هاشمی طبا: عدالت به معنی توزیع پول به صورت مساوی نیست

هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری : عدالت به معنی توزیع پول به صورت مساوی نیست.

هاشمی طبا: عدالت به معنی توزیع پول به صورت مساوی نیست

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیدمصطفی‌ هاشمی‌طباء نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شب گذشته در برنامه انتخاباتی تلویزیونی که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به سوابق کاری خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: من ابتدا در سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان سیستم آنالیز انتخاب شدم و سپس شرکت آیت فیلم را تشکیل دادم. پس از آن به صدا و سیما آمدم، بعد به جهاد سازندگی رفتم و در کابینه شهید باهنر به‌عنوان وزیر صنایع انتخاب شدم و تا سال 63 در آنجا بودم، سپس به سازمان گسترش و نوسازی و بانک صنعت و معدن رفتم و در سال 65 ستاد طرح‌های مهم انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم، پس از آن به مرکز توسعه صادرات رفتم و بعد در سازمان تربیت‌بدنی بودم و از سال 80 به بعد از خدمات دولتی به کارهای مختلف پرداختم .

وی تصریح کرد: بنابراین من حتی مایل نیستم وعده ای بدهم که حتی قابل اجرا باشد اما وعده ای باید بدهم که کشور را بتواند به سرمنزل مقصود برساند .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم افزود: از شورای محترم نگهبان تشکر می کنم برای اینکه صلاحیتم را احراز کردند، همچنین از دولت محترم نیز که نسبت به برگزاری انتخابات به وجه مطلوب اقدام کردند قدردانی می کنم .

وی گفت: در طول حدود 38 سال از پیروزی انقلاب اقدامات و خدمات مهمی در کشور برای ارتقای سطح زندگی مردم و کشور عزیزمان انجام شده است، از همه مهمتر، با جان فشانی تعداد بسیار زیادی از جانبازان و شهدا، مملکت را از لحاظ مرزها و حدود و سقور حفظ کردند لذا ما مدیون شهدا و رزمندگان هستیم که ایران را حفظ کردند و امنیت و آرامش امروزمان ودیعه بسیار بزرگی است که در اختیارمان قرار دارد و باید قدردان آن باشیم .

این نامزد ریاست جمهوری افزود: ما باید از اقداماتی که انجام شده تعریف و تمجید کنیم اما نباید به آن بسنده کنیم و ما باید به سمتی برویم که بتوانیم میراث خوبی برای آیندگان به جا بگذاریم .

هاشمی طبا گفت: با وجود تمام تلاش ها و خدماتی که انجام شده باید بدانیم به هر حال هر کشوری از مشکلات خاص خودش ممکن است رنج ببرد و باید برای رفع آن تلاش کند .

وی افزود: اصولاً وعده دادن در قاموس کسانی که می خواهند با صداقت صحبت کنند نباید وجود داشته باشد و خط و جهت حرکت باید روشن شود، وعده دادن به مردم، خرید رأی است .

هاشمی طبا گفت: بنابراین من حتی مایل نیستم وعده ای بدهم که حتی قابل اجرا باشد اما وعده ای باید بدهم که کشور را بتواند به سرمنزل مقصود برساند .

وی افزود: شرایط زیستی کشورمان به شدت دچار نابسامانی و دچار تهدید است، ما بسیاری از چیزها را پیش خور کرده ایم؛ چیزهایی که تقریباً قابل تجدید نیست، ما میلیون ها مترمکعب نفت خود را استخراج کرده ایم که حتماً هم باید این کار را بکنیم اما اینکه نفت را به چه کاری زده ایم بسیار مهم است، همچنین میلیون ها مترمکعب گاز هم همین طور .

این نامزد ریاست جمهوری گفت: جنگل هایی را که ریه های کشور است از دست داده ایم، هم آبهای زیرزمینیمان به مرز 350 متر و یا 400 متر رسیده است و چگونه است که رودخانه های ما از شیرابه ها و زباله های ما آلوده است. همچنین دریاچه هایمان که خشک شده است، آیا ما باید این میراث را داشته باشیم؟

هاشمی طبا افزود: آنچه که من به عنوان اولین اصل در آینده مد نظر دارم؛ حفظ ایران است. باید شعر «چو ایران نباشد تن من مباد» را به عنوان یک حقیقت بگوییم .

وی گفت: شرایط زیستی امروز کشور ما طوری است که میراثی که ما می خواهیم به جا بگذاریم به سمت سرزمینی سترون خواهد رفت. سرزمینی که روستاهای آن خراب، دشت های آن فرونشسته، آب های زیرزمینی آن مکیده شده و خیل روستاییانی است که به حاشیه شهرها رانده می شود.

هاشمی طبا افزود: پیش بینی می شود در طول 10 سال آینده حدود 10 میلیون روستایی به سمت شهرها کوچ کنند و حاشیه نشین شوند و می دانیم که حاشیه نشینی علاوه بر محرومیت های زیادی که دارد مراکزی است برای فساد و بروز تلاطم های اجتماعی .

وی گفت: امروز متأسفانه هر کسی در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد به نوعی خودشان را به عنوان اپوزیسیون جمهوری اسلامی مطرح می کنند. امروز ما می شنویم که معیشت مردم دستاویز قرار گرفته است .

این نامزد ریاست جمهوری افزود: عدالت؛ توزیع پول به صورت مساوی نیست بلکه باید پول را به سازمان هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد داد تا محرومان و مستضعفان را پیدا کنند و در اختیار آنها قرار دهند .

هاشمی طبا گفت: مرحله اول و گام اول را که باید با تمام توان و تلاش برداشت؛ موضوع حفظ ایران و اقلیم آن و بازسازی آنچه از دست داده ایم و تلاش در جهت احیای آن است .

وی افزود: هم حفظ ایران را از طریق تقویت نیروهای مسلح و امنیتی در سراسر کشور باید انجام دهیم و همچنین بازسازی اقلیم کشور همراه با اصلاح شرایط کشاورزی .

این کاندید ریاست جمهوری گفت: نکته دوم این است که در کشور نباید انسان محروم داشته باشیم، اولویت ها را باید در این زمینه رعایت کرد .

هاشمی طبا افزود: درآمد ملی که به اصطلاح به آن GMP گفته می شود درآمد ناخالص ملی، اگر این درآمد و سرانه درآمد ارتقا پیدا کند، رفاه عمومی می تواند باشد وگرنه اگر به صورت صوری عددها را اضافه کنیم، این فقط یک عدد است بنابراین مدیران دولتی ما نباید با عدد بازی کنند، باید ارزش های مالی این رقمها و اعداد را بدانند .

وی گفت: دولت درآمدهایش به شرطی بالا می رود که افزایش درآمد عمومی حاصل شود .

هاشمی طبا افزود: رفع محرومیت انسان هایی که در محرومیت و مشکلات اساسی هستند ازجمله معلولان، بی سرپرستان و افرادی که دچار بیماری های مزمن هستند، دولت باید به آنها رسیدگی کند .

وی در ادامه گفت: اولویت سوم ما کار، اشتغال، تولید و خدمات است، یعنی اقتصاد کشور، بدون تردید مواردی که در اقتصاد مقاومتی ابلاغی مطرح شده است حتماً باید به بهترین وجه و با حرکتی جهادی عمل شود .

این نامزد ریاست جمهوری افزود: فعالیت های اقتصادی یک وجه صنعت و کشاورزی دارد که زاینده است، وجه دیگر؛ خدمات است که چهره های مختلفی دارد .

هاشمی طبا گفت: امروز صنعت به طور کلی به علت اینکه در آن اتوماسیون به کار می رود، کارگربر نیست بنابراین باید کیفیت مطلوب از این طریق فراهم شود، بنابراین صنعت جایی نیست که در آن اشتغال فراوان ایجاد کرد و بیکاری را با آن برطرف کرد .

وی افزود: کشاورزی هم همین طور، اشتغالزا نیست. البته در حد خودش خوب است اما رفع بیکاری نمی کند و آنچه که می تواند مسئله بیکاری را با رشد صنعت و ارتقای کشاورزی فراهم کند، مسئله گردشگری و ایرانگردی است .

هاشمی طبا گفت: توریسم و گردشگری بحث بسیار وسیعی است، اولاً فرهنگ بسیار مهم مهمان نوازی و مهربانی در کشور داریم و با توجه به اینکه اعتقاد داریم فرهنگ بالایی داریم، اصولاً باید در این مورد ما با فرهنگمان فرهنگ های دیگر را تحت تأثیر قرار بدهیم .

وی افزود: ما نتوانستیم در سرمایه گذاری خارجی موفق عمل کنیم، همچنین محیط کسب و کار را نتوانستیم به نحو مطلوب در بیاوریم بنابراین رونق اقتصادی را باید با سرمایه گذاری صنعتی و ایجاد محیط مطلوب کسب و کار و کارآفرینی ایجاد کنیم .

این نامزد ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با قرار دادن روش بهتری در اداره کشور، به نقطه مطلوب برسیم .

وی افزود: پولی که می‌خواهیم به مردم بدهیم را به کمیته امداد و بهزیستی بدهیم تا آن را به آدم‌هایی که نیازمند هستند برسانند .

هاشمی‌طبا گفت: عدالت به معنی مساوات نیست عدالت یعنی هر چیزی را در جای مناسب خود قرار دهیم .

وی افزود: با شعار و سخنرانی برای کسانی که دور ما جمع شده‌اند کاری از پیش نمی‌رود .

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ کشوری رشد نکرده است مگر اینکه دوران سختی خودش را طی کرده باشد. در این راستا ما باید توجه داشته باشیم که محرومین و اقشار ضعیف ما در چه وضعیتی هستند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار