یک سارگپه در سمیرم رها شد/نذر زیستی در پناهگاه کلاه قاضی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در طول روزهای گذشته یک سارگپه توسط یکی از شهروندان سمیرمی به محیط زیست شهرستان تحویل و پس از تیمار در منطقه شکار ممنوع سد حنا رها شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در طول روزهای گذشته یک سارگپه توسط یکی از شهروندان سمیرمی به محیط زیست شهرستان تحویل و پس از تیمار در منطقه شکار ممنوع سد حنا رها شد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌گو با مهر، با اشاره به آخرین اقدامات محیط زیستی این یگان در هفته‌های گذشته اظهار داشت: در طول روزهای گذشته یکی از شهروندان سمیرمی یک پرنده سارگپه به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داد.

وی با بیان اینکه سارگپه یکی از گونه‌های ارزشمند جانوری است و از راسته شاهین سانان است، ابراز داشت: این پرنده مورد تیمارهای لازم قرار گرفت و محیط بانان پس از اطمینان از سلامتی و قدرت پرواز در محل طبیعی زندگی خود واقع در منطقه شکارممنوع سد حنا رهاسازی کردند.

سارگپه از جمله پرندگان مورد حمایت سازمان محیط زیست است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه سارگپه از جمله پرندگان مورد حمایت سازمان محیط زیست است، بیان داشت: این پرنده در نواحی جنگلی با درختان پراکنده و کشتزارها و مناطق استپی زندگی می کند و به دلایل مختلف ممکن است زخمی شده و یا در نقطه‌ای گیر بیفتد که به طور معمول مردم دوست‌دار محیط زیست این موارد را به یگان حفاظت و یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خود اطلاع می‌دهند.

نذر دو تن علوفه برای پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان

وی با تاکید بر اینکه مردم همیار محیط بانان در حفاظت از طبیعت زیبای خداوندی و حیات وحش هستند، ابراز داشت: نذر زیستی یکی از اعمال خیری است که در طول سال‌های گذشته رواج یافته و در مناطق حفاظت شده‌ای که به دلیل شرایط خشکسالی حیات وحش با مشکل کمبود غذا روبرو است، دنبال می‌شود.

جمشیدیان تاکید کرد: در طول روزهای گذشته نیز دو تن علوفه توسط یک خیر محیط زیست نذر وحوش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار