تعرفه های ساختمانی بر مبنای یک عدالت اجتماعی تعیین شود

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اصلاح تعرفه های ساختمانی بر مبنای یک عدالت اجتماعی گفت: بحث مجوزها و عوارض ساخت وساز از مهم ترین موضوعات مهم شهرداری و شورا است که بایستی با نگاه اصلاحی قیمت واقعی آن تعیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اصلاح تعرفه های ساختمانی بر مبنای یک عدالت اجتماعی گفت: بحث مجوزها و عوارض ساخت وساز از مهم ترین موضوعات مهم شهرداری و شورا است که بایستی با نگاه اصلاحی قیمت واقعی آن تعیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اصلاح تعرفه های ساختمانی بر مبنای یک عدالت اجتماعی گفت: بحث مجوزها و عوارض ساخت وساز از مهم ترین موضوعات مهم شهرداری و شورا است که بایستی با نگاه اصلاحی قیمت واقعی آن تعیین شود.

علی رسول زاده در بخش نخست بیست و پنجمین نشست رسمی شورا با موضوع ارائه گزارش معاونت اداری و مالی شهرداری کاشان اظهار کرد: شرایط مناطق شهر در هنگام تعیین تعرفه ها بررسی شود و در صورت لزوم نسبت به افزایش آن اقدام گردد تا اعتماد مردم در این زمینه به مدیریت شهری جلب شود.

وی با بیان اینکه بحث پذیره پروانه ها از مسائل درآمد پایدار شهرداری است ،افزود: باید نگاه عدالت محور به تعرفه های کسانی که انبوه سازی می کنند یا به صورت فردی اقدام به ساخت خانه می کنند انجام شود و عدم شفافیت ها در تفاوت قیمت ها اصلاح گردد.

رئیس شورای شهر کاشان تاکید کرد: تعیین تعرفه ها نیازمند جلسات بیشتری است و باید کمی اطلاعات واقعی با کمک کارشناسان از میزان تعرفه های شهرهای دیگر کسب شود و پس از یک قیمت گذاری مناسب و تصویب آن در شورا به صورت عمومی اطلاعرسانی شود .

رسول زاده خاطرنشان کرد: برای شهرداری بحث شهرسازی مهم باشد تا شاهد میزان بالای تخلف در ساخت و ساز نباشیم تا بعد از ارجاع تخلفات به کمیسون ماده ۱۰۰ هیچ فایده ای نداشته باشد و بعد بخواهیم درباره عدم تخصیص بودجه صحبت کنیم.

حسینعلی وکیل نایب رئیس شورای شهر کاشان نیز اظهار کرد: قیمت منطقه ای به عنوان مبنا برای صدور مجوزها موجب واقعی شدن قیمت و ایجاد عدالت اقدامی ارزشمند است.

وی تصریح کرد: پذیره یک درآمد پایدار برای شهرداری است و وقتی ما شعار درآمد پایدار می دهیم باید به آن توجه کنیم و به سوی واقعی شدن قیمت ها حرکت کنیم که این خود اقدام مثبتی برای شهر خواهد بود تا در حق کسی احجاف نشود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر با بیان اینکه در وضعیت جدید دادن پیلوت مجاز است، گفت: :باید امکانی برای استفاده بخشی از پیلوت به عنوان کاربری غیر پارکینگ فراهم گردد.

نایب رئیس شورا با بیان اینکه باید راهکار فنی جهت زمین های زیر حد مجاز فراهم شود.ضمنا باید مکانی فراهم شود تا مردم در هنگام اخذ پروانه توان پرداخت کل تعرفه های که امکان گرفتن پروانه برای همه طبقات مجاز را ندارند در حد توان مالی آنها پروانه صادر شود.به شرطی اینکه نقشه خانه آنها را نظام مهندسی برای چند طبقه طراحی نماید.

وکیل در پایان با تاکید براینکه باید تهیه طرح ساماندهی حریم شهر در اولویت باشد افزود: در آینده فاجعه های ایجاد شده در حاشیه شهر بسیار سنگین و دردناک خواهد بود و در مناطق کوی مفتح، فاز دو ناجی آباد و کوچه حسین پور مشکلات فراوانی خواهیم داشت.

علی هاشمی طاهری، عضو شورای شهر کاشان در این تشست اظهار کرد: صحبت های بیان شده در این جلسه بر خلاف واقعیت های بیرونی است زیرا در برخی مراجعان مردمی درباره عوارض پروانه ها آنها مواردی می گویند که پس از بررسی تفاوت هایی در اخذ عوارض و تخفیفات دیده می شود.

وی افزود: اگر قیمت های قبلی بر اساس شاخصه بوده است پس چرا الان به عنوان مثال قیمت مبنای ۱۳۶۰۰ تبدیل به ۴۵ هزارتومان شده است بدین معنا است که ساختن مجاز را سه برابر کردید ولی عوارض تراکم را ارزان کردید این یعنی قیمت پایه را زیاد شده است که کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه تعرفه های ساخت وساز مجاز را سه برابر و غیرمجاز کاهش داده اید، خاطرنشان کرد: مشکلات انبوه سازان را اصلاح کنید که چرا کسی نمی آید پس اساس کار را درست کنید.

هاشمی طاهری گفت: الان رویکرد شهرداری در کوچک سازی مانند آپارتمان سازی چیست و یا مردم اگر خواهند بر اساس ضوابط بسازند چرا برای خلاف ساختن انها تعرفه ها را کم کردید

سعید ابریشمی راد،شهردار کاشان در این نشست گفت:عوارض پذیره و تراکم به عنوان عوارض صدور ساختمانی و پروانه اخذ می کنیم که در درجه اول قیمت واقعی ساخت و ساز مسکن است که در کاشان به لحاظ ارزشگذاری قیمت منطقه ملک به ۱۰درجه تقسیم شده است.

وی افزود: در بحث کارشناسی یک صدم قیمت واقعی ملک در هر منطقه قیمت مبنا تعیین شده است که واقعیتی نشان می دهدکه عدالت صورت بگیرد واختلاف فاحشی در عوارض پذیره و عوارض تراکم و تراکم مازاد وجود داشت و برای شهروندان پذیرفته نبود .

شهردار کاشان با اشاره به اینکه قصدی برای افزایش عوارض در سال آینده نداشتیم، گفت: قیمت اعلام شده ۹۷ بر پایه ۹۴ است که بسیاری موارد نسبت به ۹۴ کاهش مواجه بوده و در برخی موارد که قیمت ها منطقه ای مبنای درستی نداشتند در بدترین شرایط ۱۰ درصد افزایش داشته ایم.

ابریشمی راد خاطرنشان کرد: برای توسعه عدالت گستری در مناطق شهر و تعدیل قیمت از بین تراکم و پذیره لایحه ای به شورا ارائه می شود که در بسیاری از موارد تعدیل و اصلاح عوارض را نسبت به قبل کمتر می کند ولی اگر شورا رویکردی دیگری برای ترغیب مردم به ساخت وساز دارند را در شهرداری اجرا خواهیم کرد..

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار