استاندار اصفهان: انتظار مدارس کپری را نداشتیم

استاندار اصفهان گفت: در اصفهان انتظار مدارس کپری نداشتیم اما وقتی به اصفهان آمدم متوجه شدم در برخی نقاط اصفهان هم چنان مدارس کپری و آفتابی وجود دارد.

استاندار اصفهان گفت: در اصفهان انتظار مدارس کپری نداشتیم اما وقتی به اصفهان آمدم متوجه شدم در برخی نقاط اصفهان هم چنان مدارس کپری و آفتابی وجود دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده امروز در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهاناظهار کرد: امروز بیشترین وابستگی به درآمدهای نفتی را داریم و این مطلوب نیست و هم چنان به درآمدهای نفتی وابستگی 100 درصدی داریم؛ همچنین باید بگویم 60 درصد بودجه استان، متعلق به آموزش و پرورش است و دولت نیز امسال پیش‌بینی‌هایی کرده است که در بعضی موارد با افزایش قیمت‌ها، افزایش درآمدی داشته باشد که با بررسی‌های صورت گرفته در مجلس، این مقادیر در حال کم شدن است.
وی با بیان این که چین و ژاپن کشورهایی توسعه یافته‌اند، بیان کرد: دریا نقطه صادرات و واردات کالا است و حمل و نقل دریایی نیز بسیار ارزان است و این توسعه از طریق دریا رخ داده است و بندرهای این کشورها از مرکز آن‌ها توسعه یافته‌تر است اما در ایران، همه چیز از تهران آغاز می‌شود.
استاندار اصفهان با بیان این که استان‌هایی که به مرکز کشور نزدیک‌ترند، آبادتر نیز هستند، عنوان کرد: تا چه زمانی می‌توانیم این وابستگی به مرکز را ادامه دهیم و باید به نقطه‌ای برسیم که این وابستگی را قطع کنیم و تحرکی به خود بدهیم، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نیز همیشه این موضوع مطرح بوده است و در اندیشه‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و برنامه همه دولت‌ها، کاهش وابستگی درآمدی به نفت مطرح بوده است.
وی ادامه داد: نگاه به مرکز در تأمین هر آن چه که فکر می‌کنیم، نگاه صحیحی نیست و این نگاه باید تغییر کند و یکی از هدف‌هایی که مدنظر دارم این است که این تفکر نگاه به مرکز را عوض کنیم.
مهرعلیزاده با بیان این که دغدغه رهبر معظم انقلاب، مشارکت دادن مردم در اداره کردن مسأله آموزش و پرورش در ابعاد مختلف بوده است، مطرح کرد: این مشارکت تنها در مسائل مالی نیست بلکه در مسائل فکری و مشورتی نیز باید مردم را مشارکت داد و یکی از مأموریت‌های اصلی ما نیز باید همین باشد.
وی با بیان این که وقتی از تهران به اصفهان نگاه می‌کردیم این استان را یک استان پیشرفته و صنعتی برآورد می‌کردیم، تصریح کرد: در اصفهان انتظار مدارس کپری نداشتیم اما وقتی به اصفهان آمدم متوجه شدم در برخی نقاط اصفهان هم چنان مدارس کپری و آفتابی وجود دارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که شیوه نظارتی و کنترلی در کشور بسیار قوی است اما ایراد آن این است که کار انجام شده را کنترل می‌کنند و اگر کاری را انجام ندهیم نهادهای نظارتی نیز ایراد نمی‌گیرند، از کم‌کاری در جایگزینی مدارس به جای کلاس‌های کپری گلایه کرد.
وی با بیان این که 250 میلیارد تومان برای سال 97 کسری بودجه در اصفهان داریم، خاطرنشان کرد: ساز و کارهایی باید تدوین شده است که بار کمی و کیفی آموزش و پرورش را بر عهده مردم بگذاریم و مشارکت دادن مردم در مسائل، سبب خشنودی مردم می‌شود.
مهرعلیزاده با بیان این که باید برای مشارکت مردم چارچوب معین تدوین شود، یادآوری کرد: باید با یک زمان‌بندی 5 ساله، یکی از شهرهای استان اصفهان را به عنوان شهری که آموزش و پرورش آن با مشارکت صد در صدی مردم اداره شده، معرفی کنیم.
وی با بیان این که میزان بیکاری در کاشان صفر است، تأکید کرد: در شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان نه تنها بیکاری وجود ندارد بلکه از سایر نقاط نیز نیروی کار وارد می‌کنند و چنین شهرهایی قابلیت این را دارد که مشارکت مردم در آموزش و پرورش نیز صد در صدی باشد.
استاندار اصفهان با بیان این که در بخش‌های پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان کم‌کاری شده است، تصریح کرد: دانش‌آموز باید بداند اعتراض کردن و از حق خود دفاع کردن به چه معنی است و چه جایی باید توانایی نه گفتن را داشته باشد و معلم‌های خود را در این زمینه توانمند کنیم.
وی با بیان این که 60 درصد بودجه جاری استان هزینه آموزش و پرورش می‌شود، ادامه داد: معلمان و مدل رفتاری و گفتاری آن‌ها در دانش‌آموزان به شدت تأثیرگذار است، رشد کمی آمارها رشد خوبی است اما در رشد کیفی و ارزیابی آن‌ها نقص‌هایی وجود دارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان گفت: افزایش سطح مشارکت مرد و استقلال همه جانبه اعم از ملی، برنامه‌ریزی و نظارت در شهرستان‌های مختلف و تلاش برای نبودن کلاس‌های کپری از مهم‌ترین وظایف شورای آموزش و پرورش استان اصفهان خواهد بود و اگر شبانه روز برای این مردم دوندگی کنیم باز هم کم است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار