بیش از 3 هزار هکتار از اراضی بیابانی آران و بیدگل نهال کاری شده است

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل گفت: از سال 85 تاکنون 3 هزار و 400 هکتار از اراضی بیابانی آران و بیدگل با تاغ و قره داغ نهال کاری شده است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل گفت: از سال 85 تاکنون 3 هزار و 400 هکتار از اراضی بیابانی آران و بیدگل با تاغ و قره داغ نهال کاری شده است.
به گزارش ایرنا ، حمید گل آرایی، وسعت اراضی بیابانی شهرستان آران و بیدگل را 384 هزار هکتار اعلام کرد.
وی افزود: نتیجه عملیات بیابان زدایی و نهال کاری از سال 1349 تاکنون، ایجاد 120هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در این شهرستان است.
معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: امسال همچنین 200 هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی در منطقه شمال سفید شهر این شهرستان نهال کاری می شود.
گل آرایی ادامه داد: نهال کاری در کانون های فرسایش بادی در منطقه شمال نصرآباد که از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار شده، با نزدیک به یک میلیارد و 100 میلیون تومان از ردیف اعتبارهای ملی انجام می شود.
او با اشاره به اینکه افزون بر پنج میلیون تومان برای نهال کاری در هر هکتار از اراضی بیابانی نیاز است، تصریح کرد: نهال های تاغ و قره داغ کشت شده در عرصه های بیابانی به مدت 2 سال باید نگهداری و آبیاری شوند و پس از 2 سال گیاه می تواند به رشد خود ادامه دهد.
شهرستان آران و بیدگل با وسعت 605 هزار هکتار، دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور است.
این شهرستان با نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
معضل ریزگردها در دهه اخیر به مشکل و چالشی جدی صنایع و اقتصاد کشور و همچنین برای سلامت شهروندان تبدیل شده به نوعی که منشاء بسیاری از بیماری ها را می توان در این ذرات ریز جستجو کرد.
کنوانسیون جهانی مقابله با بیابان زدایی سازمان ملل متحد در سال 2017 شعار 'سرزمین ما، خانه ما، آینده ما' را انتخاب کرد و این موضوع اهمیت پیگیری طرح های بازدارنده برای پیشرفت بیابان ها و کاهش و کنترل کانون های انتشار ریزگردها را نشان می دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار