بدون تمرین با یخ نایب‌قهرمان جوانان جهان شدم

ملی‌پوش اصفهانی یخ‌نوردی گفت: در اولین تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی، مقام دوم قهرمانی یخ‌نوردی جوانان جهان را کسب کردم.

ملی‌پوش اصفهانی یخ‌نوردی گفت: در اولین تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی، مقام دوم قهرمانی یخ‌نوردی جوانان جهان را کسب کردم.

سید‌عماد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با فارس ، در خصوص مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان اظهار داشت: اولین دوره‌ای بود که تیم جوانان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شد و اولین تجربه مسابقات برون‌مرزی را داشتم.


وی با اشاره به سطح بالای مسابقات افزود: موفق شدم به مقام نایب‌قهرمانی برسم و این اولین مدال جهانی ایران در رشته یخ‌نوردی بود؛ زمانی که روی سکو رفتم بسیار خوشحال بودم و از اینکه در اولین حضورم در مسابقات بین‌المللی مقام کسب کردم از خودم راضی بودم.

ملی‌پوش اصفهانی یخ‌نوردی با بیان اینکه به دلیل بدشانسی قهرمانی را از داده است، گفت: در مرحله مقدماتی به دلیل شکستن چوب نتوانستم به آخر مسیر برسم و در مسابقه فینال امتیاز‌ها برابر شد و امتیاز مرحله قبل را در نظر گرفتند و این سبب شد قهرمانی را از دست بدهم؛ بیشترین ضعف ما نداشتن تمرین تخصصی روی یخ بود و شاید این موضوع تنها تفاوت ما با سایر ورزشکاران حاضر در مسابقات بود.


حسینی از کمبود امکانات گله‌مند بود و تصریح کرد: دیوار تخصصی یخ‌نوردی نداریم و تمرینات شبیه‌سازی شده است و اگر کمک بیشتر شود و امکانات بهتری در اختیار ورزشکاران این رشته قرار گیرد افتخارات بیشتری نیز کسب می‌شود.

وی اذعان داشت: رشته یخ‌نوردی در کشور خیلی نا‌شناخته است به همین دلیل مردم به این رشته گرایش ندارند و بیشتر ورزشکاران کوهنورد جذب این رشته می‌شوند؛ این رشته پر‌هزینه است و تجهیزات یخ‌نوردی گران است و فدراسیون تنها در رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام دارد و حضور در سایر مسابقات با هزینه شخصی است.

ملی‌پوش اصفهانی یخ‌نوردی در پایان گفت: ورزشکار برای کسب امتیاز در رنکینگ جهانی باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کند و امیدوارم در رده بزرگسالان مقام‌های جهانی کسب کنم؛ از خانواده‌ام به دلیل حمایت همه‌جانبه و هم‌چنین از محمد‌رضا صفدریان مربی خودم تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار