استفاده از دوچرخه به تحقق شهر سالم کمک می کند

شهردار زرین شهر گفت: ایجاد شادابی، نشاط و تحرک با ظرفیتی به نام ورزش در جامعه امری ضروری است و بر همین اساس مدیریت شهرداری زرین شهر در دوره پنجم برآن است تا زمینه های لازم و بسترسازی مناسب برای ورزش و تحرک در زرین شهر را بیش از پیش فراهم سازند .

شهردار زرین شهر گفت: ایجاد شادابی، نشاط و تحرک با ظرفیتی به نام ورزش در جامعه امری ضروری است و بر همین اساس مدیریت شهرداری زرین شهر در دوره پنجم برآن است تا زمینه های لازم و بسترسازی مناسب برای ورزش و تحرک در زرین شهر را بیش از پیش فراهم سازند .
میثم محمدی در حاشیه همایش بزرگ دوچرخه سواری اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی دوره پنجم زرین شهر نگاه ویژه‌ای به بالا بردن سطح نشاط در جامعه دارند و در همین راستان تلاش فراوانی می‌کنند تا با برگزاری برنامه‌های متوع نشاط روحی ، روانی و جسمی را برای شهروندان رقم بزنند.
وی افزود: امروز متاسفانه در جامعه بسیاری از امراضی که مشاهده می شود و مردم به آنها مبتلا شده اند همه برگرفته از کم تحرکی و عدم نشاط و شادابی است و زمانی که علت را از کارشناسان و پزشکان متخصص جویا می شویم ریشه بیشتر بیماری ها را استرس، اظطراب و کم تحرکی های زندگی های مدرن امروزی عنوان می کنند.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به این موارد ایجاد شادابی، نشاط و تحرک با ظرفیتی به نام ورزش در جامعه امری ضروری است و بر همین اساس مدیریت شهرداری زرین شهر در دوره پنجم برآن است تا زمینه های لازم و بسترسازی مناسب برای ورزش و تحرک در زرین شهر را بیش از پیش فراهم سازند تا شهری سالم و شاداب داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما معتقدیم ورزش با سلامت خانواده‌ها گره خورده و لازم است در راستای فراگیر شدن ورزش همگانی در زرین‌شهر فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم چرا که مردم جامعه به شور و نشاط و فعالیت‌های ورزشی نیازمند هستند و برای انجام آن باید برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم و روز هوای پاک بهانه خوبی برای برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری با هدف نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانهی و همچنین استفاده از وسیله نقلیه عمومی به ویژه دوچرخه و با هدف کاهش آلودگی هوای شهرستان است.
محمدی اضافه کرد: نباید فراموش کرد در زمان های گذشته دوچرخه در اصل برای سهولت رفت و آمد بشر اختراع و ساخته شد تا با این وسیله مسیرهای رفت و آمد کوتاه تر و آسان تر شود، اما به مرور زمان دوچرخه به عنوان یک وسیله ساده برای ورزش تغییر ماهیت داد و امروز استفاده از دوچرخه با معانی و مفاهیم جدیدی عجین شده و افراد بسته به سن، شغل و نوع علاقه خود از این وسیله ارزان و پاک استفاده می کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرداری در حوزه ورزش همگانی وظایف و تکالیفی دارد امروز در تلاش هستیم در قالب‌ها و موضوعات مختلف ورزش، تحرک و شادابی و نشاط را در سبد خانوار شهروندان قرار دهیم و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگی ورزشی از قبیل پیاده‌روی های خانوادگی و دوچرخه سواری از جمله فعالیت های پرمخاطبی است که امروز مورد توجه قرار گرفته شده است.
شهردار زرین شهر گفت: ما امروز در تلاش هستیم شور و نشاط خاصی در محلات ایجاد کنیم تا شهروندان به سمت ورزش و تحرک جذب شوند و ما این حضور و استقبال شهروندان عزیز را در همایش دوچرخه سواری به صورت خانوادگی برگرفته از رضایت مردم می دانیم و معتقدیم هر کار و خدمتی که شهرداری بر حسب وظیفه آن را انجام می دهد و مورد استقبال مردم واقع می شود کار خوبی است و باید تداوم داشته باشد و تقویت شود.
وی متذکر شد: زرین شهر‌ یک شهر آلوده است و اگر بخواهیم با آلاینده‌های زیست محیطی مقابله کنیم بدون شک کم کردن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزین نمودن دوچرخه و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری می‌تواند در داشتن شهری پاک تأثیرگذار باشد و در این مسیر نقش رسانه‌ها جهت انعکاس و ترویج معروفی به نام ورزش بسیار پر رنگ و نجات بخش است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار