ترامپ: روسیه اصلا به حل مشکل کره شمالی کمکی نکرده است

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد، روسیه به حل مشکل کره شمالی هیچ کمکی نکرده، در حالی‌که اگر روابط مسکو و واشنگتن خوب بود، "ولادیمیر پوتین" می‌توانست نقش زیادی در این زمینه داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد، روسیه به حل مشکل کره شمالی هیچ کمکی نکرده، در حالی‌که اگر روابط مسکو و واشنگتن خوب بود، "ولادیمیر پوتین" می‌توانست نقش زیادی در این زمینه داشته باشد.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت که روسیه اصلا به حل و فصل مشکل کره شمالی کمکی نکرده است. به گفته وی، مسکو حتی به مقامات پیونگ یانگ کمک کرده است تا از رژیم تحریمهای سازمان ملل علیه کره شمالی، فرار کنند.
ترامپ مدعی شد: «روسیه اصلا هیچ کمکی در رابطه با کره شمالی نکرده و حتی مانع از آن می شود تا چین در این زمینه به ما کمک کند.» رهبر آمریکا یادآور شد که همه این اقدامات باعث شده تا پیونگ یانگ هر روز که می گذرد، به ساخت موشک‌هایی با طول برد بیشتر که بتواند به خاک ایالات متحده برسد، نزدیک تر شود.
ترامپ در این رابطه حتی روسای جمهوری سابق آمریکا، از بیل کلینتون گرفته تا جورج بوش پسر و باراک اوباما را نیز متهم کرد که نتوانستند مشکل کره شمالی را حل و فصل کنند.
به عقیده ترامپ، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امکان آن را دارد تا اقدامات زیادی برای حل و فصل مشکلات مربوط به کره شمالی انجام دهد، ولی سطح پایین روابط بین مسکو و واشنگتن، اجازه موفقیت جدی در این زمینه را نمی دهد.
علاوه بر این، "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز گفت که روسیه به تعهدات خویش در زمینه تمامی تحریمهای اعمال شده از سوی سازمان ملل علیه کره شمالی عمل نمی کند که یکی از این موارد، ارسال سوخت به این کشور است.
تیلرسون گفت: «برای ما کاملا واضح است که آنها (روس‌ها) تمامی تحریمها علیه پیونگ یانگ را رعایت نمی کنند و دلایلی هم برای تایید این موضوع وجود دارد.» به گفته وی، این مسئله قبل از هر چیز به محدودیت در ارسال مواد سوختی به کره شمالی مربوط می شود. البته این نقض تحریمها شامل موارد دیگری نیز می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار