نخستین مانور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کاشان برگزار شد

نخستین مانور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کاشان برگزار شد

نخستین مانور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کاشان برگزار شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از انجام نخستین مانورآنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حوزه تحت پوشش این دانشگاه روز خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر سیدعلیرضا مروجی گفت: این مانور در راستای حفظ و کسب آمادگی بیشتر ارگان های مرتبط با برنامه کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با طراحی کمیته کنترل آنفلوانزای پرندگان و شبکه دامپزشکی کاشان در یکی از مرغداری های تحت پوشش به صورت فرضی انجام‌ شد.

وی افزود: تیم های بهداشتی از واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، آموزش سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت راوند به همراه پرستاران اورژانس115 با یک دستگاه آمبولانس در مانور فوق شرکت نمودند.

دکتر مروجی تصریح کرد: تیم مراقبت بیماری های واگیر ضمن بررسی وضعیت مرغداری نسبت به لیست برداری از کلیه افراد حاضر در منطقه مرغداری مشکوک اقدام و در خصوص کنترل درجه حرارت آن ها با ترمومترهای دیجتالی، بررسی از نظر علائم بیماری و داشتن بیماریهای زمینه ای اقدام کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: در این مانور، با وجود ظاهر شدن علائم بیماری در یکی از کارکنان مرغداری نسبت به اعزام ایشان به بیمارستان مرجع اقدام و کلیه پروسه انتقال بیمار تا اتاق ایزوله تنفسی با فشار منفی نظارت و مدیریت شد.

وی یادآور شد: همزمان با این اقدامات، تیم بهداشت محیط دانشگاه نسبت به کنترل و نظارت بر فرایند های معدوم سازی پرندگان، جمع آوری و دفن کود و سایر عوامل مرتبط و پلمپ نمودن کلیه انبارهای دان و سایر ملزومات مصرفی مرغداری اقدام نمود.

دکتر مروجی یادآور شد: همچنین در این مانور بازدیدی از بازارچه های فروش پرندگان در سطح شهر به همراه نماینده شهرداری به عمل آمد.

وی، ضمن تشکر از کلیه مشارکت کنندگان و نیروهای پشتیبانی در مانور خاطر نشان کرد: کلیه هماهنگی ها قبل از شروع مانور شامل توجیه کارخانجات اطراف مرغداری نیز توسط واحد بهداشت حرفه ای دانشگاه انجام گرفته بود.

دکتر مروجی اظهار داشت: مانور طبق برنامه از پیش تعیین شده به خوبی انجام گرفت و در جلسات بعد از مانور کلیه مراحل مذکور آنالیز و از داده ها و تجربیات آن جهت کارهای عملی استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است این مانور با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه و رئیس کمیته بحران و معاون فنی معاونت بهداشتی و با مشارکت کلیه ارگان های مرتبط صورت گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار