خرید دستگاه ایکس ریل برای راه‌اندازی کارگو ترمینال اصفهان

رییس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان از خرید یک دستگاه ایکس ریل توسط اتاق بازرگانی برای راه اندازی کارگو ترمینال اصفهان خبر داد و گفت: کارگوترمینال می تواند نقش موثری در افزایش صادرات و واردات استان و منطقه مرکزی کشور داشته باشد.

رییس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان از خرید یک دستگاه ایکس ریل توسط اتاق بازرگانی برای راه اندازی کارگو ترمینال اصفهان خبر داد و گفت: کارگوترمینال می تواند نقش موثری در افزایش صادرات و واردات استان و منطقه مرکزی کشور داشته باشد.

به گزارش ایمنا ، محسن پورسینا در دهمین جلسه کمیسیون تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: در این دوره اتاق بازرگانی اصفهان، ۱۴ تشکل اقتصادی توانستند عضو اتاق بازرگانی شوند و خواست ها و مشکلاتشان را از کانال پارلمان بخش خصوصی ارایه کنند.

وی به موفقیت شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این شورا می تواند مجالی مناسب برای طرح مسایل و مشکلات تشکل های اقتصادی در حوزه های مختلف باشد.

وی با اشاره به انجام صادرات و واردات برخی از واحدهای تولیدی استان اصفهان در سایر استان ها، تاکید کرد: به دلیل سخت گیری سازمان های دولتی در استان اغلب صادرات و واردات واحدهای تولیدی استان در سایر استان ها انجام می گیرد.

پورسینا از خرید یک دستگاه ایکس ریل توسط اتاق بازرگانی برای راه اندازی کارگو ترمینال اصفهان خبر داد و گفت: کارگوترمینال می تواند نقش موثری در افزایش صادرات و واردات استان و منطقه مرکزی کشور داشته باشد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع قیر استان اصفهان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی قیر گفت: با راه اندازی دو واحد قیرسازی در کنار پالایشگاه اصفهان دریافت قیر برای بسته بندی و صادرات برای فعالان این بخش بسیار دشوار شده است.

عباس شیاسی افزود: ایجاد این واحد در کنار پالایشگاه و انتقال قیر به صورت لوله به این واحد باعث شد که واحدهای تولیدی قیر نتواند با این واحد رقابت کنند و هر روز شاهد تعطیلی یکی از این واحدها هستیم.

وی اضافه کرد: ۲۵ واحد تولیدی قیر از سال ۶۰ در استان مشغول فعالیت اند و بخش عمده صادرات توسط این واحدها انجام می شد.

وی خواسته اصلی واحدهای تولیدی قیر استان اصفهان را ایجاد شرایط یکسان رقابت این واحدها با دو شرکت نفتی جنب پالایشگاه شد و گفت: فروش اعتباری، هزینه پایین توزین و مظروف سازی و بسته بندی قیر برای واحدهای تولیدی یکسان باشد.

مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تشریح فعالیت اموربین الملل اتاق، گفت: از ۱۰ وظیفه اتاق بازرگانی در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی شش وظیفه در حوزه بین الملل تعریف شده است.

سعید ابراهیمی تصریح کرد: تمام امور به اعزام و پذیرش هیئت های تجاری توسط مدیریت بین الملل اتاق انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: اتاق اصفهان در سال ۲۰۱۳ برترین اتاق آسیا و اقیانوسیه شد در سال ۲۰۱۷ کاندیدای بهترین اتاق در حوزه مسئولیت های اجتماعی اتاق های بازرگانی جهان شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار