اصفهان با معضل کمبود جایگاههای سوخت گاز طبیعی مواجه است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: اصفهان با معضل کمبود جایگاههای سوخت گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) مواجه است و شهرداری اصفهان درصدد است که با ایجاد جایگاه های کوچک ' سی ان جی ' در چند نقطه شهر، این مشکل را برطرف کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: اصفهان با معضل کمبود جایگاههای سوخت گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) مواجه است و شهرداری اصفهان درصدد است که با ایجاد جایگاه های کوچک ' سی ان جی ' در چند نقطه شهر، این مشکل را برطرف کند.
' علیرضا صلواتی ' در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: توسعه جایگاههای سوخت گاز طبیعی فشرده ( سی ان جی ) در اصفهان زمینه دسترسی شهروندان به استفاده از این سوخت پاک را برای خودروها فراهم می کند و تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان خواهد داشت.
وی بابیان اینکه برای جانمایی این جایگاههای کوچک گاز در چند نقطه شهر اصفهان مشکلی نداریم، گفت: برای ایجاد جایگاههای کوچک سوخت گاز در کلانشهر اصفهان امکانات لازم را در اختیار داریم و بدنبال دریافت مجوزهای لازم از شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی و جذب سرمایه گذار هستیم.
حدود پنج میلیون خودروی دوگانه سوز در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 200 هزار دستگاه در استان اصفهان است.
شهر اصفهان دارای 31 جایگاه سوخت گاز طبیعی فشرده ( سی ان جی ) است و رئیس امور جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان این تعداد جایگاه سوخت را برای شهر اصفهان کافی دانسته است.
در همین حال رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان چندی پیش اعلام کرده بود که شهر اصفهان به بیش از 70 جایگاه CNG نیاز دارد تا خودروهای شخصی، تاکسی های شهری و اتوبوس های گاز سوز بتوانند اقدام به سوخت گیری کنند.
وی از مسوولان مربوطه خواسته بود تا به صورت جدی اقدامات مورد نیاز در این باره را انجام دهند.

** 200 دستگاه اتوبوس گاز سوز اصفهان به دلیل فرسوده بودن غیر فعال هستند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره استفاده از اتوبوس های گاز سوز در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر نیز گفت: 330 دستگاه اتوبوس گاز سوز در این ناوگان وجود دارد که از این تعداد 130 دستگاه فعال هستند و مابقی به دلیل فرسوده بودن غیر فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه بازسازی و تعمیر این اتوبوس ها مقرون به صرفه نیست، اضافه کرد: تصمیم بر این است که تعدادی از این دستگاهها که قابلیت بازسازی دارد را پس از تعمیر به شمار اتوبوس های گاز سوز اصفهان بازگردانیم و سایر دستگاههایی که قابلیت بازسازی ندارند را نیز به دیزل تبدیل کنیم.
صلواتی کمبود جایگاه سوخت را مهمترین مشکل فراروی شرکت اتوبوسرانی اصفهان برای استفاده از اتوبوس های گاز سوز اعلام کرد و گفت: برای این منظور تنها یک جایگاه ( فرزانگان ) در اصفهان وجود دارد و این موضوع استفاده از اتوبوس های گاز سوز در ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان را با محدودیت مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از این یک جایگاه دیگر سوخت گاز سی ان جی ( قلعه شور ) در اختیار اتوبوسرانی اصفهان بود، افزود: شرکت گاز این جایگاه را به بخش خصوصی واگذار کرده است و پیگیر هستیم تا این جایگاه بار دیگر در اختیار شرکت اتوبوسرانی اصفهان قرار گیرد.

*** 40 دستگاه اتوبوس جدید در دهه فجر امسال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان برای خرید 500 دستگاه اتوبوس با شرکت اسکانیا سمنان قراردارد بسته است، گفت: شرکت یاد شده 100 دستگاه را در اردیبهشت امسال تحویل شهرداری اصفهان داد و قرار است 40 دستگاه دیگر را نیز تا دهه فجر تحویل این نهاد دهد.
وی اضافه کرد: براساس مذاکرات انجام شده با شرکت اسکانیا سمنان قرار است 360 دستگاه دیگر از قرارداد یاد شده در تابستان سال آینده تحویل شهرداری اصفهان شود.
بگفته وی، این اتوبوس ها سوخت گازوئیل یورو 4 و یورو 5 مصرف می کنند و براساس استانداردهای محیط زیست ساخته شده اند و آلایندگی ندارند.

** احتمال بهره برداری از ایستگاه امام حسین (ع) در خط مترو اصفهان در دهه فجر
صلواتی همچنین درباره بهره برداری از ایستگاههای امام حسین (ع) و انقلاب در خط یک قطارشهری اصفهان گفت: براساس برنامه زمانبندی این ایستگاهها قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسند اما احتمال اینکه یکی از ورودی و خروجی های ایستگاه امام حسین (ع) در دهه فجر به بهره برداری برسد وجود دارد.
بگفته وی، ایستگاه امام حسین ( ع) خط یک قطارشهری اصفهان واقع در میدان امام حسین (ع) این شهر دارای سه ورودی و خروجی از سه جهت می باشد.
با بهره‌ برداری مراحل اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک قطارشهری اصفهان، هم ‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی از ساعت هفت تا 15 هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.
اکنون قطارشهری اصفهان در خط یک که از ایستگاه قدس آغاز می‌ شود با عبور از ایستگاه‌ های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، سی و سه پل، شریعتی و آزادی به شهروندان خدمت‌ رسانی می‌ کند.
خط یک قطار شهری اصفهان بطول 20 کیلومتر از شمال تا جنوب این کلانشهر از شهرک قدس ( در شمال شهر) تا پایانه مسافربری صفه ( در جنوب شهر) ادامه می یابد و دارای 20 ایستگاه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار