زوج طلایی سپاهان

سپاهانی‌ها تا پایان هفته بیستم لیگ برتر دو گلزن هفت گله‌دارند. ساسان انصاری و جلال‌الدین علی‌محمدی با به ثمر رساندن هفت گل، بار اصلی خط حمله طلایی پوشان اصفهانی را به دوش کشیده‌اند.

امیرحسین احشتامی- اصفهان امروز : سپاهانی‌ها تا پایان هفته بیستم لیگ برتر دو گلزن هفت گله‌دارند. ساسان انصاری و جلال‌الدین علی‌محمدی با به ثمر رساندن هفت گل، بار اصلی خط حمله طلایی پوشان اصفهانی را به دوش کشیده‌اند. سپاهانی‌ها تا پایان هفته بیستم در گلزنی تنها 21 بار موفق عمل کرده‌اند. در حقیقت این دو بازیکن در بیش از دوسوم بازی‌های نقش اصلی را بازی کرده‌اند. نکته جالب پیرامون این دو بازیکن به جلال‌الدین علی‌محمدی بازمی‌گردد. گرچه این بازیکن به‌عنوان هافبک پشت سر دو مهاجم بازی می‌کند اما به‌اندازه مهاجم اصلی تیم گل زده است. علی‌محمدی که بازیکن شوت‌زنی است بیشتر گل‌هایش را با استفاده از همین حربه، یعنی ضربات ناگهانی از راه دور به ثمر رسانده تا کرانچار سرمربی سابق سپاهان تردیدی در استفاده از این بازیکن به خود راه ندهد. در فوتبال امروز هم ساختن زوج‌های هماهنگ و موفق یکی از کلیدی‌ترین وظایف مربیان تیم‌هاست. امیر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن هم همین هدف را دنبال می‌کند و در چند فصل اخیر برانکو به‌خوبی چنین سیستمی را در پرسپولیس اجرا کرده است. البته کرانچار تا زمانی که روی نیمکت تیم اصفهانی قرار داشت، نتوانست زوج دیگری را بسازد و همین ضعف به پاشنه آشیل تیم اصفهانی تبدیل شد.

خاموشی ساسان در نیم‌فصل نخست

ساسان انصاری که فصل پیش عنوان با 16 گل عنوان دومین گلزن لیگ شانزدهم را به خود اختصاص داد با سروصدای فراوان در لیگ هفدهم به سپاهان پیوست. طلایی پوشان اصفهانی انتظار داشتند با حضور این بازیکن گلزن مشکلی در خط حمله تیمشان احساس نکنند، اما انصاری فروغ لازم را در پیشانی خط آتش تیم اصفهانی نداشت و همین موضوع موجب شد تا معادلات کرانچار به هم بریزد. سرمربی کُروات سپاهان تصور می‌کرد با خرید این بازیکن، موتور گلزنی به تیمش اضافه کرده که هر جا هم کار سپاهان گره بخورد انصاری با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند گره‌گشا شود. سپاهان در نیم‌فصل نخست لیگ خوب نتیجه نمی‌گرفت و به‌طور طبیعی خریدهای کرانچار هم زیر تیغ انتقادها قرار داشتند. ساسان انصاری هم ازجمله بازیکنانی بود که فشار زیادی را احساس می‌کرد، چراکه نتوانسته بود توقعات هواداران را برآورده کند. هوادارانی که انتظار داشتند انصاری در هر بازی خوش بدرخشد و دروازه حریفان را به آتش بکشد. انصاری در نیم‌فصل نخست لیگ تنها چهار بار برای سپاهانی‌ها گلزنی کرد.

شروع طوفانی انصاری در نیم‌فصل دوم

ساسان انصاری نیم‌فصل دوم لیگ را طوفانی شروع کرد و در هر دو بازی که با پیراهن سپاهان به میدان رفت موفق به گشودن دروازه حریفان شد. در هفته شانزدهم سپاهانی‌ها میهمان سایپا بودند. در این بازی هم ساسان انصاری گل تساوی بخش تیمش را از نقطه پنالتی در دقیقه 85 به ثمر رساند تا کرانچار را از یک شکست بیرون از خانه نجات دهد. در هفته هفدهم سپاهانی‌ها از پدیده مشهد در خانه پذیرایی کردند. این بازی فرصت خوبی بود تا انصاری توانایی‌هایش را بیشتر به رخ کرانچار بکشد. این مهاجم نورآبادی در دقیقه 63 توانست از مدافعان پدیده خطای پنالتی بگیرد و خودش آن را به گل تبدیل کرد تا ششمین گلش در لیگ را وارد دروازه تیم مشهدی کند. یک هفته بعد و در بازی با پارس جنوبی جم، انصاری توفیقی در گلزنی به تیم شگفتی‌ساز لیگ هفدهم پیدا نکرد اما در شهرآورد اصفهان هرچند تیمش بازی را واگذار کرد، تک‌گل تیمش را از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند تا هفت گله شود. در بازی هفته پیش هم مهاجم سپاهان کاملاً در امر گلزنی ناکام ماند تا کرانچار با بیرون کشیدن او و به میدان فرستاد مروان حسین عراقی یکی ازگل‌های حریف را جبران کند. با این آمار، انصاری در پنج هفته سپری‌شده از نیم‌فصل دوم سه بار گلزنی کرده که برای این مهاجم آمار قابل قبولی محسوب می‌شود.

جلال‌الدین علی‌محمدی؛ همیشه خوب

جلال‌الدین علی محمدی هفت گل خود را در هفت بازی به ثمر رسانده و تأثیر بسیاری در روند تیم خود داشته است. بازیکنی که زمان ویسی به جمع سپاهانی‌ها اضافه شد و تاکنون نیز نمایش‌های قابل قبولی را ارائه کرده است. علی‌محمدی پیش‌تر سابقه بازی در تیم‌های سپاهان نوین و همین سپاهان را در کارنامه داشت. نکته درباره علی محمدی این است که سه گل او از دقیقه 85 به بعد ثبت‌شده است. نخستین گل این بازیکن در دیدار برابر سایپا و در دقیقه 85 به ثمر رسید و علی محمدی موفق شد با یک ضربه سر، حساب کار را در نقش‌جهان به‌تساوی بکشد. دومین گل او در شهرآورد اصفهان رقم خورد؛ جایی که علی محمدی در دقیقه 4+90 و در شرایطی که شاگردان قلعه‌نویی در فکر زدن گل تساوی بودند، از اشتباه خط دفاعی تیم همشهری بهره برد و موفق شد، دومین گلش را با دریبل رشید مظاهری با خیالی آسوده وارد دروازه کند؛ مهمترین گل علی محمدی در برابر پرسپولیس و در شرایطی رقم خورد که طلایی پوشان 5 دقیقه تا نخستین شکست خانگی در لیگ فاصله داشتند؛ علی محمدی که جایگزین رافائل کریولارو شده بود، توانست با ضربه‌ای زیبا و دقیق توپ را از میان پاهای بیرانوند عبور دهد و سومین گلش را در لیگ هفدهم ثبت کند. او که در آن بازی به‌عنوان بازیکن تازه‌وارد به میدان آمده بود در دقیقه 86 یک موقعیت عالی و یک فرصت تک‌به‌تک را از فرشاد احمدزاده در محوطه شش‌قدم گرفت و درحالی‌که دروازه تیمش را نجات داده بود با شیفت عالی و تغییر وضعیت در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با ضربه‌ای زیبا پاس رضا میرزایی را به گل تساوی در دقیقه 88 تبدیل کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار