لژیونر شدن کاراته‌کار اصفهانی در تیم فرانسوی

ملی‌پوش اصفهانی کاراته که با پیوستن به یک تیم فرانسوی تجربه لژیونری را به دست آورد، در آینده مسابقات جام وحدت و دوستی و لیگ جهانی اسپانیا و آلمان را پیش‌رو دارد.

لژیونر شدن کاراته‌کار اصفهانی در تیم فرانسوی

هادی عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در رقابت‌های لیگ جهانی امارات که در دبی برگزار شد، مدال نگرفتم اما چون دو نفر از قهرمانان جهانی را شکست دادم، از یک تیم فرانسوی به من پیشنهاد شد.

وی افزود: به همراه این تیم فرانسوی در مسابقات اپن این کشور شرکت کردم که تجربه فوق‌العاده‌ای برای من بود و پس از چند روز تمرین در آلمان به کشور برگشتم.

ملی‌پوش اصفهانی کاراته تصریح کرد: برای تیم فرانسوی SPN VERNON، پنج بازی انجام دادم و در مجموع تیم ما به رتبه پنجمی دست پیدا کرد.

وی بیان داشت: این مسابقات هر سال چند بار در فرانسه برگزار می‌شود و این تیم هم جزو مدعیان است.

عرب یادآور شد: با توجه به اینکه تجربه بین‌المللی من کم است، حضور در یک تیم فرانسوی و شرکت در کاپ بین‌المللی، ارزشمند بود زیرا هر چه در مسابقات خارجی بیشتر شرکت کنم نتیجه‌ای که در لیگ‌های جهانی به دست می‌آورم، بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسابقات لیگ جهانی اسپانیا و آلمان را پیش‌رو دارم، گفت: در این مسابقات از طرف یک باشگاه آلمانی شرکت خواهم کرد زیرا در ایران هیچ باشگاهی حاضر به اسپانسر شدن نیست.

این ورزشکار اصفهانی تصریح کرد: فدراسیون کاراته شرایط مالی خوبی ندارد و ما برای بدست آوردن رنکینگ باید در تمام 8 دوره از مسابقات لیگ جهانی شرکت کنیم اما به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر، امسال مسابقات لیگ جهاتی هلند و مراکش را از دست دادم.

به گفته عرب، مسابقات لیگ جهانی 8 دوره است و امتیاز و رنکینگ کلی یک ورزشکار در مجموع محاسبه می‌شود.


*در اصفهان تنها به فوتبال اهمیت می‌دهند

عرب در ادامه با اشاره به بی‌توجهی باشگاه‌های اصفهانی نسبت به رشته کاراته گفت: من دوست دارم از طرف باشگاه‌های شهر خودم در لیگ جهانی شرکت کنم اما در اصفهان تنها به رشته فوتبال اهمیت می‌دهند.

این ورزشکار به شرایط کاراته اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: کاراته اصفهان در حال بازگشت به روزهای اوجش است و مدیریت علی دوانیان خوب بوده و باید از وی به‌خاطر تلاش‌های بی‌وقفه تشکر کنم.

وی متذکر شد: امسال استان اصفهان چند ملی‌پوش در کاراته در رده‌های پایه خواهد داشت که این موضوع به‌ خاطر مدیریت خوب رئیس هیأت کاراته است.

وی تنها مشکل کاراته اصفهان را عدم وجود اسپانسر دانست و عنوان کرد: اگر چند اسپانسر قوی به کاراته اصفهان تزریق شود، قطعاً کاراته استان قطب کاراته کشور خواهد شد زیرا استعدادهای بسیار عالی در این استان وجود دارد و همچنین بزرگ‌ترین مربیان کشور از جمله استاد ناظریان، شاطرزاده، سلام‌پور و صالحی در اصفهان فعالیت می‌کنند.

ملی‌پوش اصفهانی کاراته با بیان اینکه دغدغه مالی هیأت باید برطرف شود، یادآور شد: در صورت حمایت مالی از ورزش کاراته اصفهان، قطعا در آینده مدال‌آوران المپیکی از این شهر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما در اصفهان نخبه‌ها و قهرمانانی مانند مرتضی هاشمیان و مجید طحانی داریم که اگر از این ورزشکاران حمایت شود، قطعاً به ورزش کاراته اصفهان کمک بزرگی خواهند کرد.

عرب تأکید کرد: آرزوی سلامتی برای بنیانگذار کاراته اصفهان، مصطفی سلطانی که در بستر بیماری هست، دارم و از همه می‌خواهم برای سلامتی وی دعا کنند.

این ورزشکار اصفهانی در ادامه خاطرنشان کرد: مردادماه سال جاری و قبل از مسابقات لیگ جهانی آلمان و اسپانیا، مسابقات جام وحدت و دوستی را پیش‌رو دارم که سال گذشته در بخش انفرادی دوم و در بخش تیمی نیز به رتبه دومی رسیدم و امیدوارم امسال مدال نقره را به طلا تبدیل کنم.

وی تأکید کرد: مسابقات جام وحدت و دوستی در ارومیه برگزار می‌شود و مسابقات تدارکاتی مناسبی برای مسابقات لیگ جهانی آلمان خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار