حال گردشگری اصفهان خوب نیست

سی و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف که هرکدام سعی برجذب گردشگر و معرفی کشور خود به مردم دیگر کشورها دارند، امروز گشایش یافت.

مهناز احمدی | - اصفهان امروز : سی و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور اسپانیا با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف که هرکدام سعی برجذب گردشگر و معرفی کشور خود به مردم دیگر کشورها دارند، امروز گشایش یافت. نمایندگان شرکت‌ها و دفا‌تر خدمات مسافرتی و فعالان صنعت گردشگری ایران نیز با حضور در این نمایشگاه ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را معرفی می‌کنند. نمایشگاه فیتور که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حوزه گردشگری در سطح جهانی به شمار می‌رود، از ۲۷ دی تا یکم بهمن ۹۶ با حضور تور گردانان، دفاتر خدمات مسافرتی و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری کشورمان، در پایتخت اسپانیا برپا خواهد شد. غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه فیتور، در زمینی به مساحت ۳۰۴ مترمربع، با الهام از معماری ایرانی و اسلامی طراحی‌شده است و نمایندگانی از کشور در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

افت 20 درصدی ورود گردشگر به اصفهان در سال 2017

شهرزاد بال اصفهان نیز یکی از آژانس‌های فعال ایرانی در این نمایشگاه است که تلاش خواهد کرد تا جاذبه‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های اصفهان درزمینه گردشگری را هرچه بهتر و بیشتر به جهانگردان و تور اپراتورهای دیگر کشورها معرفی و تصویر روشن‌تری از اصفهان را در سطح جهانی ارائه کند. مدیرعامل آژانس مسافرتی شهرزاد بال اصفهان مهمترین هدف از حضور در نمایشگاه فیتور را بهبود بخشیدن به حال نامساعد گردشگری اصفهان دانست و گفت: امروز به لحاظ علمی می‌توانیم ثابت کنیم که گردشگران خارجی و داخلی اصفهان به‌شدت کم شده‌اند و در سال 2017 میلادی با افت 20 درصدی گردشگر در اصفهان مواجه بودیم. لوافان خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا، نبود سیستم متمرکز برای جذب گردشگر و جزیره‌ای عمل کردن سازمان‌ها در این حوزه را از عوامل کاهش گردشگر برشمرد و اذعان داشت: حال گردشگری اصفهان به‌هیچ‌وجه خوب نیست و اگر بخش دولتی و خصوصی چاره‌ای برای آن نیندیشند، اوضاع از این هم وخیم‌تر خواهد شد. وی ادامه داد: آژانس مسافرتی شهرزاد بال به‌عنوان بخش خصوصی با همکاران خود در اسپانیا مذاکراتی در سال‌های گذشته داشته است و تمام تلاش خود برای جذب گردشگر به اصفهان را انجام می‌دهد. مدیرعامل آژانس مسافرتی شهرزادبال اصفهان بابیان اینکه به گفته استاندار، اصفهان این شهر، شهر گردشگری است، یادآور شد: شرایط کنونی اصفهان آن را از مقصد گردشگران داخلی و خارجی دور کرده است و طبق آمار، خود ایرانی‌ها هم ترجیح می‌دهند به شهرهای دیگری جز اصفهان سفر کنند و گردشگران خارجی هم در چند سال گذشته تمایل خود برای سفر به ایران را ازدست‌داده‌اند.

سازمان‌ها برای جذب گردشگر جزیره‌ای عمل نکنند

لوافان تأکید کرد: باید از طریق بررسی الگوهای علمی دلایل کاهش گردشگر به کشور را بررسی کرد و هرچه سریعتر برای بهبود اوضاع دست‌به‌کار شد، چراکه شهری مانند اصفهان که تا ده سال گذشته نخستین مقصد سفر گردشگران داخلی بود، اکنون در رده‌های آخر قرار دارد و به‌واقع با چالش جذب گردشگر مواجه است. وی با اشاره به اینکه مؤسسه‌های خصوصی و دولتی نباید جزیره‌ای عمل کنند، عنوان کرد: برای بهبود اوضاع گردشگری اصفهان بخش دولتی و خصوصی و همه سازمان‌ها باید همسو و هم‌راستا باهم قدم بردارند. مدیرعامل آژانس مسافرتی شهرزادبال اصفهان افزود: باید در جراید بین‌المللی برای جذب گردشگر به اصفهان تبلیغات ویژه صورت بگیرد. لوافان با ابراز تأسف از کاهش گردشگر در ماه ژانویه به اصفهان توضیح داد: ماه ژانویه به علت مناسب بودن آب‌وهوا بهترین و پرجاذبه‌ترین ماه برای سفر گردشگران خارجی به ایران بود؛ که اکنون به علت آلودگی هوای اصفهان هیچ استقبالی از سفر در این ماه توسط خارجی‌ها صورت نمی‌گیرد و اصفهان به‌شدت با کاهش گردشگر مواجه است. وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای این معضل راه‌حلی بیندیشند و از ظرفیت‌های خوب اصفهان استفاده کرده و از این طریق به ارزآوری این استان برای اقتصاد کشور بیندیشند.

لوافان در مورد برگزاری نمایشگاه فیتور اسپانیا اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جهانی است که نمایندگانی از سراسر دنیا در آن سعی بر شناساندن کشور خود به سایر کشورها می‌کنند و آژانس شهرزاد بال هم از مدت‌ها پیش تبلیغات خود برای شهر اصفهان را آغاز کرده بود و اکنون در این نمایشگاه بیشتر به معرفی پکیج‌ها و ارائه قیمت‌های آنها می‌پردازد. وی تأکید کرد: بدون شک حضور ما در این نمایشگاه در شناساندن اصفهان به مردم دنیا و ایجاد اشتیاق و جذب آنها برای سفر به ایران آماده می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار