ترکیه: بیانیه کاخ سفید درباره گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درست نیست

منابع آگاه ترکیه، بیانیه کاخ سفید درباره گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه را رد کردند.

منابع آگاه ترکیه، بیانیه کاخ سفید درباره گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه را رد کردند.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه ترکیه تاکید کردند: بیانیه مکتوب کاخ سفید درباره گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان روسای جمهور آمریکا و ترکیه، از واقعیت به دور است.
منابع آگاه تصریح کردند: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هرگز درباره نگرانی واشنگتن در خصوص تشدید خشونت ها در منطقه عفرین با رجب طیب اردوغان صحبت نکرده است.
منابع آگاه افزودند: ترامپ در این گفتگوی تلفنی درباره محدود شدن عملیات نظامی در عفرین سوریه به یک زمان مشخص و جلوگیری از هرگونه درگیری در منبیج با اردوغان صحبت کرده است، آن هم به خاطر حضور نیروهای آمریکایی در منطقه.
رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی خواستار عقب نشینی نیروهای پی وای دی به شرق رودخانه فرات شده است، همان طور که آمریکا قبلا چنین قولی داده بود.
اردوغان افزود: در صورت وجود تهدید داعش در منبیج، ترکیه همراه با نیروهای ارتش آزاد سوریه از این منطقه حفاظت خواهد کرد.
منابع آگاه افزودند: ترامپ در این گفتگوی تلفنی از کلمات "لفاظی های نادرست و مخرب ترکیه" استفاده نکرده است.
ترامپ در پاسخ به درخواست اردوغان برای متوقف کردن ارسال سلاح برای کردهای پی وای دی و وای پی جی، تاکید کرده است که ایالات متحده دیگر هیچ سلاحی برای کردهای سوری ارسال نمی کند.
منابع آگاه اعلام کردند که روسای جمهور آمریکا و ترکیه اصلا درباره ادامه وضعیت فوق العاده در ترکیه صحبت نکرده اند.
ترامپ در این گفتگوی تلفنی خواستار آزادی برخی شهروندان آمریکایی و پرسنل محلی که هم اکنون در ترکیه در بازداشت هستند، شده است و اردوغان نیز در پاسخ گفته است که دستگاه قضایی ترکیه درباره این مسائل تصمیم گیری می کند.
ارتش ترکیه ساعت 17 روز شنبه تحت عنوان "شاخه زیتون" عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عفرین واقع در شمال سوریه آغاز کرد.
ترکیه مدعی است که هدف از آغاز این عملیات در شهر عفرین، برقراری امنیت و ثبات در طول مرزهای مشترک با سوریه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار