احیای خانه های تاریخی با رویکردگردشگری

مشاور فنی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در جهت مرمت و کشف خانه های قدیمی فعالیت هایی انجام داده که مرمت خانه آیت الله شفتی هم یکی از این خانه ها به شمار می رود.

احیای خانه های تاریخی با رویکردگردشگری

مسعود آقاجانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: خانه آیت الله شفتی یکی از خانه های محله بید آباد، در مجاورت مسجد سید و یکی از خانه های باقیمانده سه گانه است که توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خریداری و در سال ۹۴ مرمت شد.

وی به خصوصیات این خانه ارزشمند اشاره وتصریح کرد: همزمان با رشد و شکوفایی شهر در شمال محله بیدآباد صفوی، محله ای به نام بیدآباد شمالی شکل می گیرد که همزمان با مرمت مسجد سید اصفهان شکوفا می شود.

مشاور فنی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آیت الله شفتی یکی از علمای دوران قاجار بوده است، ادامه داد: ایشان دربنای مدرسه میرزاحسین که در محله بیدآباد وجود دارد، به تحصیل مشغول شده وپس از گذراندن این دوران، به یکی از بانفوذترین علمای شهر اصفهان تبدیل می شوند.

وی اظهارکرد: گفته می شود ساخت مسجد سید با همت آیت الله شفتی شکل گرفته است.

آقاجانی با اشاره به ویژگی های معماری خانه آیت الله شفتی، گفت: در خانه شفتی برای اولین بار عنصر بهار خواب دیده می شود به طوری که در قسمت شرقی آن ایوان کوچک و مفرحی به نام بهارخواب وجود دارد که در فصول گرم مورد استفاده قرار می گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: هنگام مرمت این خانه تاریخی، سبُک سازی بام، استحکام بخشی ها، پیوندی های پلان خانه انجام و چهره با اصالت خانه آیت الله شفتی هویدا شد.

مشاور فنی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: از دیگر خصوصیات خانه آیت الله شفتی وجود حوضخانه ای در آن است که در مراحل مرمت سازی، نمایان شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار