف تربیت نیرو و تربیت کادر انجام دادند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. سالک ادامه داد: ایشان 60 سال جوانان این مملکت بویژه جوانان اصفهان را هدایت کرده و بسیاری از جوانانی که در دامن گناه بودند با دعای کمیل ایشان همگی به سمت قرآن و روایات و اسلام آمدند. وی خاطرنشان کرد: همچنین قدرت تبلیغ و ترویج از ایشان یک مبلغ اسلام ناب ساخت و در بحث احکام و اخلاق و مسائل حاکمیتی مبلغ صادق و با اخلاص اسلام بود که این موضوع هم جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام قرائتی:نیایش‌های حجت‌الاسلام مظاهری اصفهان را متحول کرد

مراسم سوگواری رحلت عالم عالی‌قدر حاج شیخ مهدی مظاهری جمعه‌شب با حضور علما، بازاریان، مردم اصفهان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس، روحانیان و... در مسجد سید اصفهان برگزار شد. به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در این مراسم اظهار کرد: این مرد ۵۰ سال ماه رمضان احیا می‌گرفتند و مردم را به خدا دعوت می‌کردند. وی با اشاره به اینکه «اشک» ایشان با قرائت این دعا همیشه جاری بود، گفت: اگر کسی اشکش هنگام راز و نیاز با خدا جاری نشود این به این معنی است که علم او به کاری نمی‌آید. وی همچنین به ساده زیستی حجت‌الاسلام مظاهری اشاره کرد و گفت: ایشان درحالی‌که می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد اما زندگی ساده‌ای داشت. ایشان اهل اشک بودند و دعاهایی که احیا کردند را نباید دست کم گرفت. مفاهیم این دعاها به‌قدری دقیق و سنجیده است که برای درکشان باید درس خارج خواند. حجت‌الاسلام قرائتی اضافه کرد: مرحوم مظاهری فعالیت‌هایی کردند که اصفهان متحول شد، آیا همه ما با هم این کار را می‌کنیم تا تغییراتی در فضای معنوی شهر ایجاد شود؟ باید کارهایی که این عالم انجام دادند توسط مردم و اقوام ایشان ادامه یابد. وی با اشاره به فرامین دعای ابوحمزه، افزود: از زبان امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی گفته‌شده است. جامعه بی‌حال، ترسو، غافل، سنگدل و... همگی عوامل سقوط جامعه هستند که این موارد در این دعا آمده است. این استاد حوزه اضافه کرد: در کارهای خیر نخست باید به واجب توجه کرد، پس‌ازآن کارها را با هزینه کم انجام داد و همچنین به نسل نو باید کار سپرده شود. ایشان در پایان عمرشان داغ نزدیکانشان را دیدند و روزهای سختی را سپری می‌کردند. بااین‌حال خود خدا به فرد داغدار صلوات می‌فرستد. وی تصریح کرد: هر کمالی که قرار بود یک عالم داشته باشد ایشان داشتند.

گزارش تصویری مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری ​ اینجا ​​​ ببنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار