حضور بانوان در ارکسترهای اصفهان منعی ندارد

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در خصوص موضوع نوازندگی بانوان در کنسرت های پاپ بر روی سن گفت: در این زمینه آیین نامه ای وجود ندارد و در حال حاضر نیز موردی از نوازندگی بانوان در اصفهان نداشته ایم، اما آنچه که مسلم است در مورد ارکسترهای ملی است که بانوان نیز می توانند بر روی سن نوازندگی کنند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در خصوص موضوع نوازندگی بانوان در کنسرت های پاپ بر روی سن گفت: در این زمینه آیین نامه ای وجود ندارد و در حال حاضر نیز موردی از نوازندگی بانوان در اصفهان نداشته ایم، اما آنچه که مسلم است در مورد ارکسترهای ملی است که بانوان نیز می توانند بر روی سن نوازندگی کنند.

پرویز طاهری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اینکه چرا از حضور بانوان نوازنده در کنسرت های اصفهان جلوگیری شده است و در کنسرت آقای سالار عقیلی این اتفاق افتاد؟ اظهار کرد: در این کنسرت تقاضایی برای نوازندگی بانوان نبوده است. شخصی که برای گرفتن مجوز به ارشاد مراجعه کرده فقط حضور بانوان را در گروه کُرال درخواست کرده است.

حضور بانوان در ارکسترهای اصفهان منعی ندارد

وی افزود: در بخش مجموعه قوانین در بخش ارکستر به خصوص ارکسترهای بزرگ منعی برای حضور بانوان نداریم و امسال در کنسرت های آقایان شاه زیدی و عقیلی در بخش کُرال به بانوان مجوز داده شد. در خصوص موسیقی پاپ قضیه فرق می کند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان ادامه داد: در موسیقی پاپ بر اساس آلبوم موسیقی که قرار است اجرایی شود نوازندگان معرفی می شوند، اما در اصفهان برای ارکسترهای ملی و بزرگ منعی برای حضور بانوان نداریم.

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا نوازندگی بانوان در کنسرت های پاپ بر روی سن اشکال دارد یا خیر؟ گفت: در این زمینه آیین نامه ای وجود ندارد و در حال حاضر نیز موردی از نوازندگی بانوان در اصفهان نداشته ایم، اما آنچه که مسلم است در مورد ارکسترهای ملی است که بانوان نیز می توانند بر روی سن نوازندگی کنند.

وی در خصوص صدور دستورالعمل وزیر ارشاد برای نواختن بانوان بر روی سن و موضع استان اصفهان در این رابطه اظهار کرد: فصل الخطاب ما دستورالعمل وزارت خانه است. واقعیت امر این است که تاکنون کسی از ما به طور جد درخواست حضور بانوان روی سن در کنسرت پاپ را نداشته است. شاید هنگام برگزاری کنسرت بر روی سن نظری بدهند که بانوان بنوازند، اما سه برنامه ارکستر ملی داشته ایم که بانوان گروه به روی سن رفته اند و همچنان هم اعلام می کنم در خصوص ارکسترهای ملی مشکلی برای حضور بانوان نداریم.

شرایط محیطی ایجاب می کند کنسرت های پاپ یک شبه باشند


معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در خصوص اینکه چرا اعلام شده بیشتر از پنج کنسرت پاپ در ماه برای اصفهان نباید اجرایی شود؟ تصریح کرد: باید شرایط محیطی کنسرت را در نظر بگیریم. مدتی در یک هفته دو تا چند مجوز صادر می شد که این موضوع کیفیت کار کنسرت را در اصفهان پایین آورده بود، وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که گاهی بلیط فروشی این کنسرت ها کامل نمی شود، و متاسفانه بحث هایی مطرح می شود که سر و ته ندارند. در اصفهان ممنوعیتی برای کنسرت نداریم، یکی از پر کنسرت ترین استان های کشور هستیم ولی می خواهیم همه سلایق از کنسرت لذت ببرند.

طاهری اضافه کرد: شورای محتوایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان به این نتیجه رسیده بود که کنسرت های پاپ در اصفهان یک شب باشد، چراکه بعضا گاهی حاشیه هایی پیش آمد و یا بلیط آنها فروش نمی رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کنسرت گذار تشخیص نمی دهد کنسرت چند شب کشش دارد یا خیر ؟ گفت: هدف ما حمایت از موسیقی سنتی است. در اصفهان دانشگاه موسیقی سنتی نیز دایر است و باید برای ترویج این موسیقی حمایت هایی نیز داشته باشیم و بر روی موسیقی اصیل کار کنیم. به همین دلیل در خصوص موسیقی سنتی تا هر چند شب که کنسرت گذار بخواهد می تواند اجرا برود و کنسرت برگزار کند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا تصور نمی کنید وقتی یک شب موسیقی پاپ برگزار شود سالن های دیگر موسیقی ضرر می کنند؟ افزود: تعداد صندلی های سالن رودکی 100 صندلی بیشتر از سالن سیتی سنتر است و برای کسی که سرمایه گذاری کرده این سالن به صرفه تر محسوب می شود چراکه افراد به سمت سود بیشتر حرکت می کنند. انصافا سالن سیتی سنتر سالن بسیار خوبی است اما باید بتواند کنسرت گذار را به سمت خود بکشاند.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین ها حق مردم اصفهان است. این مردم لایق بهترین ها هستند و باید بهترین فضاهای موسیقی در اختیار آنها باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار