شهرداری از دولت طلب‌کار است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اشاره استاندار اصفهان در رابطه با بدهی شهرداری‌ها به دولت راجع به مجموع شهرداری‌های 107 شهر استان اصفهان بوده است و شهرداری اصفهان در مجموع از دولت طلب‌کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اشاره استاندار اصفهان در رابطه با بدهی شهرداری‌ها به دولت راجع به مجموع شهرداری‌های 107 شهر استان اصفهان بوده است و شهرداری اصفهان در مجموع از دولت طلب‌کار است.

فتح‌اله معین امروز در گفت‌وگو با فارس درخصوص اظهار نظر استاندار در رابطه با بدهی شهرداری اصفهان به دولت اظهار کرد: اشاره استاندار اصفهان در رابطه با بدهی شهرداری‌ها به دولت راجع به مجموع شهرداری‌های 107 شهر استان اصفهان و به طور عام بوده است و شهرداری اصفهان در مجموع از دولت طلب‌کار است.

وی با بیان این که تعهدات دولت برای مترو به عنوان کمک به شهرداری‌ها تلقی شده است، افزود: در ماده 5 قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه آمده است که دولت می‌تواند حداکثر تا سقف 50 درصد از هزینه‌ مطالعات و سرمایه‌گذاری ایجاد سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون‌شهری با اولویت تأمین لوازم و تجهیزات از محل منابع درآمد عمومی را به شهرداری‌ها کمک کند اما در این قانون الزامی نیاورده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این اعتبار برای شهرداری اصفهان کم‌تر از این میزان اختصاص یافته است، گفت: دولت تعهد داده تا هزینه‌ سرمایه‌گذاری ایجاد سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون‌شهری را پرداخت کند؛ همچنین شهرداری اصفهان مطالبات مالی دیگری از سایر قسمت‌های دولتی از جمله پروانه‌های صادره‌ای که قرار بوده تهاتر شود اما هنوز تهاتر نشده، دارد.

وی با اشاره به اینکه از محل کمیسیون‌های ماده 100 برخی از ساختمان‌های دولتی نیز دولت به شهرداری اصفهان بدهکار است، ادامه داد: همچنین دولت هزینه دیگری برای جابجایی محل دفن زباله‌ها در گردنه زینل به شهرداری اصفهان تعهد کرده است؛ دولت برای پرداخت هزینه دستگاه تبدیل پسماندها نیز به شهرداری اصفهان تعهد مالی دارد.

به گزارش فارس، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بدهی دولت به شهرداری‌ها اعلام کرد: طلب شهرداری اصفهان به دولت زیاد نیست بلکه بیشتر بدهکار است و نزدیک به سه‌چهارم بودجه یک سال را بدهکار است؛ باید کمک کنیم تا مشکل شهرداری اصفهان برطرف شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار