"برند گردشگری" برگ برنده اصفهان

برند گردشگری اصفهان، طرحی است که از ۶ سال پیش با هدف طراحی نماد و نشانه‌ای برای معرفی اصفهان به گردشگران داخلی و به ویژه خارجی آماده شده و اکنون در انتظار رونمایی است.

برند گردشگری اصفهان، طرحی است که از ۶ سال پیش با هدف طراحی نماد و نشانه‌ای برای معرفی اصفهان به گردشگران داخلی و به ویژه خارجی آماده شده و اکنون در انتظار رونمایی است.
به گزارش تسنیم ، به‌راستی مارکوپلو به درستی اصفهان را شرح کرد، "نصف جهان" و حتی بسیاری بعد از او در سفرنامه‌های خود این شهر را غیرقابل توصیف خواندند، همانند "تادوز یودا کروسینسکی" پیشوای مسیحی لهستانی تبار که در مدت اقامت 18 ساله خود در اصفهان، علاوه بر توصیف ایران صفوی، نکات طلایی درباره زیبایی‌های پایتخت این کشور در دوران شاه عباس صفوی و بعد از آن کرده است.
از اصفهان و جاذبه‌های گردشگری آن هر آنچه نوشته شود، کم است، همانطور که منصور قاسمی در کتاب "اصفهان این همه هست، این همه نیست" با ظرافت خاصی از داشته‌های ارزشمند تاریخی، میراثی و معنوی این شهر جهانی گفته است.

به راستی سرچشمه‌های فرهنگ پیوسته اصفهان از دیرهنگام باورها داستان‌ها هنرها و نمادهایی می‌پیوندند که هرکدام بازتاب آرزویی میهنی و جهت یافته است و نگاه ویژه به تاریخ و میراث فرهنگی و هنر فراگیری آموخته‌های روزگاران را در دل روشن می‌کند تا این دانسته‌ها راهگشای راهی به‌سوی آینده باشد.

هنر و تاریخ این سرزمین فیروزه‌ای چنان دامن زیبایی خود را گسترانیده که قلب هر انسانی را مجذوب خود می‌کند و باید به خاطر داشته باشیم که این دامن فیروزه‌ای فقط گوشه‌ای از تمام داشته‌های اصفهان است و این کهن دیار سال‌هایی همتای تاریخ گذشته بر خود را می‌طلبد که بر آن تدبر و تفکر شود.

گردش در پیرامون یادگاران تاریخی و طبیعت خداداد، افق‌های روشنی از گذشته و آینده در دل دوستداران این مرز پرگهر می‌گشاید، چشم دل به تماشای اصفهآن‌که این‌همه هست، می‌دوزیم و حسرت از این‌که این‌همه نیست! می‌خوریم.

صنعت گردشگری پردرآمدترین صنعت در دنیای مدرن امروز است به‌طوری‌که بسیاری از شهرها و کشورهای مطرح دنیا، پایه اصلی توسعه اقتصادی خود را بر گردشگری نهاده‌اند.

اینک اصفهان که جزو 10 شهر برتر گردشگری دنیا قرار دارد و در لیست مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی قرار گرفته، امروز پس از تحول ارتباطات دیپلماسی که در صدر برنامه‌ریزی‌های دولت قرار گرفت، شاهد رشد 4 برابری حضور گردشگری در 4 دهه گذشته است.

بازدید 500 هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی اصفهان

بنا بر آمار اعلام شده از سوی میراث فرهنگی استان اصفهان، 500 هزار گردشگر خارجی در 9 ماهه نخست امسال از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند که بر اساس گفته مسئولان استانی میراث فرهنگی این تعداد نسبت به زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از 20 درصدی روبه‌رو بوده است.

اینک با یک حساب سرانگشتی می‌توان محاسبه کرد که حضور گردشگران خارجی در اصفهان چه میزان آورد مالی داشته است به این صورت که اگر هر گردشگر به طور میانگین 700 دلار در سفر به اصفهان هزینه کند، هر گردشگر خارجی در طول اقامت 3 روزه خود در اصفهان 2 میلیون و 500 هزار تومان هزینه می‌کند.

این ارزآوری و رشد حضور گردشگر خارجی نیازمند بسترسازی مناسب برای جذب حداکثری است، به‌طوری‌که با توسعه و فعال کردن تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود می‌تواند این رقم را به چندین برابر افزایش داد، به‌طوری‌که پایه اقتصاد استان بر اساس برنامه توسعه پنجم و اصفهان 1400، بر محور توسعه گردشگری شود و بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را رفع کرد.

"برند گردشگری" برگ برنده اصفهان در تولید ثروت

در کنار آن با توجه ویژه‌تر به اقتصاد پایدار از طریق توسعه زیرساخت‌های گردشگری می‌توان به اشتغال و رفع زمینه‌های بیکاری جوانان و پیشگیری از فرصت‌سوزی‌های میراثی و گردشگری کمک شود و همچنین این مهم سبب حفاظت بیشتر از داشته‌های میراثی، تاریخی و طبیعی استان می‌شود که طراحی "برند گردشگری اصفهان" برگ برنده‌ای است که می‌تواند اصفهان را در رسیدن به توسعه پایدار کمک کند.

طرح " برند گردشگری اصفهان" که در حدود 6 سال از سوی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان و با تاکید مسئولان وقت شکل گرفت، امروز می‌تواند به عنوان نجات اصفهان از توسعه‌های به بن‌بست رسیده و ارتقای جایگاه این شهر و استان در راستای یک صنعت سبز و سازگار با شرایط فعلی جهان امروز باشد.

انتظار برای رونمایی از برند گردشگری اصفهان

رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است، می‌گوید: براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارد.

محمد رضا رجالی صنعت گردشگری را بهترین مزیت استان اصفهان در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری برای طبقات پایین جامعه اشتغال ایجاد کرده و تقسیم درآمد و سود را برای تمام طبقات فراهم می‌کند.

رجالی پیرامون طرح "برند گردشگری اصفهان" تصریح کرد: برند شهری اصفهان به تصویب شورای‌عالی برند رسیده است و از شرکت‌های برتر بین‌المللی تبلیغاتی دنیا برای مشارکت در مراحل اجرایی این پروژه دعوت به همکاری کرده‌ایم.

برند گردشگری اصفهان در طول 6 سال گذشته در طول برگزاری مسابقات طراحی مختلفی و داوری نهایی بین 70 طرح اولیه توسط متخصصان و گردشگران خارجی انتخاب شده است.

برند گردشگری اصفهان با هدف بازگو کردن هویت و نشان اصفهان برای مخاطبان داخلی و گردشگران خارجی طراحی شده است که بعد از انجام مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌های متعدد یک اثر به عنوان برند گردشگری اصفهان انتخاب شده که هم‌اکنون در انتظار رونمایی توسط مسئولان دولتی و استاندار جدید اصفهان است.

پیگیری برند گردشگری اصفهان از سوی استاندار

محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون رونمایی از برند گردشگری اصفهان اظهار داشت: یک جلسه‌ای را هفته گذشته در رابطه با برند گردشگری برگزار کردیم که توضیحات کاملی در این زمینه ارائه شد و قرار است کمیسیون عالی برند تشکیل شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون عالی برند در روزهای آینده تشکیل می‌شود، تصریح کرد: تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه هفته آینده گرفته می‌شود.

بی‌تردید گردشگری به‌عنوان یک صنعت پاک که امروزه به‌عنوان مهم‌ترین محور توسعه استان قرار گرفته، می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را نیز برطرف کند که این مهم نیازمند توجه همگانی مسئولان شهر و استان به حوزه گردشگری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار