مهرعلیزاده: از ابتدا یک‌سوم وقتم را برای زاینده‌رود گذاشته‌ام

استاندار اصفهان گفت: اگرچه شرایط کنونی زاینده‌رود با توجه به کم بارشی‌ها که در طول سنوات اخیر و کمبود منابع آب ایجاد شده اما قدرت تفکر و مدیریت انسان ایجاب می‌کند برای هر شرایطی برنامه‌ریزی داشته باشد.

استاندار اصفهان گفت: شرایط کنونی زاینده‌رود با توجه به کم بارشی‌ها در طول سنوات اخیر و کمبود منابع آب ایجاب می کند با قدرت تفکر و مدیریت برای این شرایطی برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایمنا، محسن مهرعلیزاده، صبح امروز (شنبه) در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه از نقاط مثبت هر دولت و ملتی این است که جریان صحیح و شفاف اطلاعات در آن جامعه ساری و جاری باشد، اظهار کرد: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که مردم، دولت و حاکمیت از جریان شفاف اطلاعات استقبال کنند تا شاهد رشد روز افزون مطبوعات و رسانه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه آب، اشتغال و محیط زیست از اولویت استان است، ادامه داد: از ابتدای تصدی این سمت بیش از یک سوم وقت خود را برای مسئله آب استان و به شکل عام مسئله زاینده‌رود سپری کردم، اگرچه شرایط کنونی زاینده‌رود با توجه به کم بارشی‌ها که در طول سنوات اخیر و کمبود منابع آب ایجاب می کند که با قدرت تفکر و مدیریت برای هر شرایطی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

استاندار اصفهان افزود: بر اساس آماری از سال ۱۳۵۰ در دهه‌های مختلف ورودی آب زاینده‌رود در مجموع یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بوده است و امروز به زیر یک میلیارد یعنی در حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها در واقع میزان بارش‌ها در طول ۴۶ سال گذشته به نصف رسیده است و اگر این روند ادامه پیدا کند با توجه به وضعیت جوی و جغرافیایی کشور و استان در ۵۰ سال آینده منابع آبی به صفر می‌رسد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: در سایر نقاط دنیا نیز کشورهایی بودند که شرایطی به مراتب بدتر از اصفهان داشته اند اما با برنامه ریزی در خصوص حفظ منابع آبی شان در صنعت، کشاورزی و سایر موارد این مشکل را پشت سر گذاشته اند.

وی با تشکر از زحمات استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: در چهار سال گذشته زحمات بسیار زیادی را کشیده شده و آقای زرگرپور با تخصص در مدیریت آب، مصمم بودند که این کار را به نحو مطلوبی به پایان برسانند اما در ادامه کارهای نکرده زیاد وجود دارد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: ضروری ترین کار در این مسیر، که نباید لحظه ای از آن غفلت کنیم تکمیل هر چه سریع تر سد و تونل سوم کوهرنگ است تا بتوانیم ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب را برای تامین نیازهای آبی، به استان منتقل کنیم. کلنگ تونل کوهرنگ سال ۱۳۷۲ زده شده است اما با وقفه هایی که در مسیر ساخت آن ایجاد شده، سه سال پیش به اتمام رسید با این حال بدون سد، بهره برداری از آن ممکن نیست.

مهرعلیزاده تصریح کرد: عملیات عمرانی سد کوهرنگ در حدود ۲۴ درصد پیشرفت داشته است و تلاش می کنیم بودجه آن تامین شود.تا کنون بودجه مطلوبی برای پیشرفت هر چه سریع تر سد دریافت شده است و ۲۸۸ میلیارد تومان از سوی دولت تامین اعتبار شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار