استفاده از قطار شهری حق معلولان است

مدیر معماری و شهرسازی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در استفاده از قطار شهری افراد معلول و غیرمعلول از یکدیگر جدا نشده‌اند و همان‌گونه که غیرمعلولان باید از مترو استفاده کنند، افراد معلول نیز حق دارند که از آن استفاده ببرند.

مدیر معماری و شهرسازی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در استفاده از قطار شهری افراد معلول و غیرمعلول از یکدیگر جدا نشده‌اند و همان‌گونه که غیرمعلولان باید از مترو استفاده کنند، افراد معلول نیز حق دارند که از آن استفاده ببرند.

روح‌الله سعادت‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای استفاده معلولان از متروی اصفهان اظهار داشت: در استفاده از قطار شهری افراد معلول و غیرمعلول از یکدیگر جدا نشده‌اند و همان‌گونه که غیرمعلولان باید از مترو استفاده کنند، افراد معلول نیز حق دارند که از آن استفاده ببرند.

وی افزود: سازمان قطار شهری اصفهان با افراد متخصص حوزه مناسب‌سازی بهزیستی و همچنین ستاد مناسب‌سازی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان و همچنین کارشناسان ویلچرنشین در حال پیش بردن کار در این حوزه است.

مدیر معماری و شهرسازی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از جانب استانداری اصفهان و سازمان بهزیستی تصریح کرد: در تلاش هستیم که مشکلات موجود در مناسب‌سازی ایستگاه‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تسهیل مسیرهای ورود و خروج معلولان از ایستگاه‌ها خاطرنشان کرد: تسهیل مسیرها برای ویلچر از سطح زمین تا محل سوار شدن در قطار مد نظر قرار گرفته شده و اختلاف ارتفاعات از طریق رمپ و آسانسور تأمین شده و به جز چند مورد جزئی این اتفاقات صورت گرفته است.

سعادت‌پور خاطرنشان کرد: البته در چند ایستگاه نظیر سی و سه پل و علیخانی، هنوز دسترسی مد نظر به منظور مناسب‌سازی جهت معلولان در اختیار سازمان قرار نگرفته است، همچنین برخی مشکلات اجرایی مناسب‌سازی مسیرها ویژه معلولان نیز شناسایی شده‌اند که با اختصاص بودجه مورد نظر رفع نقص خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ویژه نابینایان در متروی اصفهان گفت: به دنبال هستیم که کف‌پوش‌های مورد نظر آن‌ها با بهترین کیفیت نصب شوند و در کنار آن، تلاش می‌کنیم که خط بریل را نیز برای آن‌ها اجرایی کنیم.

مدیر معماری و شهرسازی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه ادامه داد: تلاش داریم که مشکلات موجود در بخش مناسب‌سازی ایستگاه‌های خط یک که در حال حاضر مشغول رفع نقص آن هستیم، در خط دوم مترو پیش نیاید و از هم‌اکنون، پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اختلاف ارتفاع از کف قطار تا سکو در برخی بخش‌ها نیز بسیار اندک بوده و در تلاش هستیم که با همکاری واحد تجهیزات سازمان، زمینه‌ای برای رفع این مشکل فراهم کنیم، در کشورهای مختلف رمپ‌های پلاستیکی با شیب تنظیم شده را استفاده می‌کنند.

سعادت‌پور اضافه کرد: همچنین به منظور افزایش رفاه حال معلولان، قطارهایی که قرار است در آینده وارد خطوط متروی اصفهان شوند، محل توقف ویلچر و محل قفل آن به قطار را نیز در خود جای داده‌اند.

وی با بیان این‌که همه آسانسورهای ایستگاه‌ها به منظور استفاده معلولان تعبیه شده‌اند و نواقص موجود در این آسانسور شناسایی شده و در حال رفع نقص هستند، بیان کرد: در هر ایستگاه قطار شهری اصفهان یک گیت ویژه معلول مد نظر قرار گرفته شده و فواصل مد نظر معلولان نیز قرار گرفته شده است.

مدیر معماری و شهرسازی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته هماهنگی‌های خوبی با سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه نابینایان نیز به وجود آمده و امیدوار هستم که در ادامه نیز این هماهنگی‌ها به نتایج خوبی منتهی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار