ضعف تبلیغات در اجرای تئاتر در اصفهان

کارگردان تئاتر اصفهانی با اشاره به ضعف تبلیغات در اجرای تئاتر در اصفهان گفت: برای استقبال مردم از تئاتر فرهنگ‌سازی نشده است.

ضعف تبلیغات در اجرای تئاتر در اصفهان

مرتضی ریحانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان اظهار داشت: درست است که اجراها بیشتر شده اما تئاتر اصفهان اصفهان رشدی نداشته و اگر اتفاقی افتاده اغلب به صورت خودجوش صورت گرفته است.
وی افزود: برخی از ارگان‌ها از تئاتر حمایت می‌کنند و این حمایت خوب است اما باید در جهتی باشد که فقط کار سفارشی ساخته نشود زیرا تئاتر باید جریان فرهنگ‌سازی نیز در آن باشد، اگر چه در کارهای سفارشی سعی شده نیاز جامعه در بخش‌ها مختلف دیده شده است.
کارگردان تئاتر اصفهانی بیان کرد: مسئله دیگر این است که اگر گروهی از اصفهان در جشنواره‌ای مقام آورند در اصفهان مورد حمایت و تشویق قرار نمی‌گیرند، به گونه‌ای که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، اگر تشویقی صورت بگیرد سبب دلگرمی گروه می‌شود اما متاسفانه انگیزه افراد از ادامه سلب می‌شود.
وی تصریح کرد: چندی پیش تبلیغات تئاتری را دیدم که در آن نوشته شده بود تئاتر با چلوکباب 7 هزار تومان، بعد از شنیدن آن مدت‌ها سردرد داشتم، چرا تئاترهای ما به این سمت رفته که یک جُنگ که در آن تئاتر است با غذا سرو می‌شود؟ این یک فاجعه در عرصه هنر تئاتر است.
ریحانی بیان کرد: این فاجعه از آنجائی شروع می‌شود که برای مردم به جای تبلیغ بر تغذیه روح آن بپردازند به این‌گونه مسائل پرداخته می‌شود؛ من اجراهایی داشته‌ام که 3 سانس مردم برای نمایش می‌آمدند بدون اینکه به آن‌ها خورشت قیمه و یا کباب بدهم. برای تئاتر باید ذائقه مردم را شناخت و بر اساس نیازهای آن‌ها و اینکه جامعه نیاز به چه چیزی بری فرهنگ‌سازی دارد برنامه‌ریزی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار