تأسیس باشگاه خبرنگاران معلول در اصفهان

باشگاه خبرنگاران معلول استان اصفهان در راستای فعالیت مستمر معلولان تأسیس شد.

باشگاه خبرنگاران معلول استان اصفهان در راستای فعالیت مستمر معلولان تأسیس شد.

به گزارش ایمنا، منصور گلناری، مدیر سابق خانه مطبوعات استان اصفهان در دیدار با رییس اداره مشترکین همراه اول اظهار کرد: در هر جامعه طبق استاندارهای جهانی بین ۸ تا ۱۰ درصد افراد دچار معلولیت‌های مختلف هستند.

وی افزود: کشور ایران نیز به لحاظ حوادث طبیعی استعدادهای زیادی دارد و همچنین عوامل انسانی از جمله حوادث کار و حوادث ترافیکی نیز منجر به افزایش معلولیت ها شده است و این در حالی است که هنوز معابر شهری برای تردد معلولان مناسب نیست و این امر منجر به انزوای این قشر از جامعه شده است.

گلناری با اشاره به اینکه افراد معلول به لحاظ ذهنی و فکری تفاوتی با دیگر افراد ندارند، گفت: باید به‌جای مظلوم‌نمایی برای فعال شدن معلولین فعالیت جدی انجام داد و در همین راستا پس از برگزاری کلاس‌های آموزش روزنامه‌نگاری، خبرنگاری و نویسندگی باشگاه خبرنگاران معلول بانام (آسنا نیوز)) تأسیس‌شده است که در این باشگاه خبرنگاران معلول همانند سایر خبرنگاران در جلسات خبری سطح شهر حضور یافته و به پوشش خبری برنامه‌ها می‌پردازند.

فرشته صبایی، رییس اداره مشترکین همراه اول نیز با اشاره به اهمیت فعالیت معلولین در جامعه گفت: نگاه ما به معلولین بدون هیچ پیش‌فرض خاص و ترحم است و آن‌ها را همچون افراد عادی جامعه می‌دانیم که باید خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به طراحی نرم‌افزار کمک به نابینایان گفت: این نرم‌افزار به‌عنوان راهنما و صورت شنیداری به نابینایان کمک و آن‌ها را راهنمایی می‌کند تا پایان سال رونمایی می‌شود و در تمام دستگاه‌های همراه اندروید قابل‌نصب است.

صبایی از طراحی اینترنت نسل ۴ و نیم خبر داد و گفت: از مهرماه سال گذشته پروژه افزایش پهنه باند و سرعت اینترنت آغازشده و بالاترین نسل اینترنت در حال حاضر در اختیار مشترکین است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار