سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اقدامات خوبی در آموزش و پرورش در راستای حذف کنکور انجام شد ولی به نظر می‌رسد سازمان سنجش به هر دلیلی مایل نیست کنکور حذف شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اقدامات خوبی در آموزش و پرورش در راستای حذف کنکور انجام شد ولی به نظر می‌رسد سازمان سنجش به هر دلیلی مایل نیست کنکور حذف شود.
به گزارش فارس، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، کنکور را حلقه وصلی بین آموزش و پرورش و آموزش عالی دانست و اظهار داشت: در طراحی این روش پذیرش دانشجو، باید هم منافع آموزش و پرورش و هم منافع و اهداف آموزش عالی تأمین شود که از نظر ما، این روش پذیرش دانشجو اهداف آموزش و پرورش تأمین نمی‌کند.
وی افزود: به دلیل آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و روانی کنکور برای دانش‌آموز و خانواده‌ او، فرآیند یاددهی و یادگیری مشکل می‌شود و ما سال‌هاست فریاد می‌زنیم و به این روش پذیرش معترض هستیم.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به قانون حذف کنکور اشاره و بیان کرد: مجلس وارد بحث شده است و 2 بار قانونی را تنظیم کرد که اگر عملیاتی می‌شد امید بود که کنکور حذف شود اما به دلایلی تاکنون موفق نشده است و یکی از این دلایل که دوستان آموزش عالی در سازمان سنجش بیان می‌کنند این است که آزمون‌های آموزش و پرورش استاندارد نیست.
نویدادهم با طرح پرسشی عنوان کرد: باید مسئله دیگری را مطرح کرد که آیا دوستان ما در سازمان سنجش به‌طور دقیق، علمی و جدی باور دارند که این روش کنکور را باید تغییر دهند یا حذفش کنند و یا خیر؟ اگر باور دارند آن زمان می‌توانیم وارد مذاکره شویم و روشی را انتخاب کنیم که هم تأمین کننده اهداف آنها باشد و هم تأمین کننده اهداف آموزش و پرورش، وگرنه ما در درون سیستم خودمان سال‌هاست که امتحاناتی را برگزار می‌کنیم و از نظر خودمان هم معتبر است و بر اساس آن مدارک تحصیلی‌مان را صادر می‌کنیم.
وی تصریح کرد: از زمانی که بحث قانون سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد، واژه سوابق تحصیلی هم مطرح شد که باید براساس استانداردها باشد تا مورد تأیید سازمان سنجش قرار بگیرد؛ از آن زمان آموزش و پرورش اقدامات ویژه‌ای را انجام داد که آنچه را که آنها می‌خواهند تا حدودی تأمین کند، اقدامات خیلی خوبی انجام شد و بر اساس آن سوابقی هم تقدیم دوستان شد ولی به نظر می‌رسد به آنها به هر دلیلی مایل نیستند کنکور حذف شود، لذا نپذیرفتند و مقداری هم که پذیرفتند اصطلاحاً فقط تأثیر مثبت می‌دهند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به برخی از اقدامات آموزش و پرورش برای تأمین نظر سازمان سنجش برای حذف یا جایگزین کردن کنکور پرداخت و گفت: امتحانات به‌صورت نهایی در سراسر کشور برگزار می شود، در تصحیح اوراق سربرگ اوراق برداشته می‌شود و مسائلامنیتی در طراحی، توزیع سؤالات و در برگزاری جلسات امتحانات لحاظ می‌شود.
نویدادهم ادامه داد:‌ استفاده از فناوری‌های جدید و تأسیس بانک اطلاعات و سؤالات، مسیرهایی است که تاکنون طی کردیم هرچند قطعاً این اقدامات نهایی نیست و می‌تواند بهتر از این هم انجام شود اما مشروط بر اینکه مطمئن باشیم دوستان ما در سازمان سنجش به وعده خود عمل کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار