در کوچه پس کوچه های شهر چه می گذرد؟

توزیع عادلانه خدمات یکی از اولویت های مدیریت جدید شهری است، در این راستا پروژه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی متعددی در دستور کار شهرداری های مناطق ۱۵گانه قرار دارد تا دسترسی شهروندان به امکانات شهری در تمامی مناطق شهری ارتقاء پیدا کرده و به مرور چهره محرومیت از دل مناطق شهر اصفهان زدود شود.

توزیع عادلانه خدمات یکی از اولویت های مدیریت جدید شهری است، در این راستا پروژه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی متعددی در دستور کار شهرداری های مناطق ۱۵گانه قرار دارد تا دسترسی شهروندان به امکانات شهری در تمامی مناطق شهری ارتقاء پیدا کرده و به مرور چهره محرومیت از دل مناطق شهر اصفهان زدود شود.

به گزارش ایمنا، ای ن روزها شاهد اجرای پروژه های محرک توسعه در مناطق مختلف شهری هستیم، از این رو به سراغ شهرداری های مناطق ۱۵ گانه اصفهان رفتیم تا جویا شویم در کوچه پس کوچه های نصف جهان چه می گذرد؟

بار ترافیکی خیابان طالقانی کاهش می یابد

مهین شکرانی، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: احداث پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت در خیابان طالقانی به منظور کاهش بار ترافیکی خیابان طالقانی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه این پروژه به مساحت ۳۳ هز ار متر مربع ظرفیت پارک ۱۰۵ دستگاه خودرو را دارد، ادامه داد: پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون ۵۱ درصد پیشرفت داشته و سال آینده تکمیل می شود.

احداث پارکینگ در خیابان ابن سینا

حسین کارگر، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از احداث پارکینگ بیمارستان امین در خیابان ابن سینا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و اظهارکرد: احداث این پارکینگ، معضل ترافیک و نبود جای پارک در خیابان ابن سینا و محدوده بیمارستان امین را رفع خواهد کرد.

وی افزود: این پارکینگ در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع در ضلع شمال شرقی بیمارستان امین در پنچ طبقه و با ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو احداث می شود.

تکمیل ساماندهی بلوار روشن دشت تا پایان سال جاری

محمد هویدا، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان اظهار کرد: بلوار روشن دشت حدفاصل کمربندی شرق از بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی تا میدان شهدای هسته ای یکی از ورودی های مهم شهر اصفهان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی بلوار روشن دشت در دو فاز اجرایی می شود که عملیات اجرایی فاز اول آن شامل احداث باند تندرو و کندرو شمالی تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: پس از تکمیل این پروژه، احداث باند تندرو و کندرو جنوبی اجرایی می شود.

هویدا با بیان اینکه برای ساماندهی بلوار روشن دشت ۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد: این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد تا بتوانیم هر چه بیشتر در راستای خدمت رسانی به ساکنان منطقه چهار گام برداریم .

تکمیل فاز دوم پردیس هنر آبشار، نیمه اول سال آینده

منصور نجفی، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان به ایمنا گفت: پردیس هنر آبشار یکی از پروژه های شاخص و منحصر به فردی است که برای ارتقاء سرانه فرهنگی - تفریحی شهروندان و با رویکرد خانواده محور در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته شده است، این پروژه در دو فاز تعریف شده که فاز اول آن در نیمه اول سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته شد و اکنون نیز فاز دوم آن در دست اجراست.

وی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه شامل سالن آمفی تئاتر، بوستان گل رز، گلخانه، آبنمای مرکزی، جاده اصلی و آبنمای پلکانی، کافی شاپ و رستوران است که تاکنون عملیات اجرایی باغ گل رُز آن تکمیل شده، افزود: اکنون نیز احداث آبنما، پیاده روسازی و سرویس بهداشتی در قالب فاز دوم در دستور کار است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: این پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در نیمه اول سال آینده تکمیل و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می گیرد.

تکمیل فاز دوم و سوم خیابان شهید رضاییان تا دهه فجر

عبدالرسول امامی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهارکرد: احداث خیابان شهید رضاییان در سه فاز اجرا می شود که تاکنون فاز اول آن تکمیل شده و اکنون نیز فاز دوم و سوم پروژه در دستور کار است، با اجرای این پروژه بار ترافیکی منطقه ۱۰ کاهش و عبور و مرور شهروندان تسهیل می یابد.

وی افزود: فاز دوم این پروژه حدفاصل خیابان حکیم اسدی تا خیابان پروین به طول ۱۳۰ متر و همچنین فاز سوم خیابان شهید رضاییان همزمان با فاز ۲ حدفاصل گذر شیخ بهایی تا بوستان انقلاب به طول ۵۴۰ متر در دست انجام است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان عنوان کرد: این پروژه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال همزمان با ایام دهه فجر تکمیل می شود.

احداث بوستان جنگلی نگین در منطقه ۱۲

محمدرضا، برکت مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: احداث بوستان جنگلی نگین به منظور ارتقاء سرانه فضای سبز و ایجاد نشاط اجتماعی در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این بوستان در دو فاز تعریف شده است، ادامه داد: فاز اول آن در شهرک نگین محله ملک شهر به مساحت ۹ هکتار تکمیل شده و اکنون نیز عملیات اجرایی فاز دوم این بوستان در خیابان بنت الهدای شهرک نگین در دست انجام است و همزمان با ایام مبارک دهه فجر تکمیل می شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تاکید کرد: این بوستان برای تردد آسان معلولان، سالمندان، جانبازان و نابینایان نیز مناسب سازی شده است.

احداث سومین میدان بزرگ شهری در منطقه ۱۴

علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان به ایمنا گفت: منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان یکی از مناطق محروم شهر اصفهان محسوب می شود، اما این منطقه از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سومین میدان شهری بعد از میدان امام علی (ع) در مجاورت حرم حضرت زینب(س) احداث می شود، ادامه داد: ۱۳ قطعه زمین در اطراف سومین میدان شهری قرار دارد که خوشبختانه سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های فرهنگی، تفریحی، آموزشی و ... در این محدوده استقبال کردند، در صورت توافقات اولیه این پروژه ها اجرایی می شود.

آزاد سازی تقاطع غیرهمسطح مجاور کارخانه قند به زودی آغاز می شود

حسین امیری، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهارکرد: آزادسازی و احداث تقاطع غیر همسطح مجاور کارخانه قند در بلوار امام رضا (ع) در دستور کار شهرداری قرار دارد، این تقاطع غیرهمسطح بخشی از رینگ حفاظتی منطقه به طول ۶۶۰۰ متر است.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح بلوار امام رضا(ع) به صورت چهار سطحی طراحی شده است، گفت: برای اجرای این پروژه به همکاری و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شرکت های آب منطقه ای و مشارکت های مردمی نیاز داریم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار