غلامی: امیدوارم با شهرام محمودی به تیم ملی برگردیم

ملی پوش والیبال ایران گفت: اگر کولاکوویچ بار دیگر مرا به تیم ملی دعوت کند، با انگیزه های دوچندانی برمی گردم.

ملی پوش والیبال ایران گفت: اگر کولاکوویچ بار دیگر مرا به تیم ملی دعوت کند، با انگیزه های دوچندانی برمی گردم.
به گزارش "ورزش سه"،‌ عادل غلامی با بیش از ۱۰ سال سابقه بازی در تیم ملی والیبال بزرگسالان، با وجود جدایی مقطعی از جمع ملی پوشان حالا در آستانه بازگشت قرار گرفته است. این سرعتی زن با سابقه تیم ملی که چند روز دیگر تولد ۳۲ سالگی اش را جشن می گیرد، با روی خوش ایگور کولاکوویچ مواجه شده و این مربی صربستانی چند روز قبل خبر از بازگشت عادل غلامی به تیم ملی داد.

یک اشتباه کوچک در جریان تمرین تیم ملی در تابستان ۹۶ باعث شد تا عادل غلامی طعم اولین مدال جهانی را نچشد. او که حالا با نرمش کولاکوویچ مواجه شده، با انگیزه به کارش در ترکیب بانک سرمایه ادامه می دهد تا در سال ۹۷ به تیم ملی برگردد و اتفاقات قبلی را از ذهن همگان پاک کند.

به بهانه اظهارات اخیر ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال که اعلام کرد دوره محرومیت عادل غلامی تمام شده و او جزو نفرات مدنظرش برای مسابقات سال آینده است، با این بازیکن ملی پوش همکلام شدیم.

در ادامه مشروح صحبت های عادل غلامی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

به موفقیت در پلی آف فکر می کنیم
خدا را شکر با پیروزی که دیروز داشتیم، صدرنشینی ما ۲ هفته به پایان دور گروهی قطعی شده است. در بازی دیروز مقابل تیم شمس هم سرمربی تیم به چند بازیکن اصلی استراحت داد. حتی با تیم دوم بانک سرمایه هم توانستیم شمس را شکست دهیم. شرایط خوبی در لیگ داریم و بیشتر تمرکزمان روی مسابقات پلی آف است. امیدوارم بتوانیم این روند موفقیت آمیز را در پلی آف هم ادامه دهیم.

نوجوانان یک فرصت طلایی دارند

اینکه فدراسیون یک تیم را متشکل از اعضای تیم ملی نوجوانان تشکیل داده، یک فرصت طلایی برای این نفرات است. آنها بازی های خوبی را هم در لیگ امسال به نمایش گذاشتند. من از چند سال قبل یادم هست که این بچه ها تمرین می کردند و ما آنها را هنگام برگزاری اردوها می دیدیم. الان که آنها را در این تیم می بینم، متوجه می شوم که چقدر پیشرفت کردند. قطعا این بازیکنان آینده خوبی خواهند داشت؛ اگر درست مدیریت شوند. اگر در دوران ما هم چنین فرصتی وجود داشت، قطعا می توانستیم زودتر از سال ۲۰۱۳ وارد لیگ جهانی شویم. البته من هم اولین بار ۱۸ ساله بودم که در لیگ و در ترکیب صنام بازی کردم؛ اما این فرصت برای نوجوانان طلایی است.

زنگ خطر برای ما به صدا درآمد
با اینکه برخی می گویند بانک سرمایه در لیگ برتر والیبال از پیش قهرمان است؛ برخی تیم ها در نیم فصل دوم نشان دادند که حریفان جدی برای ما هستند. اصلا نمی توان مسابقات پلی آف را پیش بینی کرد و گفت که بانک سرمایه قهرمان می شود. با ۲ شکستی که در لیگ داشتیم، زنگ خطر برای ما به صدا درآمد. با این حال ما با انگیزه به کارمان ادامه می دهیم و هدفمان قهرمانی است.

از اول هم گفتم با کولاکوویچ مشکلی ندارم
اتفاقی که برای من امسال رخ داد، اصلا خوب نبود و حاشیه های زیادی را برای من ایجاد کرد. با این حال همان موقع هم گفتم که رابطه من با کولاکوویچ صمیمانه بوده و هست. به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشتم. او هم مربی بزرگی محسوب می شود و هم جدا از آن آدم قابل احترامی برای من است. با این حال از اینکه سرمربی تیم ملی رسما اعلام کرده مشکلی با بازگشت من به تیم ملی ندارد، خوشحالم.

انگیزه ام نسبت به قبل دو برابر شد
با اتفاقی که برایم افتاد، تصمیم گرفتم همه چیز را دوباره به حالت قبلی بازگردانم و به همین خاطر تلاش کردم و حرفی نزدم. البته من چه در بازی های باشگاهی و چه بازی های ملی همیشه سعی کردم برای خودم انگیزه سازی کنم. همواره دوست داشتم در بهترین شرایط باشم؛ اگرچه گاهی اوقات آن چیزی که آدم می خواهد اتفاق نمی افتد. در پست من اولین چیزی که در تمام دنیا ملاک است، قد بلند محسوب می شود. با توجه به شرایط فیزیکی که دارم، شاید تنها بازیکنی هستم که با این قد در تمام دنیا در این سطح به عنوان بازیکن سرعتی بازی می کنم. اصلی ترین چیزی که عامل پیشرفت من بوده، همین است که همیشه سعی کردم به خودم انگیزه بدهم. حتی در بازی های تدارکاتی هم هیچ وقت بی انگیزه نبودم.

بازگشتم قطعی است؛ اما خداحافظی ام نه
اگر در لیست جدید کولاکوویچ قرار بگیرم و سال آینده بتوانم برای تیم ملی بازی کنم، قطعا انگیزه های خاص خودم را دارم. قبلا هم گفته بودم که امسال می خواستم در پایان بازی های ملی خداحافظی کنم که آن اتفاقات پیش آمد. به خاطر اینکه اصلا دوست نداشتم با آن شرایط کار من در تیم ملی تمام شود، بازگشتم به تیم ملی قطعی است. می خواهم بیایم و بار دیگر خودم را نشان دهم چون صحبت هایی امسال مطرح شد که حق من نبود. با این حال درباره اینکه بعد از پایان بازی های سال آینده از تیم ملی خداحافظی کنم، هنوز تصمیمی نگرفتم و باید زمان بگذرد تا بیشتر به این مساله فکر کنم.

  • امیدوارم شهرام محمودی هم برگردد
شنیدم که سرمربی تیم ملی اعلام کرده از بازگشت شهرام محمودی هم استقبال می کند. شهرام یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی بوده؛ اگرچه در پست او بازیکنان خوب دیگری هم مثل امیر غفور، رضا قرا، جواد حسین آبادی و حتی میکائیل تاجر را داریم. با این حال من معتقدم شهرام خیلی می تواند به تیم ملی کمک کند. او بارها گفته که به خاطر آسیب دیدگی هایی که دارد، نمی تواند زیاد به خودش فشار بیاورد. حتی زمانی که برای تیم ملی بازی می کرد، همه یادشان هست که چه دردی را تحمل می کرد. امیدوارم که شهرام از تصمیمش برگردد و بار دیگر در تیم ملی بازی کند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار