نویدکیا برای مشاوره پزشکی به تهران می‌رود

پزشک تیم فوتبال سپاهان گفت: چون آزمایش ام. آر. آی زانوی نویدکیا پارگی رباط صلیبی را تأیید کرده، این بازیکن برای مشاوره پزشکی به تهران برود.

پزشک تیم فوتبال سپاهان گفت: چون آزمایش ام. آر. آی زانوی نویدکیا پارگی رباط صلیبی را تأیید کرده، این بازیکن برای مشاوره پزشکی به تهران برود.

عباس ربیعی در گفت و گو با ایمنا در مورد دشرایط رسول نویدکیا پس از مصدومیت در دیدار با فولاد خوزستان، اظهار کرد: قرار است رسول نویدکیا برای انجام مشاوره پزشکی به تهران برود.

وی ادامه داد: چون در آزمایش ام. آر. آی، پارگی رباط صلیبی زانوی نویدکیا گزارش داده شده است، باید متخصص و فوق‌ تخصص جراحی زانو نیز، زانوی او را معاینه کنند که در حال حاضر بیشتر فوتبالیست‌ها ترجیح می‌دهند برای انجام این کار به دکتر کیهانی در تهران مراجعه کنند.

ربیعی افزود: دکتر نوروزی از فیزیوتراپ‌های برجسته و صاحب نظر است ولی این معاینه در تخصص یک جراح است.

پزشک تیم فوتبال سپاهان در مورد زمان سفر نویدکیا به تهران، گفت: در آخرین تماسی که با نویدکیا داشتم بیان کرد به دلیل شرایط آب و هوایی سفرش به تهران به تعویق افتاده است و در صورت مساعد بودن هوا، امروز یا فردا راهی تهران می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث مشاوره پزشکی نویدکیا به تنهایی به تهران می‌رود و در صورتی که نیاز به اقدام خاصی داشته باشد، یک نفر از مجموعه باشگاه حتماً به همراه او خواهد رفت.

ربیعی خاطرنشان کرد: بازیکنان زمانی که دچار آسیب جدی در ناحیه زانو می‌شوند، معمولاً به آن‌ها پیشنهاد می‌شود برای انجام عمل جراحی، مشاور پزشکی انجام دهند. اصولاً نظر چندین پزشک متخصص بهتر از اکتفا کردن به یک نظر است.

پزشک تیم فوتبال سپاهان، تصریح کرد: فوتبالیست‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشند، با وجود اینکه در اصفهان هم پزشکان خوبی حضور دارند، اما در تهران عمل کنند. چون هر جراحی آینده بازیکن را تعیین می‌کند ما در تعیین محل جراحی و دکتر جراح او ورود نمی‌کنیم و این تصمیم‌گیری را برعهده خود بازیکن می‌گذاریم.

ربیعی تأکید کرد: اگر پارگی رباط صلیبی زانوی نویدکیا تأیید شود نیاز به جراحی دارد. آزمایش‌های ام. آر. آی، سونوگرافی، عکسبرداری، تصویربرداری، آزمایش خون پاراکلینیک است و معاینات فیزیکی در حیطه کلینیک قرار دارد. به صورت معمول این دو موضوع مکمل یکدیگر هستند، به این معنی که اگر آزمایش ام. آر. آی پارگی رباط را تأیید کند معاینه زانو نیز توسط یک جراح انجام می‌شود و نتیجه آن در کنار یکدیگر نظر نهایی را اعلام می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار