مراجعه 130 هزار اصفهانی برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: 130 هزار اصفهانی در 9 ماهه ابتدایی سال 96 برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: 130 هزار اصفهانی در 9 ماهه ابتدایی سال 96 برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردند.

مجید زینلی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در راستای متمرکزسازی آزمایشات غربالگری انتقال خون در کشور دستگاه‌های غربال‌گری کیفیت و سلامت خون همزمان در اصفهان و سه شهر دیگر روز گذشته با ارتباط ویدئو کنفرانسی علی‌اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران راه‌اندازی شد.

وی افزود: بنا بر این است که تمامی دستگاه‌های آزمایش غربال‌گری خون در 6 مرکز در 6 استان صورت بگیرد که یکی از این مراکز اصفهان است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: این روش که روش جدیدی محسوب می‌شود یکی از معتبرترین روش‌های حال حاضر در دنیاست و ضریب امنیت کاملی دارد.

وی تاکید کرد: با انجام آزمایشات غربال‌گری به این روش سلامت فرآورده‌های خونی را به طور کامل برآورده می‌کند تا محصول ارسالی از انتقال خون به مراکز درمانی مطمئن باشد.

زینلی عنوان کرد: بررسی و ارزیابی کیفیت خون به‌ صورت متمرکز، هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از لحاظ زمانی نیز مقرون به صرفه است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در پایان با اشاره به حضور 130 هزار اصفهانی در 9 ماهه ابتدایی سال 96 برای اهدا خون گفت: از 101 هزار نفر که شرایط لازم را داشتند خون دریافت شد که از این خون‌های اهدایی بیش از 250 هزار واحد انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

به گزارش فارس، پیش از این سازمان انتقال خون نسبت به کاهش فراورده‌های خونی هشدار داده و از شهروندان خواست در زمستان مشارکت بیشتری در موضوع اهدا خون داشته باشند؛ در همین راستا جمعی از خبرنگاران با آغاز پویش «#اصفهان_خون_ندارد» از شهروندان برای انجام این امر خداپسندانه دعوت کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار