معصوم بیگی : دستمال مخدر در اصفهان کشف نشده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با کشف دستمال‌های آلوده به مواد مخدر در این استان گفت: بررسی دقیق در این زمینه انجام و چنین کشفیاتی در حوزه پلیس اصفهان نداشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با کشف دستمال‌های آلوده به مواد مخدر در این استان گفت: بررسی دقیق در این زمینه انجام و چنین کشفیاتی در حوزه پلیس اصفهان نداشتیم.

به گزارش مهر، سردار مهدی معصوم بیگی صبح یک شنبه در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در ارتباط با مواد مخدر در حوزه فضای مجازی اشراف و تمرکز خوبی وجود دارد، تاکید کرد: خط مستقیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتا ایجاد شده است و بخشی از فعالیت‌هایی که در حوزه فضای مجازی شکل می گیرد با فوریت خط عملیاتی آن در اختیار پلیس مواد مخدر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با اقدامات هوشمندانه نیروی انتظامی استان در این بخش مدیریت و اشراف خوبی در حوزه فضای مجازی در بحث فعالیت موادفروشان وجود دارد، اظهار داشت: این امر برای خانواده‌ها دغدغه آفرین است که فرزندان آنها در فضای مجازی با انواع مواد مخدر و شیوه مصرف آن آشنا شده و فریب بخورند و بر این اساس این نوع سایت ها مورد شناسایی و برخورد جدی نیروی انتظامی هستند.

معصوم بیگی ابراز داشت: بر این نکته تاکید می کنیم که فضای مجازی امن نیست و باید خانواده ها دغدغه آن را داشته و تلاش همگانی برای مبارزه با مواد مخدر شکل بگیرد.

وی به برنامه های آموزشی نیروی انتظامی در این راستا اشاره و بیان داشت: حضور در مدارس، محیط های کارگری، سازمان ها و ادارات دولتی، مراکز جمعیتی مانند مساجد به منظور آموزش همگانی، ارتباط خوب با اولیاء و مربیان آموزشی، طراحی تئاتر خیابانی، برگزاری نمایشگاه دایمی مواد مخدر و غیره از فعالیت‌های نیروی انتظامی در این حوزه است.

تهیه اطلس تمام کانون های جرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اطلس تمام کانون های جرم مواد مخدر آماده شده است، ابراز داشت: کانون و یا آشپزخانه مواد مخدر صنعتی در اصفهان بسیار جزئی و محدود بوده و جلوی این نوع فعالیت ها گرفته شده است.

عمده مواد مخدر کشف شده توسط پلیس تریاک بوده است

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با عمده مواد مخدر کشف شده توسط پلیس، ادامه داد: ۷۰ درصد مواد کشف شده تریاک، ۱۷ درصد حشیش، چهار درصد هروئین، هفت درصد گراس و سه در درصد تفاله های تریاک بوده است.

معصوم بیگی تاکید کرد: قاچاقچیان در زمان عبور از استان اصفهان به سمت استان‌های مرکزی دستگیر شدند و مرکز بارگیری استان های شرقی و جنوبی بوده است.

وی تعداد بانوان فعال در حوزه توزیع و مصرف مواد مخدر را کمتر از سه درصد از کل مجرمان در این حوزه عنوان کرد.

ایستگاه های بازرسی مواد مخدر مانند کمربند ایمنی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ایستگاه های بازرسی مواد مخدر مانند،‌ کمربند ایمنی است و باید تجهیز شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان از استان های ترانزیتی کشور است ما در پی ارتقای تجهیزات فنی، پلیسی و نیروی انسانی این ایستگاه‌های بازرسی هستیم.

وی اضافه کرد: از سویی باید دقت کنیم که عمده کشفیات ما در ایستگاه‌های بازرسی مدیون کارهای اطلاعاتی است و اگر به کار میدانی بسنده کنیم مشکلات ترافیکی در جاده ها ایجاد می‌شود.

معصوم بیگی با بیان اینکه در واقع کشفیات مواد مخدر شامل بخش آشکار و پنهان است، ابراز داشت: برخی جاسازی‌های مواد مخدر بسیار فنی و دقیق بوده و با اقدامات ظاهری قابل کشف نیست بلکه نیاز به اشراف اولیه وجود دارد و بر این اساس استفاده از سگ های موادیاب و دیگر تجهیزات در حال تقویت است.

وی در ارتباط با گرمخانه‌ها و توزیع مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه گفت: هیچ دغدغه و نگرانی در ارتباط با گرمخانه ها وجود ندارد و گزارش جدیدی از آرایشگاه‌ها نداریم.

دستمال آلوده به مواد مخدر در اصفهان کشف نشده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با کشف دستمال‌های آلوده به مواد مخدر در اصفهان گفت: بررسی دقیق در این زمینه انجام و چنین کشفیاتی در حوزه پلیس اصفهان نداشتیم.

وی اضافه کرد: اگر موردی توسط مردم مشاهده شده ظاهری و جعلی است بدین معنا که آلوده به مواد مخدر نبوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار