ریشه اعتراضات در مشکلات معیشتی و معضلات اقتصادی مردم است

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ریشه اعتراضات اخیر را در مشکلات معیشتی و وضعیت اقتصادی مردم دانست و گفت که باید با حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال به فکر حل مشکلات مردم باشیم.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ریشه اعتراضات اخیر را در مشکلات معیشتی و وضعیت اقتصادی مردم دانست و گفت که باید با حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال به فکر حل مشکلات مردم باشیم.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری شفاهی با اشاره به بی‌آبی زاینده رود گفت: یکی از مشکلات ما در استان اصفهان بی‌آبی زاینده‌رود و به دنبال آن بیکاری و سایر مشکلات جانبی است.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر گفت: با توجه به تمامی مشکلاتی که مردم اصفهان به خصوص کشاورزان داشتند، در حوادث اخیر صبورانه و با متانت طبع حوصله به خرج داده و اجازه ندادند که دیگران از تجمع آنها سوء استفاده کنند ولی واقعا باید به فکر بود و برای حل مشکلات آنها چاره‌ای اندیشید.

نماینده اصفهان با اشاره به قول مسئولان و رئیس‌جمهور برای حل مشکل خشکسالی و کم‌آبی زاینده رود گفت: خشکسالی یک علت و بحث مدیریتی، برهم خوردن رژیم حقوقی، برداشت‌های بی‌رویه، الگوی مصرف و طولانی شدن پروژه‌های انتقال آب علت دیگری است که باعث شده کشاورزان ما در سخت‌ترین شرایط معیشتی به سر می برند.

به گفته وی، در صورت نبود بارندگی تا پایان سال باید خسارت عدم کشت به حق آبه داران پرداخت شود.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ ریشه حوادث اخیر را مشکلات معیشتی و معضلات اقتصادی مردم دانست و ریشه آن را در بیکاری عنوان و اظهار کرد: ریشه بیکاری در حمایت نشدن از تولید کنندگان است.قطعا با حمایت از تولیدکنندگان می توان فضای کسب و کار را رونق بخشید.

فولادگر به لزوم اجرایی شدن قوانین مصوب مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: قرار بود براساس تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به تولید و اشتغال کمک شود که به دلیل شرایط فعلی تلفیق با این بند موافقت نکرد. به هر حال باید راه‌حلی برای بهبود وضعیت تولید اندیشید که بروز مشکلات اینگونه نباشد که آثار آن را در معضلات اجتماعی ببینیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار