قطر: توافق هسته‌ای با ایران باید به‌صورت جدی اجرا شود

وزیر دفاع قطر خواستار پیگیری اجرای جدی توافق هسته‌ای با ایران شد.

وزیر دفاع قطر خواستار پیگیری اجرای جدی توافق هسته‌ای با ایران شد.
به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، خالد العطیه وزیر دفاع قطر در گفت‌وگو با بنیاد هریتیج در واشنگتن، تصریح کرد: گفت‌وگوها با ایران باید ادامه یابد و اجرای جدی توافق هسته‌ای باید پیگیری شود.
وی افزود: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تنها کسی است که می‌تواند با یک مکالمه تلفنی، بحران کنونی بین قطر و عربستان، مصر، امارات و بحرین را حل کند.
وزیر خارجه قطر اظهار داشت: قطر در سال 1996 میلادی با تلاش برای کودتا که توسط همسایگان صورت گرفت، مواجه شد و آمریکا در آن زمان به کمک قطر آمد. ما مواضع آمریکا در سال 1996 میلادی را فراموش نمی‌کنیم.
وی با اشاره به محاصره تحمیل شده توسط عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه قطر از پنجم جولای گذشته (14 تیر) گفت: برخی از کشورها گمان کردند که با محاصره، ما را از غذا و دارو محروم می‌کنند، اما ما طی 24 ساعت این مشکل را پشت سر گذاشتیم.
وزیر دفاع قطر با بیان اینکه ما دیکته‌ها را قبول نمی‌کنیم، گفت: ما آماده گفت‌وگو در خصوص نگرانی کشورهای محاصره کننده هستیم.
العطیه افزود: هیچ طرفی غیر از گروه‌های تروریستی از بحران در روابط ما بهره نمی‌برند. کسانی که کودکانه رفتار می‌کنند و فاقد بصیرت هستند، به منطقه ضرر می‌رسانند. ما تنها کشور جدی در مبارزه با تروریسم هستیم و در این زمینه با آمریکا یادداشت تفاهم امضا کردیم.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته ( 15 خرداد) روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.
قطر از ابتدای این بحران تاکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.
تاکنون تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران قطر نتیجه‌ای در پی نداشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار