۶۰ درصد درآمدهای کمیته امداد از محل پرداخت های الکترونیکی انجام می شود

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد استان اصفهان گفت: با اشاره به اینکه ۶۰ درصد درآمدهای کمیته امداد از محل پرداخت های الکترونیکی انجام می شود

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد استان اصفهان گفت: با اشاره به اینکه ۶۰ درصد درآمدهای کمیته امداد از محل پرداخت های الکترونیکی انجام می شود

مهدی رنجکش در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص سرقت از صندوق‌های صدقات استان اصفهان گفت: افرادی که به این کار اقدام می‌کنند افراد معتاد یا بیکار جامعه بوده و اکثر سرقت‌ها از طریق گزارش‌های مردمی یا بازرسین به کمیته امداد گزارش می‌شود.

وی افزود: سارقان از روش هایی مانند خراب کردن، بریدن و بردن صندوق و یا استفاده از سیم و آدامس برای سرقت از صندوق ها استفاده می کنند.

رنجکشبا بیان اینکه مبلغ و درآمد صندوق‌های صدقات مشخص است و تمام آنها دارای کارتکس است، افزود: اگر مبالغ صندوق‌ها با توجه به ماه‌های قبل آن کم شده باشد علت آن را پیگیری می‌کنیم.

این مقام مسئول در کمیته امداد استان اصفهان در خصوص معرفی سارقان به مراجع قضایی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده اگر موضوع سرقت باشد در محدوده‌هایی که سرقت انجام شده با نیروی انتظامی هماهنگی صورت می گیرد و موارد دستگیر شده به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند. چنانچه این افراد معتاد باشند به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می‌شوند.

وی در خصوص ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات تصریح کرد: اقدامات لازم برای ایمن‌سازی این صندوق‌ها اعم از مقاوم‌سازی دهانه صندوق‌ها را انجام دادیم همچنین با جابجایی صندوق‌ها و قرار دادن آنها در محدوده‌هایی که در معرض دید هستند و با بانک‌ها، مغازه‌ها و اصناف هماهنگی‌های لازم انجام شد تا از دوربین‌های آنها برای مشخص شدن سرقت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیشتر سرقت‌ها در محلات متمکن و پردرآمد شهر اتفاق می افتد، گفت: درصد این سرقت‌ها اگر چه چندان بالا نبوده اما از مردم می‌خواهیم به خاطر سرعت، کم هزینهبودن و مطمئن‌تر بودن به سمت پرداخت‌های اینترنتی حرکت کنند.

رنجکش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد درآمدهای کمیته امداد از محل پرداخت های الکترونیکی انجام می شود، افزود: در سال‌های اخیر نحوه مشارکت مردم را بیشتر به سمت الکترونیکی شدن پیش برده‌ایم و از این رو مردم به وسیله تلفن همراه خودمی‌توانند صدقات خود را پرداخت کنند.

وی در خصوص شیوه‌های دریافت صدقات و کمک‌های مردمی اظهار کرد: کمک‌های مردمی می‌تواند به صورت الکترونیکی شامل دستگاه‌های خودپرداز یا از طریق اینترنت یا اپلیکیشن سکه و دیگر روش‌های اینترنتی باشد.

معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد استان اصفهان در زمینه افزایش صندوق‌های صدقات در سطح شهر گفت: افزایش صندوقی در سطح معابر نداشتیم اما بیشتر افزایش صندوق‌ها در سطح اماکن به دلیل وجود امنیت بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در سطح اماکن و معابر استان اصفهان ۴۴۸ هزار صندوق بزرگ و کوچک وجود دارد، تصریح کرد: این آمار به تفکیک ۲۲ هزار و پانصد صندوق بزرگ و صندوق‌های کوچکی که در منازل هستند هم ۴۵۰ هزار صندوق است.

رنج‌کش در خصوص آمار صندوق‌های صدقات شهر اصفهان هم گفت: در شهر اصفهان حدود ۷۵۰۰ صندوق بزرگ در اماکن و ۱۵۰ هزار صندوق کوچک در منازل موجود است.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به کمک ۱۹ میلیاردی مردم استان اصفهان در ۹ ماهه ۹۶ گفت: این در حالیست که ۲۰۰ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که اگر این مبلغ بین این افراد تقسیم کنیم ماهانه ۱۳ هزار تومان خواهد بود.

وی گفت: اصفهان، کاشان، نجف‌آباد و خمینی شهر در استان اصفهان بیشترین صدقات و کمک به کمیته امداد را داشته‌اند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار