واردت ۳۲۴ میلیون دلار کالا به اصفهان

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، تا پایان دی امسال بیش از یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار کالا از اصفهان به مقصد ۱۰۴ کشور جهان صادر شد و همچنین بیش از ۳۲۴ میلیون دلار کالا وارد گمرک استان شده است.

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، تا پایان دی امسال بیش از یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار کالا از اصفهان به مقصد ۱۰۴ کشور جهان صادر شد و همچنین بیش از ۳۲۴ میلیون دلار کالا وارد گمرک استان شده است.
مدیر کل گمرک اصفهان در گفتگو با ایمنا در خصوص آخرین آمار گمرک استان تا پایان دی ماه، اظهار کرد: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش ۲۷ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.
اسدالله ونهری با اشاه به درآمد یک تریلیون و ۵۳۵ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریالی گمرک استان اصفهان تا آخر دی ماه، گفت: تا پایان دی ماه، ۸۵۱ قلم کالا به وزن سه میلیون و ۸۸۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون و ۴۳۶ هزار دلار، کالا به مقصد ۱۰۴ کشور جهان صادر شده است.
وی افزود: آمار صادرات اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۶۱ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل گمرک اصفهان با بیان اینکه عمده ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان، آهن آلات و فولاد به ارزش ۳۴۹ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار، فرش به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار است، تصریح کرد: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۳۵۶ میلیون دلار و ۲۷ درصد، امارات متحده عربی با ۲۰۵ میلیون دلار ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۹۲ میلیون دلار و ۱۵ درصد، پاکستان با ۱۰۵ میلیون دلار و ۸ درصد و تایلند با ۸۸ میلیون دلار و ۷ درصد سهم ازکل صادرات استان است.
وی گفت: ۷۲ هزار و ۴۲۲ تن کالا به ارزش ۳۲۴ میلیون و ۲۵۱ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۹ درصد و از حیث ارزش ۲۲ درصد افزایش یافته است.
احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان تا پایان دی ماه، اظهار کرد: ماشین آلات مکانیکی با ۳۸ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا با ۳ درصد و پنبه ۳ درصد بوده است.
وی یادآور شد: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۱۹ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، کره جنوبی با ۱۳ درصد، ایتالیا با ۱۲ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.
مدیر کل گمرک اصفهان گفت: تا پایان دی ماه واحد قضایی گمرک اصفهان، ۱۰۸۳ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۵۳۳ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد یک درصد افزایش و نظر ارزش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار