واکنش مدیرکل ارشاد اصفهان به حواشی یک کنسرت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در واکنش به برخی حواشی اخیر گفت: دین اسلام سخت نیست و بر اساس انجام عبادت، امر معاش و تفریح و لذت سالم تعریف شده است، برخی نباید با فشارآوردن در انجام کار هنری دین اسلام را خدشه‌دار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در واکنش به برخی حواشی اخیر گفت: دین اسلام سخت نیست و بر اساس انجام عبادت، امر معاش و تفریح و لذت سالم تعریف شده است، برخی نباید با فشارآوردن در انجام کار هنری دین اسلام را خدشه‌دار کنند.

به گزارش فارس ، حجت الاسلام محمد علی انصاری ظهر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خوانسار اظهار کرد: فرهنگ یک مقوله لازم و ضروری است؛ کار فرهنگی ارزشمند بوده و کسانی که در حوزه فرهنگی تلاش دارند به سختی کار می‌کنند و کمتر کسی با نگاه به جنبه مالی در کار فرهنگی ورود پیدا می‌کند.

وی افزود: باید به کار فرهنگی در کشور نگاه ویژه شود، مقوله فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است زیرا بسیاری از معضلات به دلیل عدم فرهنگ اتفاق می‌افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه با تلاش اصحاب فرهنگ و هنر می‌توان بسیاری از مشکلات را بر طرف کرد، اظهار داشت: هنرمندانی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی ورود پیدا می‌کنند صبغه دینی دارند و کار فرهنگی آنها نشأت گرفته از دین اسلام است؛ قطعأ نباید با کار هنری مخالفت کرد زیرا اگر بخواهیم با هر اقدام فرهنگی منهای غیراسلامی مخالف کنیم نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: هر کاری نیازمند سرمایه است اما ارزشمند‌ترین سرمایه نیروی انسانی که در اختیار داریم و اگر به آن توجه نشود دیگر نمی‌توان جبران کرد.

انصاری با بیان این‌که نباید برخی کارها را به بهانه این که اعتبار نیست انجام نداد، تأکید کرد: باید با استفاده از نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی ابزار کار فرهنگی را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: در کشور سرمایه فراوان است که باید به درستی از آن استفاده شود، کسانی که با کار فرهنگی مخالفت می‌کنند فرهنگ را اشتباه گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در واکنش به برخی حواشی اخیر در مورد برخی برنامه‌های هنری از جمله یک کنسرت تصریح کرد: دین اسلام سخت نیست و بر اساس انجام عبادت، امر معاش و تفریح و لذت سالم تعریف شده است و برخی نباید با فشار آوردن در انجام کار هنری دین اسلام را خدشه دار کنند.

وی ضمن قدردانی از نگاهی که برخی مدیران به عرصه فرهنگ و هنر دارند، گفت: ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار زیبنده شهرستان نیست و انصافا باید در احداث مجتمع فرهنگی شهرستان که جانمایی نیز شده است، اقدام ضروری صورت گیرد.

انصاری اضافه کرد: خوانسار داری سابقه دیرینه از لحاظ دینی، فرهنگی و هنری دارد و باید در رونق بخشیدن به حوزه فرهنگی و هنری تلاش مضاعف شود و جای سوال دارد که چرا در حق این شهرستان اجحاف شده است.

وی در پایان بیان داشت: باید در راستای بر طرف شدن نیازهای مالی و ابزار کار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اقدام و البته اگر در این مسیر کوتاهی شود خیانت شده است، باید طبق ضوابط و چارچوب قانون و معیارهای اسلامی به این قشر توجه شود.

به گزارش فارس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شهرستان خوانسار به همراه مدیر ارشاد شهرستان با امام جمعه و فرماندار خوانسار دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار