۷۰ درصد از عوامل ایجاد آلودگی خودروها و منابع آلودگی متحرک هستند

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت : ۷۰ درصد از عوامل ایجاد آلودگی خودروها و منابع آلودگی متحرک هستند که خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت‌ها جزء این آمار محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت : ۷۰ درصد از عوامل ایجاد آلودگی خودروها و منابع آلودگی متحرک هستند که خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت‌ها جزء این آمار محسوب می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،عليرضا صلواتي با بيان اينكه طرح جامع حمل و نقل اصفهان پس از بررسی ۲۰ شهر دنیا که وضعیتی مشابه اصفهان از لحاظ مساحتی، اقلیم، جمعیت و سفرهای ترافیکی داشتند، تهیه شده است ادامه داد: براساس این طرح باید تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳ خط مترو، ۳ خط تراموا و ۱۲ خط سامانه مترو و بی. آر. تی و خطوط یکپارچه دوچرخه و اتوبوس به عنوان تغذیه‌کننده خطوط اصلی، احداث شود كه در صورت تحقق این مهم، شهروندان می‌توانند با طی تنها ۴۰۰ متر به اولین ایستگاه حمل و نقل یکپارچه و منظم که فاصله استانداردی در دنیاست، دسترسی داشته باشند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با بيان اينكه در هیچ شهری مشکل ترافیک به طور اصلی حل نشده است تصريح كرد: کشورهای مختلفی در دنیا با ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنند اما در برخی کشورها با برنامه‌ریزی‌های جدی این موضوع به حداقل رسیده است، از این رو سعی داریم تا شبکه پاک حمل و نقل عمومی گسترش یابد.
صلواتي اضافه كرد: کشورهای اروپایی و توسعه یافته نزدیک به دو دهه قبلی وضعیتی مشابه اصفهان داشتند، در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم این کشورها از موضوعی به اسم ترافیک و آلودگی هوا رنج می‌بردند حتی در فیلم هایشان این موضوع مشهود است اما در شهر کپنهاگن دانمارک امروزه با یک برنامه‌ریزی جدی و اصولی، این شهر به پایتخت دوچرخه سواری دنیا تبدیل شده است.
معاون شهردار با اشاره به اينكه توسعه حمل و نقل عمومی بهترین گزینه پس از توسعه حمل و نقل پاک است خاطر نشان كرد: با در نظرگرفتن تشویق‌هایی برای شهروندان باید استفاده از این وسایل را توسعه دهیم و سپس در کنار آن محدودیت‌هایی را هم برای خودروهای شخصی اعمال کنیم.
وي گفت: یکی از منابع آلودگی هوا تردد خودروهاست و بر اساس مطالعه‌ای که در این باره در تهران انجام شده ۷۰ درصد از عوامل ایجاد آلودگی خودروها و منابع آلودگی متحرک هستند که خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت‌ها جزء این آمار محسوب می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان در پايان گفت: اگر همه شهروندان بخواهند از خودروهای خود استفاده کنند، همچنان شاهد این رویه خواهیم بود، پس ناچاریم که خودروها را کنار بگذاریم و دوچرخه سواری و پیاده‌راه ها را احیا کنیم؛ با استفاده از اتوبوس‌ها ممکن است در حرکت، تاخیری ایجاد شود اما به طور یقین بهتر از افزایش آلودگی‌هاست که سلامت خود و فرزندانمان را به خطر می‌اندازد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار