اصفهان امروز، روزنامه شانزدهم کشور

در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی 180 روزنامه کشور که توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده، روزنامه اصفهان امروز در رتبه شانزدهم روزنامه‌های کشور قرار گرفت.

اصفهان امروز، روزنامه شانزدهم کشور

در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی 180 روزنامه کشور که توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده، روزنامه اصفهان امروز در رتبه شانزدهم روزنامه‌های کشور قرار گرفت. بر اساس این رتبه‌بندی، روزنامه اصفهان امروز همچنین در رتبه هشتم روزنامه های بخش خصوصی و رتبه نخست روزنامه‌های محلی و استانی کشور قرار گرفته است. در این فهرست روزنامه همشهری به عنوان در رتبه نخست قرار گرفته و پس از آن روزنامه های دنیای اقتصاد، ایران، خبر ورزشی، جام جم، خراسان، اطلاعات و کیهان به ترتیب در رده های دوم تا هشتم قرار گرفته‌اند. تمامی این روزنامه‌ها موفق شده‌اند امتیاز بالای 75 از 100 امتیاز را بدست آورند.

روزنامه اصفهان امروز در گروه روزنامه‌هایی که امتیازهای بین 60 تا 75 را کسب کرده‌اند، بعد از روزنامه های شرق، خبر جنوب، اعتماد، شهروند، جوان، گل و جهان صنعت در رتبه شانزدهم و در جمع 20 روزنامه برتر کشور قرار گرفته است.

طرح رتبه‌بندی روزنامه‌ها تاکنون سه دوره از سوی وزارت ارشاد برگزار شده که در هر سه دوره روزنامه اصفهان امروز موفق شد بیشترین امتیاز را در میان سایر روزنامه‌های استان اصفهان کسب کند و به عنوان برترین روزنامه استان اصفهان شناخته شود. پیش از این اصفهان امروز در سال 94 رتبه بیست و پنجم در میان 72 روزنامه و در سال 95 رتبه بیست و هفتم در میان 122 روزنامه را کسب کرده بود. با توجه به تعداد شرکت کنندگان در این رتبه بندی اصفهان امروز در سال 94 در دهک چهارم، در سال 95 در دهک سوم و امسال در دهک اول روزنامه‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

در این دوره طرح‌ رتبه‌بندی روزنامه‌ها با رویکرد ارتقای بخشی به کیفیت‌ محتوایی و شکلی روزنامه‌های کشور به‌طور کامل توسط انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی اجرا و نتایج آن برای انتشار در اختیار اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی قرارگرفته است. نتایج به‌دست‌آمده طی مراحل پنج‌گانه و در قالب پنج گروه نهایی منتشرشده است.

در فرآیند این رتبه‌بندی، نخست، چهار روز مختلف از ماه‌های بهمن و اسفند 95 انتخاب و فرم‌های خود اظهاری که توسط روزنامه‌ها همراه با مستندات دیگر ارسال‌شده بود طی 18 جلسه در کمیته ارزیابی اولیه بررسی شد. همچنین در بند دوم، شورای ارزیابی کیفی در 5 جلسه به مؤلفه‌های کیفی مندرج در جدول شاخص‌ها، امتیازهای لازم را داد و جدول اولیه مقایسه‌ای آن برای مدیران مسئول ارسال شد. سوم اینکه پس از دریافت اعتراض روزنامه‌ها به رتبه و امتیاز اولیه، جلسات بررسی با حضور اعضای کمیته تجدیدنظر و مدیرمسئول یا نماینده تام‌الاختیار وی برگزار شد. در مرحله چهارم هم جلسات تجدیدنظر با تعیین وقت قبلی به هر یک از مدیران مسئول معترض اطلاع‌رسانی و در 12 جلسه برگزار شد. مرحله آخر و نهایی هم پس از اتمام جلسات تجدیدنظر، نقطه نظرات اعضای کمیته‌ها و مدیران مسئول روزنامه‌ها در مورد شاخص‌ها و نحوه محاسبه امتیازات دریافت شد تا تدابیر لازم برای اصلاح یا تغییر در شاخص‌ها برای دوره‌های دیگر اتخاذ شود. مستند به بند 21 شیوه‌نامه رتبه‌بندی، مواردی که روزنامه‌ها مصداق تشویق 15 درصدی قرار می‌گیرند (شامل روزنامه‌های غیر سراسری، اختصاصی به‌جز ورزشی و اقتصادی و روزنامه‌های غیرفارسی‌زبان) در ارائه خدمات، تسهیلات و سایر حمایت‌ها اعمال خواهد شد. همچنین با توجه به دریافت نظرات همکاران رسانه‌ای، جلسات کارشناسی برای اصلاح و اعمال تغییرات در شیوه‌نامه فعلی رتبه‌بندی روزنامه‌ها با رویکرد استفاده از مدل‌های نرم‌افزاری برای کاهش خطای نیروی انسانی در سال آینده مدنظر خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها برای سال 95 با رویکرد کاهش حداکثری اختلاف‌نظرها و به‌منظور ایجاد رقابتی سالم و دوستانه، به تائید اعضای دو کمیته ارزیابی اولیه و تجدیدنظر رسیده است.


روزنامه «اصفهان امروز» برترین روزنامه استان اصفهان



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار