مالیات کمر مصنوع کاران چوبی را شکسته است

رئیس اتحادیه صنف مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان از مالیات‌های سنگین بر صنعت‌گران چوب اصفهان گلایه کرد و گفت: این مالیات‌ها باعث بروز مشکلاتی در فعالیت اقتصادی واحدهای صنفی شده است.

رئیس اتحادیه صنف مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان از مالیات‌های سنگین بر صنعت‌گران چوب اصفهان گلایه کرد و گفت: این مالیات‌ها باعث بروز مشکلاتی در فعالیت اقتصادی واحدهای صنفی شده است.

به گزارش فارس، محمد شادمند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در اتحادیه مصنوعات چوبی بیش از هزار و 800 فعال کسبی دارد که شامل 26 رسته تخصصی می‌شوند و اکثر این رسته‌ها تولیدی هستند و ما نیز برای حمایت از تولیدکنندگان اقداماتی انجام داده‌ایم.

وی با بیان این که اتحادیه شامل 7 نفر هیأت رئیسه و یک نفر بازرس است، بیان کرد: اقداماتی انجام شده تا جلوی دلال‌ها و واسطه‌های بازار گرفته شود و در 9 بهمن ماه نخستین همایش این اتحادیه برگزار می‌شود، ایجاد کمیسیون‌های 5 گانه که حسب قانون تشکیل شده‌اند و هر کمیسیون راهکارهایی را برای کمک به اعضا ارائه می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان با بیان این که به کمک اعضا اتحادیه تعدادی کانکس و وسایل مورد نیاز زلزله‌زدگان کرمانشاه ارسال شده است، عنوان کرد: حدود 60 درصد امکانات چوبی بیمارستان حضرت ابوالفضل که مخصوص بیماران کلیوی و دیالیزی است توسط خیرین اتحادیه تأمین شده است.

وی با بیان این که مالیات یکی از مشکلات اتحادیه مصنوعات چوبی و سایر اتحادیه‌هاست، تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده که دولت مدنظر قرار داده است به صورت سلیقه‌ای از طرف اداره مالیات اعمال می‌شود و هر که تعداد کارگاه‌های بیشتری دارد به‌جای حمایت از آن، مالیات را سخت‌تر گرفته‌اند و باعث کوچک شدن واحدهای تولید یا تعطیلی آن می‌شود.

شادمند ادامه داد: ما رکورد صدور پروانه کسبی را به دست آوردیم اما از 300 پروانه صادر شده در سال گذشته بیش از 100 نفر، پروانه کسبی خود را باطل کردند و یک واحد صنفی وقتی توان پرداخت مالیات را نداشته باشد، وضعیت کسب و کار او محدود و نهایتاً منجر به تعطیلی واحد کسبی می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان با بیان این که مالیات‌ها بدون هدف صادر شده است، تأکید کرد: تعداد پرسنلی که در یک کارگاه تولیدی چوبی به کار گرفته می‌شوند زیاد است و دولت پیش از این که قانون مالیاتی را وضع کند باید به کارمندان خود آموزش دهند اما کارمندان مالیات با نگاه کردن به تعداد کارگر و بزرگی واحد کسبی و بدون توجه به رکود بازار، مالیات‌ها را افزایش می‌دهند و این رقم تا 300 درصد هم بوده است.

وی با بیان این که اداره مالیات به اصناف توجهی نمی‌کند، مطرح کرد: موضوع دیگری که مطرح است واحدهای کسبی بدون پروانه هستند که در سطح شهر فراوان‌اند و اعمال قانون کردن روی آن‌ها سخت و هزینه‌بردار است، برای هیچ صنفی امکان یکجا پرداخت کردن مالیات نیست که جرائم تأخیر او بخشیده شود.

شادمند با بیان این که تا 800 هزار تومان ورودی به اتحادیه برای کسب مجوز است، افزود: اگر کسی مشکل قانونی نداشته باشد بین 15 تا 30 روز زمان می‌برد تا مجوز کسبی او صادر شود و شامل یک کلاس آموزشی است که در اتاق اصناف اصفهان برگزار می‌شود و اگر کسی به مشکل برخورد کند، مشکل مالیاتی است که حل آن هم زمان‌بر است.

وی با بیان این که اکثر پروژه‌های خوب تهران در مصنوعات چوب دست اصفهان است، یادآوری کرد: اصفهان در صنعت چوب سرآمد است، در چند سال گذشته واردات در صنعت چوب به شدت افزایش داشته است البته امروز این میزان کمتر شده است چرا که تجهیزات کارگاهی و صنعتی آن در کشور شکل گرفته است، در دولت قبلی با تعاملاتی که با ترکیه شکل گرفته بود از کشور ترکیه اجناس چوبی وارد می‌شد.

رئیس اتحادیه صنف مصنوعات چوبی شهرستان اصفهان افزود: صنعت چوب کشور نسبت به قبل رشد بسیاری داشته است و به طبع واردات نیز کاهش یافته است، اما هم چنان واردات افزایش یافته است، بیشترین سهم بازار متعلق به تولیدات داخلی است و کیفیت تولیدات داخلی بیشتر از تولیدات خارجی‌ها از جمله اجناس ترکیه است.

وی با بیان این که از سال 1386 استاندارد سازی برای کالای چوب اجباری شده است، عنوان کرد: کالاهای بی‌کیفیت متعلق به واحدهای زیر پله‌ای است که غیر مجاز است و البته قیمت پایین‌تری دارد و محصول نیز به موقع تحویل داده نمی‌شود، در روزنامه‌ها تبلیغ واحدهایی می‌شوند که اصلاً مغازه‌ای ندارد و مردم نیز بعد از مراجعه با آن‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

شادمند در پایان گفت: کارت شناسایی باید همراه اعضا اتحادیه باشد تا بتوانند برای کار به منازل مردم ورود کنند و این کارت شناسایی باعث تفکیک واحدهای مجاز از غیر مجاز می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار