تحریم‌ها مانع توسعه فرودگاه اصفهان

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها شرکت وینسی فرانسه و توتال منتظر نتیجه تعاملات با آمریکا هستند، گفت: از این رو موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران برای توسعه فرودگاه اصفهان ایجاد شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها شرکت وینسی فرانسه و توتال منتظر نتیجه تعاملات با آمریکا هستند، گفت: از این رو موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران برای توسعه فرودگاه اصفهان ایجاد شده است.
مصطفی رناسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری شرکت وینسی فرانسه در راستای توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، اظهار داشت: قرار بود این شرکت در مدت زمانی یک ماهه تصمیماتی برای توسعه فرودگاه اصفهان بگیرد و برای اجرای این پروژه عازم اصفهان شود.
وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها و عدم تأیید لغو تحریم‌های ایران توسط ترامپ، شرکت وینسی فرانسه و توتال منتظر نتیجه تعاملات با آمریکا هستند، افزود: از این رو موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران برای توسعه فرودگاه اصفهان ایجاد شده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: هنوز سرمایه‌گذاران نسبت به توسعه فرودگاه اصفهان منصرف نشدند اما منتظر هستند تا روابط ایران و غرب به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: امیدواریم بر سر راه شرکت‌های خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند، موانعی ایجاد نشود.
رناسی با بیان اینکه شرکت‌های اروپایی بسیار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند، گفت: مانع تراشی‌هایی در این راستا صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه اصفهان گردشگری است، خاطرنشان کرد: فرودگاه اصفهان از وضعیت خوبی به ویژه در پروازهای بین‌المللی برخوردار نیست.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه گام نخست برای بهبود وضعیت فرودگاه اصفهان ارتباطات است، خاطرنشان کرد: ارتباطات سبب می‌شود تا پروازهای مستقیم به شهرهای دنیا داشته باشیم که فرودگاه اصفهان می‌تواند این پتاسیل مهم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و توسعه فرودگاه اصفهان می‌تواند در رونق و توسعه گردشگری اصفهان و کل منطقه موثر باشد، اضافه کرد: همچنین اصفهان معین فرودگاه تهران است از این رو در مواقعی که مشکلی برای فرودگاه امام خمینی (ره) و یا مهرآباد رخ دهد اصفهان پشتیبان این فرودگاه‌ها است.
رناسی گفت: لازم است که فرودگاه اصفهان توسعه پیدا کند تا هم در راستای توسعه گردشگری موثر باشد و هم در مواقع اضطرار به کل کشور خدمات‌رسانی کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار